شناسهٔ خبر: 44428 - سرویس جاده‌ای

مهم‌ترین خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان/ برگزاری آزمون نظام ورود به حرفه مهندسان در سراسر کشور/ آغاز فروش اینترنتی بلیت اتوبوس زائران اربعین حسینی در همدان

طرح سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان و بازدیداز پروژه‌های عمرانی استان، برگزاری آزمون نظام ورود به حرفه مهندسان در سراسر کشور، آغاز فروش اینترنتی بلیت اتوبوس زائران اربعین حسینی در همدان و پایان رسیدگی به بیش از ۴ هزار پرونده حقوقی در خراسان رضویاز مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه استان‌ها در یک هفته اخیر به شرح زیر است:

خراسان رضوی

با هدف ارتقای نظارت‌ها و اعمال مدیریت بر روند زمان توقف و ورود و خروج  ناوگان ترانزیت، دوربین‌های نظارتی تصویری در پایانه‌های مرزی خراسان رضوی با همکاری تمامی مسئولین مستقر در پایانه‌های مرزی  نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد: ۴ هزار و ۲۶ پرونده حقوقی راه و شهرسازی خراسان رضوی طی چند سال اخیر تا پایان شهریورماه امسال مختومه شده است.

کردستان 

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان فنی ساختمان در استان کردستان برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: تلاش دولت این است که امسال همه زیرساخت‌های مسکن مهر استان تکمیل شود و باید از ظرفیت‌های ملی و استانی استفاده کنیم تا این موضوع به نتیجه برسد.

فارس

طی مراسمی ویژه تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس و اتاق بازرگانی شیراز با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، رئیس اتاق بازرگانی شیراز و دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل و تجارت کلان‌شهر شیراز امضاء شد.

قم

مدیر ساخت و توسعه راه‌ها اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: قطعه دوم و سوم محور قم - جعفریه به طول ۱۵ کیلومتر و عرض ۱۰/۳۰ سطح آسفالت به بهره‌برداری رسید.

مرکزی

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از حوزه استحفاظی راه‌های استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون به منظور ارتقای ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی استان این محورها روکش آسفالت شدند.

کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اظهار داشت: طی نشستی که با انجمن‌های رانندگان و انجمن شرکت‌های مسافربری استان برگزار شد این انجمن‌ها برای رفاه حال زائران اربعین حسینی و برای ادای وظیفه شرعی خود افزایش قیمت بلیت‌های اتوبوس برای جابجایی مسافران به مقصد مرزهای شرقی برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را افزایش نخواهند داد و به قیمت سال ۹۶ بلیت صادر خواهد شد.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ایمنی تردد زائرین اربعین باید در بالاترین سطح ممکن تضمین شود.

گلستان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اتمام طرح راهداری تابستانه و جمع‌بندی اقدامات راهداری در جاده‌های استان، اعلام کرد: بر اثر حوادث غیرمترقبه‌ای که تابستان امسال در استان پیش آمد، ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به این اداره کل خسارت وارد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اعلام کرد: در شش ماه اول امسال حدود ۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تن کالا از طریق ۲۷۲ هزار و ۲۶۱ سفر از استان به سایر نقاط کشور حمل شد.

بوشهر

آزمون ورود به حرفهٔ مهندسان، کاردانان و معماران تجربی در استان بوشهر روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه امسال برگزار می‌گردد.

یزد

مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در جلسه شورای حمل و نقل استان در سخنانی با اشاره به جهانی شدن یزد جایگاه حمل و نقل در توسعه استان را متفاوت دانسته و گفت: توسعه استان در گرو تحول حمل و نقل استان است.

همدان 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از تکمیل پروژه بیجار به سمت همدان به طول ۵۰ کیلومتر تا پایان نیمه اول سال ۹۷ خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از فروش اینترنتی بلیت اتوبوس زائران اربعین حسینی در استان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از پرداخت تسهیلات برای نوسازی ناوگان مسافربری در استان همدان خبر داد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: کارخانه ریسباف اصفهان تنها کارخانه باقی مانده از دوران معماری صنعتی ایران است که با اتمام تعهدات بزودی در اختیار شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران قرار خواهد گرفت و فراخوان طراحی و معماری آن منتشر خواهد شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه با اعطای مجوزهای غیرقانونی تخریب زیادی در کارخانه بافت ناز اصفهان انجام شده است به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: همه سطح ساختمان‌های بافت ناز اصفهان که بخشی از معماری صنعتی این استان به حساب می‌آمد متاسفانه تخریب و بخشی‌هایی نیز خاک برداری شده و این پروژه به دلیل اینکه مراحل قانونی خود را طی نکرده بود در حال حاضر متوقف شده است.

سه طرح عمرانی با حضور «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان ملی و استانی در اردستان به بهره برداری رسید.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت ۷ میلیون تردد در ۶ ماهه اول امسال در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل برون‌شهری اردبیل در قالب ۳۰۰ پروژه هزینه می‌شود.

کرمان جنوبی

فرماندار عنبرآباد به همراه مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان و جمعی از مسئولین از بیمارستان در حال احداث ۹۶ تخت خوابی عنبرآباد بازدید و از نزدیک در جریان روند ساخت این بیمارستان قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در بازدید از پروژه محور اصلی جاسک – محمدآباد ریگان، اقدامات انجام شده در این محور را تشریح کرد.

فرمانده یگان حفاظت جنوب استان کرمان گفت: ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی که در شهرستان جیرفت مورد ساخت و ساز قرار گرفته بود از دست متصرفین خارج شد.

هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در جلسه هم‌اندیشی که با فرمانده پلیس‌راه به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، گفت: راه‌ها بایستی به گونه‌ای ایمن‌سازی شوند که خود معرف و بخشنده باشند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از بروز رسانی طرح تفصیلی شهر بندرعباس خبر داد.

آذربایجان شرقی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شبستر از آغاز عملیات احداث محور تسوج - الماس- کشکسرای و انجام عملیات آسفالت راه روستایی انگشتجان در این شهرستان خبر داد.

آذربایجان غربی

روند اجرای طرح ملی محور خوی- قطور- رازی در آذربایجان‌غربی با اولویت‌بندی ساخت قطعات نیمه‌تمام پروژه و حذف نقاط حادثه‌خیز سرعت می‌گیرد.

سیستان و بلوچستان

چهارمین جلسه ستاد استان بازآفرینی شهری با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران و بهسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای ستاد استانی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه هماهنگی شورای حمل و نقل استان با تأکید بر لزوم یکپارچه کردن سیستم‌های مختلف حمل و نقل درون و برون‌شهری گفت: آنچه به عنوان شبکه حمل و نقلی مدنظر راه و شهرسازی است، جابجایی مسافرین از درِ خانه تا محل مقصد مورد نظر است که در این بین می‌توان از ظرفیت‌های مختلف جاده‌ای، ریلی، هوایی و سایر بسترها بهره برد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به اینکه تلاش بر این است که همواره سیستم‌ها و تجهیزات استان با آخرین سامانه‌های مورد استفاده در کشور به‌روزرسانی شود، گفت: رضایت مردم و پاسداشت حقوق شهروندی مهم‌ترین رکن در انجام خدمات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است./