شناسهٔ خبر: 150246 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

هدفگذاری ایجاد ۲۷ شهرک ساحلی/یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است

مسکن شهرهای جدید هدفگذاری ایجاد ۲۷ شهرک ساحلی در راستای اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور، آغاز عملیات احداث بیمارستان ۳۵۰ تختی مراغه، مراحل ساخت یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد نهضت ملی مسکن، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

هدفگذاری ایجاد ۲۷ شهرک ساحلی در راستای اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور

وزیر راه و شهرسازی درباره سیاست‌های کلی توسعه دریامحور ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، توضیح داد: بخش زیادی از این سند مربوط به وزارت راه و شهرسازی در اقتصاد دریاست و یکی از طرح‌های وزارت راه و شهرسازی در این حوزه هدفگذاری ۲۷ نقطه در کشور برای احداث شهرک ساحلی در قالب طرح «هم‌پیوندی» استان‌ها با اقتصاد دریا است.

وی ادامه داد: مصوبات لازم این طرح در شورای برنامه‌ریزی ۴ استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان وبلوچستان اخذ شده و در شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیز ظرف ماه‌های آینده به نتیجه می‌رسد.

بذرپاش طرح «هم‌پیوندی» استان‌ها با اقتصاد دریا را یکی از طرح‌های بزرگ و راهبردی کشور دانست که زمینه جمعیت پذیری را در کشور افرایش می‌دهد.

عملیات احداث بیمارستان ۳۵۰ تختی مراغه آغاز شد/بیمارستان سینای مراغه تکمیل می‌شود

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با بیان آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۳۵۰ تختی مراغه، از روند تکمیل بیمارستان سینای مراغه بازدید کرد و گفت: تکمیل ساختمان الحاقی به بیمارستان سینای مراغه در صورت تامین اعتبار، امسال تکمیل خواهد شد.

یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از مراحل ساخت یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای سراسر کشور خبر داد.

زمین شماره ۲ ورزشگاه بناب با ۲۰ میلیاردتومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از افتتاح زمین شماره ۲ ورزشگاه بناب با ۲۰ میلیاردتومان سرمایه، خبر داد.

دریافت اسناد اراضی در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی تا پایان اسفند تمدید شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ‌ایران گفت: متقاضیان دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌نشین تا پایان اسفندماه فرصت ثبت‌نام در سامانه ارایه تسهیلات بافت فرسوده را دارند.

اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق ملی مسکن برای خدمات زیربنایی نهضت ملی

معاون مسکن و ساختمان با تشریح بخشی از تسهیل‌گری‌ها برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن از هزینه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان صندوق ملی مسکن برای خدمات زیربنایی طرح های مسکنی دولت خبر داد.

آیین‌نامه اجرایی طرح کلید به کلید در بافت فرسوده تصویب شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: آیین‌نامه اجرایی طرح کلید به کلید در دولت مصوب و دستورالعمل آن ابلاغ شده است.

چهارمین خط تولید خاک رس منبسط‌شده در کشور افتتاح شد

چهارمین خط تولید خاک رس منبسط‌شده (لیکا) در کشور با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دبیر کارگروه تأمین مالی و عضو کارگروه صنعت‌شهرهای وزارت راه و شهرسازی، نایب‌رئیس و اعضای هیئت‌مدیره انجمن بتن ایران و تعدادی از متخصصین و کارآفرینان صنعت ساختمان کشور در استان مرکزی، افتتاح شد.

۱۷۰ هزار و ۴۵۲ واحد مسکن شهری توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی شدن ۱۷۰ هزار و ۴۵۲ واحد مسکن شهری توسط آن بنیاد خبر داد و گفت: برای احداث ۲۲۷ هزار واحد مسکونی شهری تاکنون تامین زمین انجام شده است.

مطالعات ژئوتکنیک و کنترل کیفی نهضت ملی مسکن در ۲۸ استان انجام شد

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از انجام مطالعات ژئوتکنیک و کنترل کیفی نهضت ملی مسکن در ۲۸ استان کشور خبر داد و گفت: بیشترین مطالعاتی در حال انجام توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخش مسکن در استان‌های تهران، مرکزی، اصفهان و فارس است.

مطالعات تعیین حریم گسل‌های شهر شیراز به اتمام رسید

مطالعات تعیین حریم گسل‌های شهر شیراز توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نشستی با حضور مسئولان مرکز و مسئولان شهر شیراز ارایه شد و مورد تایید قرار گرفت.

قرارداد خودمالکی ۹۶ هزار و ۲۲ واحد توسط بانک مسکن منعقد شد

مدیرعامل بانک مسکن با توضیح اینکه تاکنون قرارداد خودمالکی ۹۶ هزار و ۲۲ واحد توسط آن بانک منعقد شده است از پرداخت تسهیلات خودمالکی معادل ۲۳ هزار و ۱۱۶ میلیاردتومان به حساب سازندگان خبر داد.

چهار هزار واحد مسکونی در استان چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در این استان اعلام کرد: حدود ۴ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان آماده بهره‌برداری است.