شناسهٔ خبر: 160518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی ۲.۰۰۰.۰۰۰ تن انواع کالا در ایلام

کالا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: امسال حدود ۲ میلیون تن انواع کالا از طریق ناوگان حمل و نقل در این استان جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)،سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: این میزان حمل کالا توسط ۱۲۱ هزار و ۸۸ سرویس (بارنامه) جابه‌جا شده است.

وی سیمان، گندم و انواع مصالح ساختمانی را از جمله بیش‌ترین کالاهای جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تعداد کل ناوگان باری فعال استان ایلام را سه هزار و ۸۴۶ مورد بیان کرد و یادآور شد: سالانه بیش از ۹۸ درصد جابه‌جایی کالا در داخل استان توسط بخش حمل و نقل جاده‌ای صورت می گیرد و این بخش دارای قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای در سطح کشور است.

چشمه خاور با بیان اینکه نظارت کامل بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی با استقرار و فعالیت ۱۲ تیم گشت نظارتی در سطح استان به‌طور مستمر درحال انجام است، اضافه کرد: روزانه و دربازه‌های زمانی متفاوت، گشت‌های کنترلی از همکاران ستادی و شهرستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نحوه ارائه خدمات را رصد می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: در صورت مشاهده تخلف، متخلفان به کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات سازمان راهداری معرفی و برابر ضوابط با آنها برخورد خواهدشد.

چشمه خاور تاکید کرد: مردم می‌توانند از طریق شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و یا تلفن گویای ۱۴۱ شکایات خود را جهت پیگیری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام منعکس کنند.

۵۴ شرکت حمل و نقل کالا در استان ایلام فعال است و پنج هزار و ۶۲۹ راننده نیز در بخش حمل و نقل بار در استان ایلام مشغول کار هستند.