شناسهٔ خبر: 100988 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

اصلاح نقاط پرحادثه جاده‌های کشور تا دو سال آینده/کریدور بزرگراهی غرب کشور، بسترساز اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری/وجود ظرفیت‌های گسترده برای توسعه روابط تجاری ایران و آذربایجان

ترافیک جاده کوهستانی اصلاح نقاط پرحادثه جاده‌های کشور تا دو سال آینده، وجود ظرفیت‌های گسترده برای توسعه روابط تجاری ایران و آذربایجان و گرمای آبادی در سرمای زنجان از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اصلاح نقاط پرحادثه جاده‌های کشور تا دو سال آینده 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اصلاح و رفع نقاط پرحادثه راه‌ها و محورهای مواصلاتی تا دوسال آینده خبر داد.

عملياتی كردن فرهنگ بسيجی در شركت ساخت وتوسعه 

معاون وزير راه و شهرسازی در ديدار با بسيجيان شركت به مناسبت هفته بسيج گفت:‌ كاهش هزينه‌های اجرايی پروژه‌ها، افزايش سرعت عمل و كاهش مكاتبات اداری الگوی موفقی از تفكر بسيجی در شركت ساخت وتوسعه است.

روکش آسفالت محورهای شریانی استان سیستان و بلوچستان اهمیت ویژه ای دارد 

به منظور ارتقای ایمنی تردد و تسهیل ترانزیت در کریدور اصلی چابهار - میلک، روکش آسفالت محورهای شریانی استان سیستان و بلوچستان در اولویت برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان حمل‌و‌نقل مسافری برون شهری اتوبوسی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل مسافری برون شهری اتوبوسی در استان خبر داد.

آغاز طرح راهداری زمستانی امسال با آمادگی کامل نیروهای راهداری 

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز طرح راهداری زمستانی امسال با ۱۲ هزار نیروی راهدار و بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری خبر داد .

۶ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی آذربایجان شرقی آسفالت است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: در استان آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۷۰۰ آبادی و ۱۰ هزار کیلومتر شبکه راه‌ روستایی وجود دارد.

برگزاری دهمین نشست کمیسیون مشترک جاده ای ایران و گرجستان 

دهمین دور نشست کمیسیون مشترک جاده‌ای ایران و گرجستان روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ آبان با میزبانی آژانس حمل‌ونقل زمینی گرجستان، با شرکت نمایندگان سازمان‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و تشکل‌های صنفی طرفین، در تفلیس برگزار شد.

کریدور بزرگراهی غرب کشور، بسترساز اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: اتمام پروژه‌های راهسازی در آذربایجان‌غربی به ویژه کریدور بزرگراهی غرب کشور که کنارگذر شهر بوکان بخش نهایی آن است را دنبال می‌کنیم چراکه این استان جایگاه مهمی در توسعه لجستیک و حمل‌ونقل بین‌المللی دارد.

وجود ظرفیت‌های گسترده برای توسعه روابط تجاری ایران و آذربایجان

معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان گفت: ظرفیت‌های گسترده برای توسعه روابط تجاری ایران و آذربایجان وجود دارد.

روابط ایران و آذربایجان برادرانه بوده و خواهد بود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان همواره برادرانه بوده و خواهد بود از مذاکره با این کشور برای تاسیس کریدور خلیج-فارس دریای سیاه خبر داد.

پاکسازی و بازگشایی همه محورهای اصلی و شریان‌های حیاتی هرمزگان پس از وقوع زلزله

مدیرکل راه‌وشهرسازی هرمزگان با اشاره به وقوع زلزله اخیر در این استان، گفت: همه محورهای اصلی و شریان‌های حیاتی پس از وقوع زلزله، پاکسازی و نسبت به بازگشایی آنها اقدام شد.

خسارت دو میلیارد تومانی بابت سرقت تجهیزات ایمنی محورهای مواصلاتی استان البرز

رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری البرز گفت: سرقت تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال تاکنون دو میلیارد تومان به راهداری البرز خسارت زده است.

برخورداری بیش از ۹۰ درصد از جمعیت خانوار روستایی اردبیل از راه آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل گفت: بیش از ۹۰ درصد از جمعیت خانوار روستایی استان اردبیل از راه آسفالت برخوردار هستند.

برگزاری مراسم یادواره جهانی قربانیان حوادث ترافیکی در ۳۰ آبان

یکشنبه ۳۰ آبان مراسم یادواره جهانی قربانیان حوادث ترافیکی با مشارکت اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها در پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی تهران برگزار می‌شود.

به‌کارگیری ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در راهداری زمستانی استان مازندران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران از استقرار ۳۵۰ راهدار در ۲۲ راهدارخانه زمستانی استان مازندران خبر داد.

رفع انسداد سریع محورهای مواصلاتی در پی زمین لرزه شدید و ریزش کوه

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از اقدامات ایمنی این اداره کل در خصوص زمین لرزه اخیر خبر داد.