شناسهٔ خبر: 67466 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس:

۴۰ هزار واحد مسکن مهر امسال با تخصیص بودجه مصوب به موقع تحویل می‌شود

هدایت مهدی هدایت گفت: سه درصد مسکن مهر کشور در شهر جدید پردیس بارگذاری شده و در این خصوص طبق آمار و بررسی‌های صورت گرفته ۹۰ درصد اخبار مسکن مهر مربوط به این شهرها در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه شورای اداری شهرستان شهر پردیس با حضور خانم ذوالقدر و آقایان کواکبیان، نوبخت، موسوی و بادامچیان و مسئولان شرکت عمران شهر جدید پردیس برگزار و در این جلسه نمایندگان با مثبت ارزیابی کردن اقدامات محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به بررسی شرایط ساخت و اتمام واحدهای زیربنایی و روبنایی این شهر پرداختند.

مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص این جلسه با اشاره به اینکه سه درصد مسکن مهر کشور در شهر جدید پردیس بارگذاری شده است، اظهار کرد: در این خصوص طبق آمار و بررسی های صورت گرفته ۹۰ درصد اخبار مسکن مهر مربوط به این شهر در سطح کشور است.

وی افزود: در این زمینه بالاترین نرخ رشد جمعیت در بین شهرستان های کل کشور را پردیس دارا بوده و روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ واحد به مردم تحویل داده می شود. این موضوع اگر در بعد خانواده ای ۴ نفره در نظر گرفته شود روزانه با واحدهایی که تحویل داده می شود بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ نفر به جمعیت شهر جدید پردیس اضافه می شود.

وی ادامه داد: در راستای تامین زیرساخت های پردیس با حضور نمایندگان محترم مجلس، ۳ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی شده است. از این میزان هزار میلیارد تومان مربوط به قراردگاه خاتم الانبیا، هزار میلیارد تومان توسط شرکت راه سازی و عمران وابسته به وزارت دفاع بوده و هزار میلیارد تومان هم پروژه های روبنایی مذهبی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی بوده که توسط خود مجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: همه این پروژه ها با همان برنامه زمان بندی مورد تواق در حال انجام است. به عنوان مثال در مجموعه فاز ۱۱، تقاطع غیرهمسطح کلنگ زنی شده و همه بخش ها در آن فعال هستند.

هدایت با اشاره به بحث مترو پردیس گفت: بابت بخش مترو شهر جدید پردیس که مورد تاکید نمایندگان محترم مجلس قرار دارد و جا دارد صمیمانه از زحمات و پیگیری های آنها درخصوص ردیف دار کردن این پروژه زیرساختی تشکر داشته باشیم، خوشبختانه هم در تبصره ۱۹ و هم در پیوست ۱۵۰، مترو پردیس برای اولین بار ردیف دار شد.

وی ادامه داد: با قرارداد مشارکتی که با قرارگاه خاتم الانبیاء منقعد شده، بخش زیادی از این منابع مالی در بسته مشارکتی از منابع خود وزارت راه و شهرسازی و شهر جدید پردیس در نظر گرفته شده است. جلسات مکرر زیادی داشتیم تا نقشه های اجرایی آن نهایی شده و بتوانیم عملیات اجرایی به معنای واقعی را در شهر جدید پردیس طی روزهای آینده شروع کنیم.

هدایت افزود: بحث دیگر در شهر جدید پردیس مربوط به تسویه خانه شماره ۲ این شهر جدید است. خوشبختانه مجوز آن از سازمان محیط زیست گرفته شده و به دنبال آن هستیم که این پروژه امسال شروع شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه در پروژه های مسکن مهر تعهد این است که امسال ۴۰ هزار واحد به مردم و مالکان پروژه تحویل داده شود، تأکید کرد: نکته مهم و لازم در این موضوع بابت تحویل واحدهای تعهد داده شده این است که با توجه به همراهی نمایندگان مجلس در بحث ایجاد ردیف در لایحه بودجه که بسیار کارگشا خواهد بود، این امکان وجود دارد که با توجه به اسناد فرادستی برای تکمیل پروژه اقدام شود.

وی افزود: در شهر جدید پردیس طی ۵، ۶ ماه اخیر خوشبختانه وضعیت بهتر شده و با منابع ایجاد شده دیگر شاهد مشکلات و درگیری هایی که قبل از این وجود داشت، نیستیم. این موضوع می طلبد که منابع محدود به پروژه ها تزریق شود. در همین زمینه در تبصره ۸ لایحه بودجه قرار شده است از محل ترهین اراضی خودمان با وام کم بهره حدود هزار میلیارد تومان به ما وام داده شود تا بتوانیم پروژه های مسکن مهر را در بخش ساختمانی تکمیل کنیم.

هدایت تصریح کرد: در این خصوص قطعا اگر پروژه ها متوقف شود باز فضای اعتراضی سابق ایجاد می شود. به همین خاطر این خواهش از نمایندگان محترم است که با هماهنگی با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان و برنامه بودجه و همچنین وزارت راه و شهرسازی این آئین نامه ها هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

هدایت ادامه داد: این موضوع از آن جهت مهم است که با توجه به سیری که برای تصویب آئین نامه ها در کشور وجود دارد اگر قرار باشد تا شهریور یا مهر این موضوع طول بکشد، عملا با ردیف موثری که در بودجه برای ما دیده شده این امکان وجود ندارد که در تکمیل پروژه ها از آن بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: با توافق صورت گرفته با مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار است تمام روبناها از جمله مدارس، مساجد، درمانگاه ها و پارک ها توسط این شرکت با سکونت تدریجی مردم تکمیل شود. در بخش شهرستانی خوشبختانه مشکلی نداریم و انصافا همه مدیران شهرستان ها همراه بوده و کمک می کنند اما مشکلات پردیس در بخش استانی و ملی است.

وی افزود: در این زمینه خواهش داریم که مجموعه دستگاه های بهره بردار با توجه به وظیفه ای که طبق قانون ایجاد شهرهای جدید و قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن دارند درخصوص مجموعه های ساخته شده تحویلی خدمات لازم را ارائه دهند.

وی ادامه داد: با توجه به قولی که بابت تحویل ۴۰ هزار واحد امسال داده شده است این انتظار وجود دارد که دستگاه های خدمت رسان هم سرعت کار خودشان را با سرعت تحویل واحدها تنظیم و مدیران استانی ابزار لازم را برای مدیران شهرستانی فراهم کنند.