شناسهٔ خبر: 126375 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی با حضور رییس‌جمهور/افتتاح بیش از ۴۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان رضوی، گلستان، کرمانشاه و خوزستان

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار افتتاح بیش از ۴۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان رضوی، گلستان، کرمانشاه و خوزستان، افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور با حضور رییس‌جمهور و ۲۹ طرح عمرانی با حضور وزیر راه و شهرسازی در پرند، انعقاد قرارداد ۲۰۹ هزار و ۳۰۸ واحد نهضت ملی در بانک مسکن از مهم‌ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

افتتاح بیش از ۴۵۰۰ واحد مسکونی در استان‌های خراسان رضوی، گلستان، کرمانشاه و خوزستان

بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان‌های خراسان رضوی، گلستان، کرمانشاه و خوزستان با اهدای کلید یک واحد مسکونی به متقاضی توسط وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید گلبهار خراسان رضوی افتتاح شد.

افتتاح هشت پروژه و آغاز عملیات اجرایی یک طرح بازآفرینی شهری در خراسان رضوی

با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح پروژه های باز آفرینی شهری در استان خراسان رضوی در بخش های زیربنایی به مبلغ ۱۴۸ میلیارد ریال،روبنایی به مبلغ ۵۱ میلیارد ریال و بهسازی و پیاده سازی به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال و کلنگ زنی با هزینه زمین ۱۹۰ میلیارد ریال و ساخت ۲۴۰ میلیارد ریال انجام شد.

ضرورت فعالیت موثرتر سامانه‌های املاک و اسکان و حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی، با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این جلسه موضوعاتی همچون راه‌اندازی و فعالیت موثرتر سامانه املاک و اسکان، روند همکاری سازمان‌ها، نهادها، میزان خوداظهاری‌ها، سامانه جامع حمل و نقل و رفع نقاط حادثه خیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. وزیر راه و شهرسازی در این نشست بر شفاف‌سازی دارایی‌ها و اموال توسط نهادها و سازمان‌ها تاکید کرد.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در پرند

وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور در شهر پرند از پروژه‌های در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فازهای سوم و هفتم شهر جدید پرند بازدید کرد. در این بازدید وزیر راه و شهرسازی از مجتمع مسکونی در حال ساخت ۲ هزار و ۱۹۸ واحدی نهضت ملی مسکن در فاز هفت شهر جدید پرند بازدید کرد. این پروژه حدود ۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ۳۴ بلوک ۱۰ طبقه ساخته می شود. این پروژه از آبان ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و جزئی از پروژه ۱۴ هزار واحدی ساخت مسکن در پرند است. همچنین در ادامه، بذرپاش در پروژه یکهزار و ۴۳۰ واحدی نهضت ملی  مسکن در فاز سوم شهر جدید پرند حضور یافت و در جریان عملیات اجرایی این پروژه قرار گرفت. پیشرفت فیزیکی این پروژه ۲۵ درصد گزارش شده است.

موافقت دولت با تخصیص کمک‌هزینه بازسازی‌های ناشی از زلزله آذربایجان غربی

سخنگوی دولت از مصوبه دولت برای تخصیص ۶۹۵ میلیاردتومان کمک هزینه بازسازی و بهسازی ناشی از زلزله آذربایجان غربی خبر داد.

دستور وزیر راه و شهرسازی برای خانه دار شدن خانواده ۵ قلوهای گلستانی

وزیر راه و شهرسازی در پی پیگیری خبرنگار صدا و سیما در حاشیه سفر به شهر پرند  دستور لازم به مدیر کل راه و شهر سازی استان گلستان را مبنی بر صاحب خانه شدن خانواده ۵ قلوهای تازه متولد شده گنبد کاووس صادر کرد و در کمتر از یک روز این وعده محقق شد.

افتتاح ۲۹ طرح روبنایی و زیربنایی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در پرند

در دهه فجر انقلاب اسلامی، همزمان با سالروز ولادت امیرالمومنین علی (ع)، ۲۹ طرح روبنایی و زیربنایی شامل مدرسه، فضای ورزشی، بازارچه، پارک و غیره با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در پرند افتتاح شد.

افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی با حضور رئیس جمهور

با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در روز ودلات امام علی (ع)، ۶ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی در پرند و ۳ هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور افتتاح شد.

سال آینده دانشگاه‌ها پیشتاز نهضت تولید مسکن می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بهره‌مندی از توان و تجربه نیروهای آموزش دیده در دانشکده‌های فنی و حرفه ای بر تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت برای حل مشکلات کشور تاکید کرد و گفت: سال آینده دانشگاه‌ها پیشتاز نهضت تولید مسکن ‌می‌شوند.

شورای مسکن خراسان رضوی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد

وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه با حضور در شورای مسکن استان خراسان رضوی در جریان مشکلات و نظرات مدیران استان در حوزه مسکن و شهرسازی قرار گرفتند.

ضرورت ابتکار در خدمت‌رسانی‌های جدید، نوین و فناورانه

وزیر راه و شهرسازی در شورای هماهنگی مدیران وزارت راه وشهرسازی در خراسان رضوی، که در فرودگاه مشهد برگزار شد، با تأکید بر اینکه شأنی جز خدمت رسانی برای خودمان متصور نیستیم، تصریح کرد: باید مرتب به فکر ابتکار در خدمت رسانی های جدید ، نوین و فناورانه بود.

تامین بیش از ۲۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۲۴ هزارهکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده، افزود: بالغ بر ۱۲ هکتار نیز در ارتباط با اراضی مالکین بخش خصوصی و نیروهای مسلح شناسایی شده که باید مراحل مورد نظر را در استان‌ها برای انتقال سند و الحاق یا شهرک‌سازی طی کنند.

آسیب زلزله بهمن ماه خوی به بیش از ۹ هزار واحدمسکونی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه زلزله ۵.۹ در مقیاس ریشتر خوی در مجموع به ۹ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی آسیب وارد کرد از اتمام آواربرداری واحدها تا قبل از پایان سال جاری و تحویل مصالح و اسکلت‌های پیش‌ساخته خبر داد.

اجرای بیش از ۲۱۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها

معاون بنیاد مسکن از اجرایی شدن ۲۱۲ هزار و ۷۵۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها با میانگین پیشرفت ۴۶ درصد خبر داد.

افتتاح ۳ هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی در ۱۰ استان کشور

از ابتدای سال جاری تا دهه فجر تعداد ۳ هزار و ۱۶۲ واحد روستایی در ۱۰ استان کشور احداث و تکمیل شده که در دهه فجر امسال با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد.

ضرورت پهنه‌بندی حرایم گسلی شهر خوی

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه بر اساس آمار ۳۷ درصد واحدهای مسکونی خوی فاقد اسکلت است از ضرورت شناسایی و پهنه‌بندی حرایم گسلی شهر خوی و تخصیص بودجه برای آن خبر داد.

تحصیل بیش از ۷۱ هزار هکتار زمین داخل محدوده و حریم در دولت سیزدهم

سازمان ملی زمین و مسکن موفق به تحصیل ۷۱ هزار و ۵۹۰ هکتار زمین داخل محدوده و داخل حریم برای طرح نهضت ملی مسکن شد که در مقایسه با عملکرد سال‌های گذشته بی سابقه است.

قرارداد ۲۰۹ هزار و ۳۰۸ واحد نهضت ملی در بانک مسکن منعقد شد

سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه تاکنون ۸۳۷ هزار و ۷۲۷ نفر در طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کردند از انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات با ۲۰۹ هزار و ۳۰۸ واحد به مبلغ ۷۱ هزار و ۲۳۳ میلیاردتومان خبر داد.

پرداخت بیش از ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات در سال جاری از سوی بانک مسکن

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: بانک مسکن در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۱۰۷ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.

بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری پرداخت شد

عضو هیات مدیره بانک مسکن از اعطای ۲۰ هزار و ۴۵ فقره تسهیلات روستایی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ توسط این بانک خبر داد.