شناسهٔ خبر: 49713 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان/ بازدید ایزدی از محله کن استان تهران/ اعلام افتتاح پروژه‌های عمرانی به مناسبت دهه فجر در استان‌ها/ آغاز برنامه ملی بازآفرینی در ۴ استان

گزارش آخر هفته  سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان و افتتاح و بازدید از چندین پروژه عمرانی، بازدید معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از محله کن استان تهران، اعلام افتتاح پروژه‌های عمرانی به مناسبت دهه فجر از سوی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها/ و اعلام آغاز برنامه ملی بازآفرینی در ۴ استان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

اصفهان 

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون استاندار، جمعی از مسئولین و مدیران استانی و محلی، دست اندركاران تشكل های صنفی حمل و نقل و بخش خصوصی، مدیركل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان معرفی شد.

با دستور رییس جمهور و در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی، برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان اصفهان کلید خورد.

خراسان رضوی

مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه‌های حاشیه شهر مشهد خبر داد.

خوزستان 

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از واگذاری عملیات اجرایی طرح ملی بازآفرینی شهری به سرمایه گذار و بخش خصوصی خبر داد.

چهار محال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات بهسازی محور فارسان- چلگرد همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر خبر داد.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۲۲ هکتار از اراضی ملی این استان در دی ماه امسال توسط یگان حفاظت این اداره کل رفع تصرف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از آغاز طرح ملی بازآفرینی شهری امید همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی خبر داد.

البرز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: در بارش اخیر برف کرج، ترافیک شهری به آزادراه‌ها تحمیل و این مهم روند امدادرسانی را با مشکل مواجه کرد.

یزد

جلسه کمیته خدمات حمل‌ونقل و ترافیک استان یزد تحت عنوان ستاد اجرایی خدمات سفر در اداره راه و شهرسازی استان برگزار شد.

بوشهر

همزمان با ۸ استان دیگر کشور در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهور عملیات ساخت ۵۰ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع در بافت تاریخی و فرسوده محله شنبدی بوشهر آغاز شد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در مکاتبه با رئیس شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: قزوین بر اساس طرح مصوب، افق پیش‌بینی شده، سرانه سطح مسکونی و واحدهای خالی، کمبود شدید سرانه کاربری‌های خدماتی و بارگذاری‌های بیش از ظرفیت، ضرورتی برای توسعه محدوده‌ای و افزایش تراکم ساختمانی نداشته و نیازمند بهبود کیفیت زندگی شهری است.

کردستان

همزمان با آغاز طرح ملی بازآفرینی شهری مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به تشریح وضعیت این طرح در کردستان پرداخت.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از رفع تصرف بالغ بر ۳۵ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان کامیاران خبر داد.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با حضور در نماز جمعه شهر محمدآباد ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این اداره کل را به عرض مردم و مسئولین شهرستان هامون رساند.

گیلان

مراسم افتتاح مسکن مهر شهرستان رودبار با حضور نماینده مردم شهرستان رودبار، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، فرماندار، امام‌جمعه و سایر مسئولین شهرستان رودبار برگزار شد.

کرمان جنوبی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جیرفت گفت: کنارگذر شهر جیرفت به طول ۳/۵ کیلومتر با برآورد هزینه ۱۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

زنجان

با توجه به پیش‌بینی ورود سامانه بارشی جدید به کشور جلسه فوق‌العاده راهداری زمستانی با حضور مدیرکل راهداری استان زنجان، نمایندگانی از سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران و کلیه روسای ستادی و شهرستان‌های تابعه برگزار شد.

تهران

ایزدی روز گذشته از سرای محله کن تهران بازدید کرد و مورد استقبال دبیر مجمع پیگیری مطالبات اهالی کن ،دبیر شورایاری محله کن ،  شهردار محترم منطقه ۵  و جمعی از اعضاء مجمع مطالبات و شورایاری کن قرار گرفت.

عملیات اجرای پروژه مجتمع بهزیستی و مجتمع فرهنگی – هنری شهرستان قدس به همت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران افتتاح شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از آماده‌باش کامل راهداران استان تهران با به‌کارگیری کلیه امکانات راهداری و همزمان با شروع موج جدید بارش در همه محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

خراسان جنوبی

در نهمین روز از دهه مبارک فجر بخشی از پروژه احداث باند دوم قاین به یزدان خراسان جنوبی به طول ۱۶ کیلومتر بازگشایی شد.

هرمزگان

 در آستانه ۲۲ بهمن وزیر راه و شهرسازی به منظور افتتاح ۱۹ پروژه بندری و دریایی با اعتباری بالغ بر۶۰۰۰ میلیارد ریال به استان هرمزگان سفر کرد.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان جزئیات ۱۹ پروژه بندری و دریایی استان هرمزگان را با اشتغال‌زایی ۶۳۰ نفر تشریح کرد.

آذربایجان غربی

عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از اینکه حذف نقاط حادثه خیز جاده ها در بودجه سالانه اعتباری ندارد، گفت: برای رفع هر نقطه حادثه خیز رقمی در حدود ۴ الی ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما متاسفانه کل بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی همين میزان است.

همدان

در هشتمین روز از دهه فجر، پروژه عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آوج- ماهنیان و بهسازی و آسفالت راه روستایی کرفس - ناکین با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار، نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری رزن و مسئولین راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار استان همدان از پیشرفت ۹۴ درصدی بیمارستان ۸۲ تختخوابی این شهرستان خبر داد.

نظر شما