شناسهٔ خبر: 166446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

مشکلات اجرایی طرح‌های حمایتی مسکن در شهرستان های تیران و کرون و فریدونشهر بررسی شد

شورای مسکن در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان، مشکلات اجرایی طرح‌های حمایتی مسکن در شهرستان‌های تیران و کرون و فریدونشهر به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص رفع مشکلات اجرایی تصمیم‌گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یک‌صد و بیست و دومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و دیگر اعضا برگزار شد.  

در این نشست ضمن بررسی ۳ دستور کار، وضعیت مسکن شهرستان‌های تیران و کرون و فریدونشهر به صورت کامل در زمینه‌های تامین زمین، اراضی الحاقی، مراحل ساخت پروژه‌ها، خدمات زیربنایی و... مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه گزارشی از سوی فرماندار این شهرستان‌ها، مشکلات اجرایی رسیدگی و تعیین تکلیف شد همچنین در این جلسه مصوبات نشست پیشین مورد پیگیری قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: در این نشست وضعیت مسکن شهرستان‌های تیران و کرون و فریدونشهر به صورت ریزبینانه بررسی و مشکلات اجرایی آن رسیدگی و با مشورت اعضا اتخاذ تصمیم شد.  

وی افزود: بر این اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه‌ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن شهرستان‌های تیران و کرون و فریدونشهر بررسی شدند.  

قاری قرآن بیان کرد: مطابق با گزارشاتی که ارائه شد، در شهرستان تیران و کرون برای شهرهای تیران، رضوانشهر و عسگران در مجموع بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند.  

وی افزود: پس از بررسی و پالایش های لازم از این تعداد متقاضی ثبت نام شده، بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ نفر حائز شرایط فعال هستند و تا کنون برای افزون بر ۵۳۰ نفر تخصیص پروژه انجام شده است همچنین در حال حاضر جهت ساخت بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان زمین تامین شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان فریدونشهر اظهار کرد: مطابق با گزارش هایی که ارائه شد در این شهرستان برای شهرهای برف انبار و فریدونشهر در مجموع بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اقدام به ثبت نام کردند افزون بر یک هزار و ۱۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند.  

وی با اشاره به تخصیص پروژه به بیش از ۱۰۰ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان گفت: در حال حاضر زمین مورد نیاز بای ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان تامین شده است.  

قاری قرآن در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان عنوان کرد: در گستره استان اصفهان بیش از ۴۶۳ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی و پالایش‌های لازم افزون بر ۱۵۹ هزار و ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شدند.