شناسهٔ خبر: 56419 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی بر اخبار حوزه حمل و نقل استان ها:

عزم سراسری در حل مشکلات رانندگان سراسر کشور/ ترابری دریایی ۵.۹ میلیون نفر در بنادر مسافری هرمزگان/ تاکید بر تكمیل كمربندی چابهار و اتصال ریل به بندر

گزارش آخر هفته رسیدگی به مشکلات رانندگان و حل مسائل مربوط به این قشر در حوزه حمل و نقل جادهای مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل در استان ها طی هفته گذشته بود. ازدیگر اخبار مهم این هفته هم می‌توان به رشد تزانزیت کالا در بنادر جنوب به خصوص هرمزگان اشاره داشت که باعث کاهش ساعت انتظار رانندگان در بنادر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزم جدی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای بابت حل مشکلات رانندگان کامیون و سواری در حوزه حمل و نقل جاده ای بخش عمده ای از اخبار را طی هفته گذشته به خودش اختصاص داد که به عنوان نمونه می توان به اقدامات حمایتی هچون توزیع لاستیک و بیمه تکمیلی رایگان رانندگان اشاره داشت.

خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به منظور رسیدگی به مشکلات شهروندان در دیدار مردمی استاندار که در شهرستان فاروج برگزار شد، حضور یافت. نبود راه‌های مناسب روستایی مهم‌ترین دغدغه مردم فاروج است که از سوی مردم در این مراسم مطرح شد.

در دیدار مردمی استاندار  که به صورت ماهیانه برگزار می شود، تعدادی از شهروندان شهرستان فاروج برای رسیدگی به مشکلاتشان شرکت کردند.

در این مراسم، مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه دو معاون خود (معاونت مهندسی و ساخت و معاونت املاک و حقوقی ) و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فاروج، صبح جمعه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر تیتکانلو، مرکز بخش خبوشان شهرستان فاروج در این نشست حضور یافت.

همچنین رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شیروان از کلنگ زنی ۲ پروژه راه روستایی در شهرستان شیروان در خراسان شمالی خبر داد.

محمود رضا زاده اظهار داشت: عملیات احداث راه روستایی فیروزه واقع در بخش مرکزی شهرستان و عملیات احداث راه روستای یاسر آباد و مرغزار واقع در بخش مرکزی شیروان با حضور نماینده شهرستان شیروان جناب آقای دکتر عزیزی و جمعی از مسئولین شیروان کلنگ زنی شد.

لرستان

در کمیسیون ماده ۱۲ استان، حکم تعطیلی سه شرکت متخلف حمل و نقل کالا صادر شد. مصطفی ملکی صادقی معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اعلام این خبر گفت: در جلسه کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل استان لرستان، سه شرکت متخلف در حوزه حمل و نقل کالا هر کدام به یکماه تعطیلی محکوم شدند.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بر ضرورت یکسان‌سازی و شفافیت کرایه بار تاکید کرد و گفت: با پیگیری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دردو ماه اخیر بخشی از مطالبات رانندگان نظیر افزایش ۲۰درصدی کرایه بار، افزایش حق بیمه، حذف سپهتن از ناوگان کالا و ... محقق شده است.

عباس شرفی در جلسه با صاحبان شرکت‌های حمل و نقل و انجمن‌های صنفی کالا گفت: در اینکه رانندگان مشکلات و مطالبات بحقی دارند تردیدی نیست ولی برای تحقق این خواسته‌ها، همکاری شرکت‌های حمل و نقل ضروری است.

سیستان و بلوچستان  

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار سهم۲۰ درصدی در واردات کالاهای اساسی کشور دارد.

بهروز آقایی درباره نقش بندر چابهار در تامین کالا، افزود: بندر چابهار سهمی۲۰ درصدی در واردات کالاهای اساسی کشور دارد. با توجه  به اینکه سالانه حدود ۱,۵ میلیون تن انواع کالاهای اساسی از طریق سایر بنادر جنوبی کشور تخلیه می شود تخصیص سهم ۲۰ درصدی واردات کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار می تواند علاوه بر رونق بندر چابهار و کاهش مسافت های دریایی و جاده ای منجر به کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده کالا شود.

