شناسهٔ خبر: 166447 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

تخصیص پروژه به بیش از ۵۳۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان تیران و کرون در استان اصفهان

سعید کاشفی- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از تخصیص زمین به بیش از ۵۳۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: شهرستان تیران و کرون در ۵۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع شده است و با ۳ شهر تیران، رضوانشهر و عسگران و حدود ۶۰ روستا، دارای جمعیتی بالغ بر ۷۱ هزار نفر (بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵) است.

وی با بیان اینکه اقدامات موثری در راستای تامین مسکن اقشار مختلف شهرستان تیران و کرون به عمل‌آمده است، عنوان کرد: از جمله اهم این اقدامات در حوزه مسکن می‌توان به تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تامین زمین برای متقاضیان دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال، مسکن محرومین و خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول اشاره کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون افزود: به طور کلی مطابق با آخرین آمار در مجموع برای ۳ شهر تیران، رضوانشهر و عسگران افزون بر ۶ هزار و ۷۰۰ نفر جهت بهره‌مندی از طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی و پالایش‌های لازم در مجموع افزون بر ۳ هزار و ۱۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند که از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر متقاضیان حائز شرایط فعال شهر تیران، بالغ بر ۲۵۰ نفر حائزین شرایط رضوانشهر و مابقی مربوط به شهر عسگران است.

کاشفی با اشاره به تخصیص زمین به بیش از ۵۳۰ نفر از متقاضیان حائز شرایط، بیان کرد: در حال حاضر با تلاش‌های به‌عمل‌آمده زمین برای ساخت افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی تأمین شده است.

وی در خصوص اراضی الحاق شده به محدوده شهری این شهرستان جهت اجرای طرح‌های حمایتی مسکن اظهار کرد: در شهر تیران در مجموع ۵۴ هکتار و رضوانشهر ۱۶ هکتار به محدوده شهری الحاق شده است همچنین برای شهر عسگران نیز ۶.۵ هکتار در دستور کار کارگروه قرار دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن این شهرستان گفت: پروژه ۱۸۴ واحدی تیران متشکل از ۱۴۶ واحد با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و ۳۸ واحد با پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصد است.

وی عنوان کرد: برای پروژه ۱۰۰ واحدی گروه ساخت تیران، پروانه‌های ساختمانی اخذ شده و آماده تحویل به متقاضیان جهت ساخت است، پروژه ۳۰۰ واحدی گروه ساخت تیران نیز در مرحله اخذ پروانه ساختمانی قرار دارد، برای پروژه ۴۰ واحدی گروه ساخت تیران قرعه کشی برای اختصاص زمین به بخشی از متقاضیان انجام شده و پروژه ۲۶۰ واحدی رضوانشهر نیز که گروه ساخت (۲ واحدی) بوده آماده شروع عملیات آماده‌سازی است.