به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان ضمن اشاره به شکایات ثبت شده در سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها تا تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: کل شکایات ثبت شده در سامانه ۳ هزار و ۸۴۲ شکایت بوده که در حوزه راه، مواردی از قبیل آشکارسازی موقعیت غیرمنتظره و مخاطرهآمیز، خرابی روسازی، رفع نقص حفاظهای آسیبدیده، رفع مخاطرات منجر به محدودیت تردد جادهای (صف خودرو)، پاکسازی سطح راه (سنگ ریزه)، پاکسازی سطح راه (گازوئیل و مواد روغنی)، نصب تابلو در پیچهای تند فاقد علائم کافی، رفع عیب تابلوها و علائم، رفع چالههای مخاطرهآمیز در جادهها، پاکسازی سطح راه (لاشه حیوان)، پاکسازی سطح راه (جسم خارجی) بوده است.
آهکی تأکید کرد: در بحث مشکلات حوزه حمل و نقل کالا نیز ۷۷۰ مورد تماس داشتهایم که بیشتر در خصوص عدم پرداخت کرایه بار شرکتهای باربری بوده که این مورد روزانه افزون بر ۱۰ مورد تماس با کارشناسان انجاممیشود.
وی ادامهداد: خوشبختانه افزون بر ۹۰% شکایات رفع شده و همچنین موضوعاتی از قبیل دریافت کمیسیون اضافه، عدم پرداخت حق خواب، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده، عدم جوابگویی ترخیصکار و صاحب بار، عدم تخلیه بار در مقصد، صدور بارنامه سوری با کارشناسان این مرکز انجاممیشود.
مدیرکل راهداری استان همدان تصریحکرد: در حوزه حمل و نقل مسافر هم ۳۲۳ مورد شکایت شامل عدم صدور بلیت در مبدا سفر، تخلفات رانندگی راننده، خستگی و خواب آلودگی راننده، برخورد نامناسب کارکنان شرکت مسافری، مسافرگیری غیر مجاز حین سفر و مهمترین موضوع تأخیر بیش اندازه در آغاز سفر مشکلاتی هستند که طی تماس با کارشناسان مرکز مطرح میشوند و خوشبختانه همهی موارد یا پیگیری ادارهی مسافر رفع شدهاست.
آهکی یادآور شد: ۵۵ مورد از شکایات هم در خصوص حریم راه بوده که در این حوزه مهم مشکلات شامل ایجاد راه دسترسی غیرمجاز در حاشیه راهها، تخلیه نخاله در حاشیه راههاو مهمترین موضوع ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه راه گزارش شدهاست.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان همچنین درباره بخش گویای سامانه ۱۴۱ گفت: این بخش از سامانه با شماره گیری ۱۴۱ بهشکل گویا برای راهنمایی هموطنان بهشکل دائم بهروزرسانی میشود.
وی خاطرنشان کرد: در این بخش وضعیت آب و هوا، انسداد راهها، وضعیت جاده در محورهای کوهستانی و ترافیک موجود در راههای ارتباطی به تماس گیرنده اطلاعرسانی میشود.
آهکی افزود: کارشناسان مرکز مدیریت راهها بهشکل شبانه روزی آماده پاسخگویی به سؤالات، شکایات و پیشنهادات هموطنان هستند که میتوانند تمامی شکایت خود را در حوزه راهداری، حمل و نقل مسافر و کالا با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها مطرح کرده و با دریافت کد پیگیری در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان گفت: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای، پل ارتباطی کاربران جادهای با اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان است و کاربران میتوانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق این سامانه اعلام کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی و پاسخگویی اقدام شود.