همچنین مدیركل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاكید بر اینكه توسعه بندر چابهار عملیاتی می‌شود خواستار احداث و تكمیل كمربندی چابهار و همچنین عملیاتی شدن اتصال ریل به بندر و توسعه جاده‌ها در استان شد.

بهروز آقایی مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ۴ مردادماه در مراسم امضای ۴ قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان در عملیاتی شدن توسعه بندر چابهار تاكید كرد و گفت: بندر شهید بهشتی چابهار با حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن ارتقا پیدا كرد. انتظار ما این است كه هم‌اكنون كه بخش عمده‌ای از معاونان وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار سفر كردند، دو تقاضای ما مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

گلستان

هفته گذشته ۴۵۰ حلقه لاستیک با نرخ مصوب دولتی برای ناوگان سنگین جاده‌ای استان گلستان توزیع شده است. مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان، با اشاره به آغاز طرح تامین و توزیع لاستیک ناوگان جاده‌ای از نیمه دوم تیرماه‌ جاری در گلستان اعلام کرد: طی هفته گذشته۴۵۰ حلقه لاستیک با نرخ مصوب دولتی برای ناوگان سنگین جاده‌ای استان در مراکز پیش‌بینی‌شده‌، توزیع شد.

همچنین طرح ثبت نام بیمه تکمیلی درمان، عمر و حوادث حدود ۱۲ هزار راننده شاغل در بخش حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان آغاز شد.

مهدی میقانی. مدیر کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای این استان گفت: رانندگان شاغل در بخش حمل‌و‌‌نقل کالا با مراجعه به مراکز ارائه کارت هوشمند رانندگان، مستقر در تشکل‌های صنفی کارگری بخش حمل و نقل جاده‌ای استان و ارائه اطلاعات مورد نیاز مانند اصل و کپی کارت هوشمند، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خود و همسر و شماره شبای حساب بانکی، می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

فارس

در پی اعلام توزیع منصفانه لاستیك و جلوگیری از افزایش قیمت آن در فارس، توزیع لاستیك با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار و ابلاغ شده به كانون انجمن‌های صنفی آغاز شد.

علیرضا سیاهپور با بیان مطالب فوق گفت: تا پایان روز ۲۷تیرماه حواله ۱۰۷۰ حلقه لاستیك صادر شده و رانندگان عزیز جهت تحویل لاستیك به عاملین مجاز معرفی شده از سازمان صنعت ، معدن و تجارت مراجعه و لاستیك را با قیمت‌های مصوب خریداری نمایند.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از مشکلات رانندگان رفع شده، اقدامات این اداره‌کل برای رفع مشکلات رانندگان را تشریح کرد.

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت و شهرسازی درباره مشکلات و مطالبات رانندگان این استان گفت: مشکلات و مطالبات رانندگان در قالب کارگروه‌های تخصصی و مدیریتی بررسی شد و تمام مطالبات رانندگان در قالب ۲۳ محور و در سه گروه اولویت‌بندی شد که اکثراً مرتفع یا در حال بررسی و حل شدن است.

بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: برای ادامه پروژه مسیر راه خورموج، لاور ، دشت پلنگ به طول ۶۵کیلومتر وزارت نفت ۵۰ میلیارد تومان تخصیص داد.

فرزاد رستمی در حاشیه بازدید استاندار بوشهر از محور خورموج، لاور و دشت پلنگ در شهرستان دشتی با بیان اینکه روند اجرای طرح‌‌های راهسازی تسریع یافته است اظهار داشت: مسیر راه خورموج، لاور ، دشت پلنگ به طول ۶۵کیلومتر است که انتصال آن به راه اصلی در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: قطعه نخست این راه به طول ۱۰ کیلومتر با برآورد اولیه ۱۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۳۴ درصد در دست اجراست.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان آخرین اقدامات برای پیگیری مطالبات کامیونداران زنجانی را تشریح کرد .

