شناسهٔ خبر: 97142 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

جلو بودن پروژه بهسازی باند فرودگاه اردبیل از زمان‌بندی/ اجرای ۱۳ پروژه عمرانی با ۴۰۲۶ ميليارد ریال اعتبار در فرودگاه‌های کشور/ افزایش ضریب ایمنی فرودگاه جیرفت با رفع موانع باند ۱۳/ کاهش ۳۰ درصدی پروازهای لارستان به دنبال مصوبه ستاد کرونا

فرودگاه جیرفت جلو بودن پروژه بهسازی باند فرودگاه اردبیل از زمان‌بندی و اجرای ۱۳ پروژه عمرانی با ۴۰۲۶ ميليارد ریال اعتبار در فرودگاه‌های کشور از اهم اخبار در حوزه هوایی در هفته‌ گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته‌ای که گذشت در حوزه هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

پروژه بهسازی باند فرودگاه اردبیل از زمان بندی جلوتر است

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: پروژه بهسازی باند فرودگاه اردبیل از زمانبندی جلوتر استو تعهدات فرودگاه تا ۲ هفته دیگر به اتمام می‌رسد.

اجرای ۱۳ پروژه عمرانی با ۴۰۲۶ ميليارد ریال اعتبار در فرودگاه‌های کشور 

رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران از اجرای ۱۳ پروژه عمرانی در فرودگاه‌های کشور خبر داد و افزود: اين ۱۳ پروژه با بيش از ۴۰۲۶ ميليارد ريال منابع مالی در دست اجرا قرار گرفته است.

عمليات بهسازی باند فرودگاه اردبيل آبان ماه تمام می‌شود 

رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران از اتمام عمليات بهسازی باند فرودگاه اردبيل تا پايان آبان ماه خبر داد.

افزایش ضریب ایمنی فرودگاه جیرفت با رفع موانع باند ۱۳

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از افزایش ضریب ایمنی فرودگاه جیرفت با رفع موانع باند ۱۳ خبر داد.

تاسیس اولین پژوهشکده تحقیقات صنعت هوایی و هوانوردی در کشور 

شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با تاسیس اولین پژوهشکده تحقیقات صنعت هوایی و هوانوردی در کشور موافقت کرد.

اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در همه حوزه‌های کاری بازبينی شود

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، در پی افزايش آمارمبتلايان و فوتی‌های ويروس کرونا در کشور خواستار رعايت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط کارکنان و اجرای اقدامات سخت گيرانه در تمامی رده‌های اداری در محيط کار برای پيشگيری از ابتلا به کرونا شد.

نوسازی و توسعه ناوگان هوایی در دستور کار است

عضو کابینه دولت سیزدهم بر نوسازی و توسعه ناوگان ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی تاکید کرد و به تشریح برخی از برنامه‌های خود در بخش حمل‌و‌نقل، پرداخت.

شرکت فرودگاه‌ها پيشرو در اجرای واکسيناسيون

سرپرست سازمان هواپيمايی و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، صنعت حمل و نقل هوايی را به عنوان يکی از بخش‌های پيشرو در اجرای فرايند واکسيناسيون عنوان و ضمن تاکيد بر رعايت مستمر پروتکل‌های بهداشتی گفت: قطعا بدون رعايت پروتکل‌ها هيچ کدام از اقدامات اثربخش نخواد بود.

برقراری پرواز تهران- گرگان- مشهد 

مديرکل فرودگاه‌های استان گلستان از برقراری پرواز تهران- گرگان- مشهد توسط شرکت‌های هواپيمايی پويا اير خبر داد.

کاهش ۳۰ درصدی پروازهای لارستان به دنبال مصوبه ستاد کرونا

مدیرکل فرودگاه لارستان از کاهش ۳۰ درصدی پروازهای لارستان به دنبال مصوبه ستاد کرونا خبر داد.

وارسی پروازی سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری و طرح‌های خروجی و ورودی ۱۴ فرودگاه کشور 

سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری و طرح‌های خروجی و ورودی ۱۴ فرودگاه کشور در مرداد و روزهای ابتدایی شهریور سال جاری مورد وارسی پروازی قرار گرفت.