شناسهٔ خبر: 85684 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به ریاست استاندار :

هشتمین جلسه کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری استان همدان در سال جاری برگزار شد

جلسه کمیسیون2 هشتمین جلسه کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری استان همدان در سالجاری به ریاست استاندار و با حضور مدیر کل راه و شهرسازی و سایر اعضای کمیسیون برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان)،  سید سعید شاهرخی  در این جلسه اجرای اصول و قوانین معماری و شهرسازی را از مهم ترین اهداف کمیته فنی دانست و بیان کرد: هر چه کمیته فنی با دقت ، رعایت اصول و قوانین عمل کند هم امور تهسل می شوند و هم مردم در امنیت و آرامش خواهند بود.

استاندار همدان در ادامه افزود: مشاور باید کلیه طرح ها و پروژه ها را از نزدیک ببیند تا بتواند نظر دقیق و کارشناسی شده ای در مورد آنها ارائه کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز با اشاره به اینکه در این جلسه تعدادی از پرونده ها در خصوص شهرهای ملایر، نهاوند و همدان مطرح شد ، گفت: در خصوص شهر ملایر ۱۰ پرونده شامل جابجایی معبر برای تحقق پذیری طرح، کمک به دفع آبهای سطحی ، ابقاء کاربری برابر وضع موجود و انسداد مثبت افزایش طبقه و تجاری مطرح و اتخاذ تصمیم شد.

داریوش حسینی در ادامه یادآور شد: در خصوص شهر همدان ۱۰ پرونده برای توسعه شهر و رشد درون زا آن و همچنین  حل مشکلات مسکن و حاشیه نشینی و بازآفرینی، ساماندهی و طراحی اراضی پیرامون بلوار آیت اله نجفی ، محله دیزج ، احداث چند ساختمان متناسب با نیازهای روز در جهت کمک به حل معضل مسکن مطرح و اتخاذ تصمیم شد.

وی با اشاره به بررسی ۱۲ پرونده برای شهر نهاوند خاطرنشان ساخت: تغییر محل استقرار کاربری تجاری، ابقاء معبر برابر وضع موجود مطرح و تصمیمات لازم  برای حل مشکلات شهروندان و اجرائی نمودن طرح ها گرفته شد.

در پایان از خدمات و پیگیری های مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان و سایر اعضاء کمیسیون توسط استاندار با اهدا لوح تقدیر ، قدردانی به عمل آمد.