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده ای استان زنجان اظهار کرد: بنا به گفته رئیس سازمان راهداری بیمه تکمیلی از اول این ماه به صورت رایگان به رانندگان و همسران آنها لحاظ شده است.

وی از آغاز توزیع لاستیک با قیمت مصوب دولتی در استان زنجان خبرداد و گفت: تا روز پنج شنبه در مرحله اول ۸۲ حلقه لاستیک در بین رانندگان توزیع شده است و با رایزنی های انجام شده در مرحله دوم این تعداد افزایش می یابد.

در ادامه طرح بیمه تکمیلی رایگان برای بیش از یازده هزار راننده جاده‌ای حوزه حمل کالا اجرا می‌شود. ایرج دست‌نشان، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این استان گفت: از ابتدای مرداد سال جاری، طرح بیمه تکمیلی رایگان برای بیش از ۱۱ هزار نفر راننده جاده‌ای حوزه حمل کالا به همراه همسرشان، در استان زنجان کلید خورد.

دست‌نشان توضیح داد: افزایش ۲۰ درصدی کرایه الکترونیکی کردن نوبت‌دهی و اعلام بار، راه‌اندازی سامانه پیگیری شکایات ۱۴۱ و همچنین توزیع لاستیک از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله اقدامات مهم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برای مرتفع کردن مشکلات رانندگان است.

همچنین عملیات اجرایی قطعه سوم محور بیجار – زنجان  ۳۰ درصد پیشرفت داشته است. شهرام ملکی، مدیر کل راه وشهرسازی استان زنجان گفت: از جمله پروژه‌های توسعه‌ای راه‌های استان می‌توان به احداث چهار خطه بیجار – زنجان اشاره کرد که عملیات اجرایی آن از سال‌های گذشته شروع و قطعاتی از پروژه کماکان در حال اجرا و تکمیل شدن است.

قم

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم از کسب رتبه نخست کشوری در امر رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقلی استان درسال جاری خبرداد.

ابوالفضل جمالی عنوان کرد: در راستای صیانت ازحقوق مردم و رانندگان و ارائه حداکثری خدمات در بخش حمل ونقل عمومی، به ۱۹مورد پرونده تخلفات شرکت‌های حمل ونقلی استان قم طی سالجاری در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی شد.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: از اول مردادماه سال جاری، طرح بیمه تکمیلی ۹۰۰ هزار نفر راننده جاده‌ای حوزه حمل کالا و همسرآنها، به‌طور رایگان اجرایی می‌شود.

برای نخستین بار در تاریخ حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، به‌منظور رفاه حال رانندگان جاده‌ای حوزه حمل بار، طرح بیمه تکمیلی رایگان رانندگان و همسران آن‌ها اجرایی می‌شود.

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد: طرح بیمه تکمیلی برای ۹۰۰هزار نفر راننده جاده‌ای بخش حمل کالا و همسرشان، از اول مردادماه سال جاری، به‌طور رایگان اجرایی می‌شود.

هرمزگان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به الزام و یکپارچه سازی سیستم مدیریت HSE در این بندر گفت: در راستای تحقق اهداف کلان ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اقدام به استقرار نرم افزار جامع HSE نموده است.

قاسم عسکری نسب؛ مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به الزام و یکپارچه سازی سیستم مدیریت HSE در این بندر اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف کلان ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر در سال جاری، اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اقدام به استقرار نرم افزار جامع HSE به عنوان یک ابزار مدیریتی در راستای حسن اجرای الزامات سیستم مدیریت HSE نموده است.

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت ترابری دریایی ۵.۹ میلیون نفر سفر در بنادر مسافری این استان طی فصل بهار سال جاری خبر داد.

" اله مراد عفیفی پور" ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان در سه ماهه نخست سال ۹۷ اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۲۴ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۷۲۴ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

در ادامه عضو هئیت عامل وقائم مقام ریاست سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای جهت رسیدگی به مطالبات رانندگان ورصد اقدامات صورت گرفته توسط اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان به این استان سفر کرد.

