شناسهٔ خبر: 113564 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

ممنوعیت فروش اجباری عرصه مسکن مهر/آغاز عملیات اجرایی بیش از ۹۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار ابلاغ مصوبه تعیین نرخ سود تسهیلات مسکن مهر فروش اقساطی نشده، آغاز عملیات اجرایی بیش از ۹۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن، ممنوعیت فروش اجباری عرصه مسکن مهر، بررسی ظرفیت تولید مسکن در بافت‌های حاشیه‌ای، موافقت دولت برای ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابلاغ مصوبه تعیین نرخ سود تسهیلات مسکن مهر فروش اقساطی نشده، آغاز عملیات اجرایی بیش از ۹۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن، ممنوعیت فروش اجباری عرصه مسکن مهر، بررسی ظرفیت تولید مسکن در بافت‌های حاشیه‌ای، موافقت دولت برای ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، انعقاد قرارداد 32 هزار و 413 واحد در بافت فرسوده، انجام مطالعات فرونشست برای اراضی در حال الحاق طرح نهضت ملی مسکن، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

مصوبه تعیین نرخ سود تسهیلات مسکن مهر فروش اقساطی نشده ابلاغ شد

وزیر راه و شهرسازی نحوه اجرای جزء ۴ بند الف تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر تعیین نرخ سود تسهیلات مسکن مهر فروش اقساطی نشده را ابلاغ کرد.

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۹۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن

قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی بیش از ۹۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال انجام است، گفت: برای کاهش فشار بر متقاضیان به دلیل افزایش هزینه‌های ساخت، وزارت راه و شهرسازی با همکاری بانک مرکزی، پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن داده شده است تا سهم آورده متقاضیان حتی با افزایش هزینه‌های ساخت، بدون تغییر باقی بماند.

آغاز ساخت ۳۳۴ هزار واحد خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن در چهار ماه نخست امسال

قاسمی وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از انتشار برخی آمارهای مبهم و تعمیم نابجا به سراسر کشور در مورد تعداد ساخت و ساز در پایتخت، با اعلام ثبت درخواست ۴۸ هزار واحد مسکونی دارای پروانه ساخت تهران در چهار ماه نخست امسال، از آغاز ساخت ۳۳۴ هزار واحد خودمالکی (متقاضیان دارای زمین) طرح نهضت ملی مسکن در چهار ماه نخست امسال در سراسر کشور خبر داد.

ممنوعیت فروش اجباری عرصه مسکن مهر

قاسمی وزیر راه و شهرسازی در ابلاغی به مسئولان ذیربط در این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه، بر لزوم خودداری از فروش اجباری عرصه مسکن مهر تاکید کرد.

ظرفیت‌ تولید مسکن در بافت‌های حاشیه‌ای بررسی می‌شود

آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بافت‌های حاشیه‌ای ظرفیت‌ مناسبی را برای تولید مسکن دارد که در دست بررسی است از ارایه برنامه تکمیل ۱۳ هزار پروژه تامین خدمات زیربنایی و روبنایی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با اعتباری بالغ بر ۸۸ هزار میلیاردتومان خبر داد.

انعقاد قرارداد تسهیلات نوسازی ۳۲هزار و ۴۱۳ واحد در بافت فرسوده

شایان مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۴ هزار و ۱۸۸ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو هزار و ۲۹۰ میلیارتومان تسهیلات نوسازی به ۹ هزار و ۲۷ واحد توسط بانک مسکن تخصیص یافته است.

تدوین برنامه عملیاتی جهت رفع موانع بازآفرینی شهری

در نشست ماهانه استانداران در وزارت کشور، با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، تدوین برنامه عملیاتی ساماندهی حاشیه نشینی مورد تاکید قرار گرفت.

آغاز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد

با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد آغاز شد.

انقعاد ۲۰ قرارداد انجام خدمات مشاوره کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی از انعقاد ۲۰ قرارداد انجام خدمات مشاوره پروژه‌های عمرانی سازمان در موضوعات آزمایشگاهی کنترل کیفیت به مبلغ ۵۰ میلیاردتومان در چهارماه نخست سال جاری خبر داد.

انجام مطالعات فرونشست برای اراضی در حال الحاق طرح نهضت ملی مسکن

حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انجام مطالعات فرونشست و حرایم گسلی برای اراضی در دست الحاق طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: نتایج مطالعات بتدریج به معاونت شهرسازی و معماری و همچنین ادارات کل راه و شهرسازی اعلام می‌شود.

۲۸۰هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نهضت ملی توسط بنیاد در حال ساخت است

نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری این مطلب که ۲۸۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی توسط بنیاد در حال ساخت است بر ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان مسکن روستایی برای تسریع در نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی تاکید کرد.

نوسازی ناوگان ماشین‌آلات بنیاد مسکن با خرید و ارسال ۷۱ دستگاه به ۳۱ استان کشور

فرآیند نوسازی ناوگان ماشین‌آلات بنیاد مسکن طی مراسمی با حضور رییس بنیاد مسکن و با ارسال ۷۱ دستگاه ماشین‌آلات به ۳۱ استان کشور انجام شد.

موافقت دولت برای ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی سیستان و بلوچستان مقاوم‌سازی شدند از موافقت نهایی برای ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داد.

وقوع سیل استهبان خارج از محدوده شهری و روستایی بود

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اعلام اینکه سیل استهبان خارج از محدوده شهری و روستایی رخ داده است و بنابراین به هیچیک از واحدهای مسکونی شهری و روستایی آسیبی وارد نشده، از آمادگی آن بنیاد برای کمک به دستگاه‌های امدادرسان خبر داد.