شناسهٔ خبر: 4138 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

هشت اولویت عمرانی اداره راه‌وشهرسازی سیستان و بلوچستان برای سال ۹۴

بازدید از پروژه احداث خط آهن چابهار- زاهدان -مشهد براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان هشت پروژه عمرانی در حوزه راه برای سال ۹۴ در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس اعلام اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان احداث بزرگراه زابل- زاهدان- دوست محمد در دو قطعه و یک پل در دست احداث است که قطعه یکم آن به طول ۳۲ کیلومتر و اعتبار مورد نیاز ۲۵۰ هزار میلیون ریال با ۷۹.۴ درصد پیشرفت فیزیکی و مبلغ ۹۵ هزار میلیون ریال به عنوان مطالبه پیمانکار(مبلغ پیش‌بینی شد)، قطعه هفتم آن به طول ۲۸  کیلومتر و اعتبار مورد نیاز ۱۲۰ هزار میلیون ریال با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و مبلغ ۷۰ هزار میلیون ریال به عنوان مطالبه پیمانکار(مبلغ پیش‌بینی شد) و پل این محور به طول ۱۹۲ متر و اعتبار مورد نیاز ۳۰ هزار میلیون ریال با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و مبلغ ۵ هزار میلیون ریال به عنوان مطالبه پیمانکار(مبلغ پیش‌بینی شد) در حال تکمیل هستند.

احداث بزرگراه زاهدان- نصرت آباد- بم از سال ۸۷ با طول ۴۱ کیلومتر کلید خورد و ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی به مبلغی معادل ۲۰۰ هزار میلیون ریال برای اتمام کار نیاز دارد. این در حالی‌است که برای پیمانکار پروژه مطالبه‌ای ۱۲۰ هزار میلیون ریالی پیش‌بینی شده است. همچنین پروژه رفع نقاط حادثه خیز تقاطع غیرهمسطح شهر خاش به اعتباری ۲۵ هزار میلیون ریالی برای تکمیل پروژه نیاز دارد. این پروژه با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی از سال ۸۹ آغاز شد. پروژه‌های یادشده در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری می‌رسند.

براساس این گزارش پروژه‌های احداث بزرگراه زابل- زاهدان- دوست محمد با اعتبار مورد نیاز ۶۰۰ هزار میلیون ریال، احداث بزرگراه زاهدان- نصرت آباد- بم با اعتبار مورد نیاز ۴۰۰ هزار میلیون ریال، بهسازی محور زابل- دشتک و زابل- نهبندان با اعتبار مورد نیاز ۲۸۵ هزار میلیون ریال، احداث راه اصلی اسکل آباد- گوهر کوه- بزمان با اعتبار ۱۷۰ هزار میلیون ریال و احداث راه اصلی دشتک- تل سیاه با اعتبار مورد نیاز ۱۴۰ هزار میلیون ریال به ترتیب در اولویت‌های ساخت و بهسازی این استان برای سال آینده هستند که در مجموع برای تکمیل این هشت پروژه به ۱۵۹۵ میلیارد ریال نیاز است./

نظر شما