مهران قربانی عضو هئیت عامل وقائم مقام ریاست سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای جهت رسیدگی به مطالبات رانندگان ورصد اقدامات صورت گرفته توسط اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان باتفاق صباغ زاده قائم مقام دفتر توسعه ایمنی و حریم راه سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای كشور به استان سفر کرد.

از دیگر اخبارمهم هفته این بود که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: بازخورد پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته جهت برآورده کردن نیازهای رانندگان منجر به افزایش جابه‌جایی کالا از مبدا استان بوده است که افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

داریوش باقرجوان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص آخرین وضعیت حل مشکلات رانندگان در استان با دستور ویژه وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: جلسات خوبی را با انجمن‌های صنفی در استان برگزار کردیم و ضمن شنیدن مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها به دنبال حل مشکلات و برطرف کردن نیازهای رانندگان و کامیونداران هستیم.

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از ورود جدی سازمان بنادر به روند اجرای طرح توسعه زیرساخت‌ها در بندرگاه جزیره ابوموسی و پیگیری طرح‌هایی دیگر به منظور رونق بخشی به گردشگری دریایی در جنوبی ترین مرز آبی ایران خبر داد.

"اله مراد عفیفی پور" با اشاره به برگزاری نشست مشترک بین مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با فرماندار شهرستان ابوموسی اظهار داشت: با همکاری قابل تقدیر فرماندار این شهرستان، انتقال مالکیت حدود هشت هکتار از اراضی پسکرانه بندرگاه ابوموسی به سازمان بنادر در دست انجام است.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: به دلیل پرداخت نکردن کرایه رانندگان، شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌ فارس تا اطلاع ثانوی در استان اردبیل تعطیل شد.

علی رحمتی که در جلسه انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل کالا سخن می‌گفت، با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته به تخلفات ۱۰ شرکت حمل‌ونقل به خاطر عدم پرداخت کرایه و دریافت کمیسیون اضافی با فوریت در کمیسیون ویژه رسیدگی و اعمال قانون شد افزود: رانندگان پرتلاش می توانند هرگونه دریافت کمیسیون اضافی و سایر شکایات خود را از طریق سامانه های ۱۴۱،شهراه،نمایندگی های مستقر در شهرک حمل و نقل، پایانه های شهری و تلفن ۳۳۷۴۳۷۹۹ جهت بررسی و رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند.

همچنین پروژه احداث بزرگراه اردبیل- مشگین شهر- اهر به طول ۶۸ کیلومتر به پایان می‌رسد. حیدری مدیر کل راه و شهرسازی این استان با اعلام این موضوع گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های احداث این اداره احداث بزرگراه اردبیل- مشگین شهر – اهر است که حدود ۱۱۰ کیلومتر مسافت دارد و حدود ۴۰ کیلومتر آن تا سال ۹۵ به پایان رسیده و  ۲۸ کیلومتر نیز طبق برنامه‌ای که داریم تا اخر فصل کاری امسال به این پروژه اضافه خواهد شد و هم اکنون این پروژه در دست اجرا و در حال آسفالت‌ریزی است.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل از حل مشکلات و درخواست‌های قانونی کامیون‌داران و رانندگان استان اردبیل خبر داد و گفت: وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان عادی و روان است.

علی رحمتی با اعلام این خبر افزود: افزایش ۲۰ درصدی کرایه، الکترونیکی کردن نوبت دهی و اعلام بار، راه اندازی سامانه پیگیری شکایات ۱۴۱ و توزیع لوازم یدکی از جمله لاستیک از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله اقدامات مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مرتفع کردن مشکلات رانندگان است.

وی گفت: برای حل مشکل بیمه تکمیلی رانندگان نیز با ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت عقد قرارداد شده و مقرر گردیده از محل درآمدها و کمیسیون‌های دریافتی آنان این مهم از ۱۵ مرداد سال جاری اجرایی شود.

همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: خوشبختانه هیچگونه مشکلی در استان همدان درباره حمل و نقل کالا و مسافر وجود ندارد و از رانندگان حمایت می شود.

محمد رودباری در گفتگویی با اشاره به اینکه پایانه حمل بار همدان نسبت به گذشته فعال‌تر شده است، اظهار داشت: فرآیند حمل و نقل کالا توسط ناوگان باربری در استان مطلوب است.

