شناسهٔ خبر: 7767 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سفیر ترکیه مطرح کرد:

آمادگی كامل ايران برای راه‌اندازی خط سوم در پايانه مرزی بازرگان/لزوم فراهم‌شدن زمينه فعاليت بخش خصوصی و آسودگی خيال رانندگان

داود کشاورزیان به منظور هماهنگی بيشتر مناسبات حمل و نقل جاده‌ای و ترانزيتی بين جمهوری اسلامی ايران و كشور تركيه، سفير اين كشور با معاون وزير راه و شهرسازي كشورمان ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای٬ داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان در اين ديدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات در سطوح مختلف بين دو كشور اظهار داشت: بايد هر دو طرف تلاش کنند تا با حفظ منافع ملي خود، مساوات در استفاده از ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي حمل و نقلي به ويژه ترانزيت برقرار شده و زمينه فعاليت بخش خصوصي همچنين آسودگي خيال رانندگان فعال بايد فراهم آيد.

وي تلاش‌هاي صورت پذيرفته و ارائه تسهيلات به كاميون‌هاي دوجانبه و ترانزيتي كشور تركيه را از جانب ايران در سطح خوبي ذكر كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران به توافقنامه‌هاي في‌مابين با علاقمندي تمام پاي‌بند بوده و بدين جهت نيز از كاميون‌هاي تركيه‌اي برطبق قوانين حاكم تنها مابه‌التفاوت سوخت دريافت مي‌نمايد.

معاون وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر اقدام متقابل كشور تركيه مبني بر تسهيل‌سازي عبور كاميون‌هاي دوجانبه و ترانزيتي جمهوري اسلامي ايران٬ گفت: انتظار مي‌رود مطالب و موضوعات مطرح شده در اين مذاكرات به مقامات رسمي كشور تركيه از جانب سفير انعكاس يافته ضمن آنكه پاره‌اي از موارد نيز رسماً از طريق امور خارجه كشورمان گزارش شده است.

كشاورزيان برخي از موضوعات حاكم در مرز بين دو كشور را با هم‌انديشي و تعامل دوطرف قابل رفع دانست و تصريح كرد: آنچه كه از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي براي پيگيري متصور است در اسرع وقت انجام خواهد شد و آنچه كه از سوي طرف مقابل مي‌بايست پيگيري و اجرا گردد مورد انتظار جدي است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از آمادگي كامل جمهوري اسلامي ايران جهت راه‌اندازي خط سوم در پايانه مرزي بازرگان را اعلام داشت.

هاكان تكين سفير كشور تركيه در تهران نيز با ابراز خرسندي از روابط دو كشور در سطح عالي اظهار داشت: كشور تركيه نيز به مفاد و اصل تفاهم‌نامه‌ها پايبند بوده و اعتقاد داريم اگر بندهاي آن كامل اجرايي گردد مسائل حاشيه‌اي ديگري پيش نخواهد آمد.

وي تفاوت قابل توجه قيمت سوخت در دو كشور را يكي از دلايل بروز پاره‌اي معضلات ياد كرد و گفت: تلاش خواهم کرد موضوعات مطروحه را در اسرع وقت به مقامات رسمي كشور اعلام و براي رسيدن به يك نقطه مشترك از هيچ تلاشي فروگذار نباشم.

سفير كشور تركيه در تهران با تأكيد بر توسعه ظرفيت پايانه مرزي بازرگان جهت افزايش امكان تردد و مبادله حمل و نقلي افزود: تلاش خواهد شد ضمن برقراري نظم و انضباط در مرز مشترك دو كشور بحث خط سوم عبوري هرچه زودتر اجرايي گردد تا توقف كاميون‌ها به حداقل ممكن برسد و رونق هرچه بيشتر و آرامش خاطر رانندگان را شاهد بود.

وي در پايان از معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي جهت انجام مذاكرات تكميلي در كشور تركيه دعوت به عمل آورد.

براساس اين گزارش در اين ملاقات علاوه بر مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي سازمان راهداري وحمل و نقل جاده‌اي نمايندگانی از وزارت راه و شهرسازي و وزارت امور خارجه كشورمان نيز حضور داشتند./

نظر شما