شناسهٔ خبر: 87294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد

ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن

ارم اقدام ملی اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: امتیاز افرادی که نسبت به خرید و فروش سهم طرح اقدام ملی مسکن اقدام نمایند باطل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) داریوش حسینی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی تولید مسکن هدف گذاری احداث ۵۴۰۰هزار واحد مسکونی در استان همدان برای گروه های هدف این طرح بود که به ۱۸هزار نفر افزایش یافته و از این تعداد ۱۴ هزار نفر واجد شرایط هستند،گفت:در این طرح شرایط متقاضیان شامل تاهل ،فاقد مالکیت مسکونی از فرودین ماه سال ۸۴،عدم استفاده از امکانات دولتی و تسهیلات یارانه دار در موضوع مسکن و همچنین سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از ممنوعیت واگذاری امتیازات طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و اعلام کرد: بر اساس مصوبه و ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی واگزاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر تحت هر یک از عناوین حقوقی ،غیر معتبر و ممنوع است،و بر این اساس پیگرد قانونی دارد.

وی تاکید کرد:ثبت نام در سامانه ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی بوده و هرگونه سوءاستفاده افراد سودجو از این موضوع هم باعث لغو و سلب امتیاز واگذارکننده بوده و این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد:اراضی که به طرح اقدام ملی تولید مسکن تخصیص یافته دو دسته است و شامل شهر های زیر ۱۰۰هزار نفر جمعیت و بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

حسینی در پایان خاطر نشان ساخت:شهر های همدان و ملایر بالای ۱۰۰هزلر نفر بوده که امور مربوط به ساخت مسکن اقدام ملی در این دو شهر به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره واگذار شده است.

و در شهر های زیر ۱۰۰هزار نفر نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان به عنوان کارگزار مشغول بکار میباشد.