وی با بیان اینکه نرخ کرایه حمل و نقل هر ساله دو بار بازنگری می‌شود، افزود: هیچگونه مشکلی در استان همدان درباره حمل و نقل کالا و مسافر وجود ندارد.

همچنین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از آغاز طرح گسترده بیمه تکمیلی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای کالا خبر داد.

مصطفی پناهنده در گفتگویی با اشاره به اینکه طرح رایگان بیمه تکمیلی برای رانندگان حمل و نقل کالا به همراه همسرانشان اجرایی شده است، گفت: ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان از اول مرداد ماه آغاز شده و تا پانزدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در مرحله اول بدون پرداخت هزینه، رانندگان و همسران آنها و در مرحله بعد تمامی اعضای خانواده رانندگان، زیرپوشش قرار گرفته و از خدمات رایگان برخوردار خواهند شد.

خوزستان

رئیس اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورهای استان خوزستان از تعیین تکلیف شناورها و قایق‌های غیر فعال خبر داد.

بابک مرادی عمویی گفت: این اقدام در راستای اجرای مفاد دستورالعمل جامع ساماندهی شناورها و انضباط بخشی به ترددهای دریایی انجام خواهد شد.

وی افزود: براساس این دستورالعمل همه شناورها و قایق‌های غیرفعال که نزد سازمان بنادر و دریانوردی ثبت شده‌اند تا پایان شهریورماه سال ۹۷ فرصت دارند ضمن مراجعه به ادارات بازرسی و ثبت شناورهای بنادر، نسبت به تعیین تکلیف وضعیت شناور خود اقدام کنند.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان با اشاره به توزیع لاستیک در شهرک حمل‌ونقل اهواز گفت: ۱۰ شرکت متخلف حمل‌ونقل به مدت یک تا ۲ ماه تعطیل می‌شوند.

غلام عباس بهرامی‌نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره رفع مشکلات رانندگان اظهار کرد: اقدامات متعددی برای رفع مشکلات رانندگان و کامیون داران صورت گرفته که بخش زیادی مشکلات آنها در خصوص بیمه، افزایش ضریب بازنشستگی، افزایش نرخ کرایه حمل و برخورد با شرکت‌های متخلف حمل‌ونقل بوده که به آن‌ها رسیدگی شده و خوشبختانه رضایتمندی نسبی بین رانندگان به وجود آمده است.

در ادامه معاون فنی و مهندسی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: پروژه زمینی کردن شبکه هوایی برق در این مجتمع بندری به بهره‌برداری رسید.

صالح کوثری زاده اظهار کرد: این پروژه بااعتبار ۶۰ میلیارد ریال و در مدت‌زمان ۱۸ ماه به بهره‌برداری رسید.

وی لوله‌گذاری ۱۲ هزار متر برای مهیاکردن زیرساخت لازم، اجرای ۲۳ هزار متر کابل فشار متوسط و ۴ هزار متر کابل فشار ضعیف و همچنین احداث هفت دستگاه پست برق کمپکت را ازجمله اقدامات انجام شده در این پروژه عنوان کرد.

تهران

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به ورود یک محموله لاستیک به پایانه تهران در امروز از تعطیلی ۲۷ شرکت حمل‌ونقل متخلف در استان خبر داد.

محمدحسن کلهری معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره رفع مشکلات رانندگان اظهار کرد: مشکلات رانندگان متنوع و زیاد بود و در ۲ ماه اخیر که این مشکلات مطرح شد، نمایندگان رانندگان، روسای انجمن‌های صنفی و کانون با مسئولان رده‌های مختلف سازمان راهداری و حتی وزیر راه و شهرسازی دیدار داشتند و مشکلات خود را مطرح کردند.

خراسان جنوبی

معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، گفت: در راستای اجرای طرح سفرهای تابستانی در سطح استان، خودروهای این اداره کل در جهت همکاری، کنترل و نظارت در اختیار پاسگاه‌های پلیس راه استان قرار داده شده است.

