شناسهٔ خبر: 103941 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش ۱۷ درصدی تخلیه و بارگیری بار در بنادر تجاری کشور/ ترانزیت گسترده از بندر امیرآباد در دستور کار وزارت راه

بندر لنگه افزایش ۱۷ درصدی تخلیه و بارگیری بار در بنادر تجاری کشور، ترانزیت گسترده از بندر امیرآباد در دستور کار وزارت راه و پهلودهی بیستمین کشتی روغن نباتی در بندر شهید رجایی از اهم اخبار این هفته حوزه حمل‌ونقل دریایی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

افزایش ۱۷ درصدی تخلیه و بارگیری بار در بنادر تجاری کشور

افزایش ۱۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بار در بنادر تجاری کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته از جمله اقدامات سازمان بنادر و دریانوری در سال جاری به‌شمار می‌رود.

پهلودهی بیستمین کشتی روغن نباتی در بندر شهید رجایی

بیستمین کشتی روغن نباتی با ظرفیت ۶۲ هزار تن در یکی از پایانه های اختصاصی بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

لزوم تسهیل در ورود و خروج کالا از بندر بوشهر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: شایسته کشور نیست که کالاها طی سال های متمادی در بنادر کشور رسوب داشته باشند، از اینرو ضرورت دارد در بنادری که در اقتصاد کشور نقش پررنگی دارند، ورود و خروج کالا، تسهیل شود.

جلسه هم اندیشی و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حمل و نقل در بندر شهید رجایی

در جریان چهاردهمین سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان با هدف مرتفع نمودن چالش های حوزه حمل و نقل جاده‌ای جلسه هم اندیشی و تعامل بین دستگاه های اجرایی مرتبط با این بخش به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد .

حمایت کمیسیون عمران مجلس از رویکرد سازمان بنادر در جذب نیروی انسانی متخصص در بودجه ۱۴۰۱

رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یک سازمان تخصصی بین المللی است، از رویکرد سازمان بنادر در بودجه ۱۴۰۱ به منظور جذب نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری، حمایت می‌کنیم.

ترانزیت گسترده از بندر امیرآباد در دستور کار وزارت راه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مقدمات ترانزیت گسترده‌ از بندر امیرآباد در انجام است و در آینده شاهد افزایش چشمگیر عملیات تخلیه و بارگیری از این بندر خواهیم بود.

سند تحول دولت مردمی به زودی ابلاغ می‌شود

گزیده‌ای از برنامه‌های و اقدامات سند تحولی دولت مردمی در بخش اقتصاد تبیین شد.

فرصت‌های اقتصادی مغفول مانده با سوریه احیا خواهد شد

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به کشور سوریه و دیدار با مقامات این کشور از جمله بشار اسد گفت: فرصت‌های مغفول مانده برای فعالان اقتصادی و عمرانی با تفاهم‌نامه‌های انجام شده با سوریه احیا خواهد شد.

ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و سوریه

وزیر راه و شهرسازی از توافق برای ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و سوریه خبر داد.

ترانزیت کود شیمیایی از کشورهای حوزه CIS به ترکیه از بندرامیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: نخستین محموله کود شیمیایی از یکی از کشورهای حوزه CIS به بندر امیرآباد جهت ترانزیت به کشور ترکیه وارد شد.

متن پیشنهادی ایران به عنوان شعار سال ۲۰۲۲ روز جهانی هیدروگرافی برگزیده شد

سازمان بین المللی هیدروگرافی (IHO) متن پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان شعار سال ۲۰۲۲ روز جهانی هیدروگرافی انتخاب و به کشورهای عضو این سازمان ابلاغ کرد.