شناسهٔ خبر: 165306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با فراسیدن روز ملی ایمنی حمل و نقل؛

همایش بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در زنجان برگزار شد

راهداری زنجان همایش بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل، معاونین راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، جانشین پلیس راه و جمعی از مسئولین استانی در محل سالن ورزش شهید دادمان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، اصغر اسماعیلی، مدیرکل این اداره در ابتدای همایش، روز ملی ایمنی حمل‌ونقل را روزی نمادین برای ارتقای فرهنگ ایمنی و ترافیک در بین عموم مردم برشمرد.

 وی با عنوان این که، فرهنگ سازی نقش مهمی در پیشگیری از مخاطرات و افزایش ایمنی به همراه دارد، افزود: با توجه به اینکه هر سال با افزایش ترافیک نسبت به سال قبل و به تبع آن با رشد تصادفات در محورها روبرو هستیم که نیاز است فرهنگ‌سازی و ترویج آموزش به صورت مداوم در سال صورت گیرد.

اسماعیلی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه تلفات راکبان موتورسیکلت در راه‌های برون‌شهری در مجموع تصادفات کشور سهم ۲۰درصدی را دارد که با ساده‌ترین روش‌ها چون آموزش استفاده از وسایل ایمنی می‌توانیم تعداد تلفات را به حداقل برسانیم.

 وی ضمن تبریک این روز به تلاشگرانی که با مشارکت فعال در پیشبرد اهداف و سیاست‌های لازم در جهت ارتقای سطح ایمنی راه‌ها، فعالیت دارند، افزود: امید که با همدلی و هم‌افزایی تمامی حوزه‌های مرتبط، به حمل و نقلی ایمن، بدون حادثه و پویا در سطح استان دست یابیم.

 لازم به ذکر است در پایان این همایش به تعدادی از راکبین موتورسیکلت کلاه ایمنی اهدا شد.