مهدی گرجی با عنایت به شروع و افزایش اوج تقاضا جهت سفرهای تابستانی هموطنان عزیز و به منظور ارائه خدمات هر چه بیشتر به مسافرین، طرح نظارت و كنترل تردد وسايل نقليه در محورهای مواصلاتی استان با همکاری پلیس راه استان شروع گردیده است.

معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، ادامه داد: در راستای اجرای این طرح در سطح استان، خودروهای این اداره کل در جهت همکاری، کنترل و نظارت در اختیار پاسگاه‌های پلیس راه استان قرار داده شده است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از عرضه مستقیم لاستیک در نمایندگی‌های فروش لاستیک استان، خبر داد

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از عرضه مستقیم لاستیک در نمایندگی‌های فروش لاستیک استان، خبر داد.

وی ادامه داد: مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی متقاضی لاستیک در سطح استان می‌توانند به انجمن های صنفی جهت تکمیل فرم درخواست لاستیک مراجعه نمایند.

سمنان

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان از آغاز طرح گسترده بیمه تکمیلی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای مرداد در این استان خبر داد.

احسان منصورکیایی، مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های این استان از آغاز طرح گسترده بیمه تکمیلی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای مرداد در استان سمنان خبر داد.

وی افزود: در راستای رسیدگی به مطالبات و درخواست‌های رانندگان و به منظور رفاه حال این زحمتکشان و خانواده‌های محترم آنان طرح بیمه تکمیلی رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای  به صورت رایگان از ابتدای مرداد ماه اجرایی شد.

کردستان

استاندار کردستان روند پیشرفت احداث تونل و جاده جدید مریوان را مناسب دانست و گفت: این پروژه مشکل اعتباری ندارد.

بهمن مرادنیا در سفر خود به مریوان از تونل تیژ تیژ گاران در مسیر جاده جدید مریوان - سنندج نیز بازدید کرد و گفت: این پروژه اهمیت زیادی در زمینه تردد و حمل و‌نقل ترانزیتی استان دارد و ضروری است به موقع به نتیجه برسد.

استاندار کردستان تاکید کرد: مشکلات این پروژه در بخش‌های مختلف باید سریعا اطلاع داده شود که در جهت رفع آن اقدام نمایم که در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

البرز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کارهای زیربنایی پروژه مترو هشتگرد انجام شده و در حال حاضر هیچ معارضی وجود ندارد و ایستگاه ۸۷ درصد پیشرفت دارد.

حبیب اله طاهرخانی با اشاره به اختصاص ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای راه اندازی پروژه متروی شهر جدید هشتگرد، گفت: ۲۰ میلیارد تومان این مبلغ تامین شده و ۲۰ میلیارد تومان دیگر از طریق شرکت مادر تخصصی تامین خواهد شد و ۳۰ میلیارد تومان مابقی نیز از منابع مختلف اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر شرکت های مادرتخصصی نیز اظهار داشت: کارهای زیربنایی این پروژه انجام شده و در حال حاضر هیچ معارضی وجود ندارد و ایستگاه شهر جدید هشتگرد نیز ۸۷ درصد پیشرفت دارد.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز گفت: برای نخستین بار در تاریخ حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، طرح گسترده بیمه تکمیلی رایگان رانندگان حمل ونقل بار اجرایی شد.

مهرداد جهانی مدیر این اداره کل با اعلام این مطلب گفت: به منظور رفاه حال رانندگان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای کالای کشور، از اول مرداد ماه امسال طرح بیمه تکمیلی برای ۹۰۰ هزار نفر رانندگان حمل‌ونقل کالا به همراه همسرانشان به صورت رایگان اجرایی شد.

وی افزود: رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا می‌توانند با در دست داشتن کارت هوشمند و شماره شبای حساب بانکی خود و مشخصات شناسنامه‌ای همسر شامل شناسنامه و کارت ملی به مراکز صدور، تمدید و لغو برگ فعالیت کارت هوشمند در استان محل زندگی خود مراجعه و نسبت به ثبت نام جهت بهره مندی از مزایای این بیمه اقدام نمایند

نظر شما