شناسهٔ خبر: 89017 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت

بررسی پروژه های مهم و حیاتی شهرستان اسدآباد

فرمانداری اسدآباد مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی و طرح های ویژه با اشاره به قراردادهای منعقد شده در رابطه با جداسازی لاین رفت و برگشت گردنه اسدآباد از پیگیری تخصیص اعتبار به این پروژه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان )، سیدحسین میرشفیع با اشاره به قراردادهای منعقد شده در رابطه با جدا سازی لاین رفت و برگشت گردنه شامل نصب نیوجرسی، روشنایی و تعریض گردنه تصریح کرد: تخصیص اعتبار این پروژه‌ها پیگیری شود تا روند بهره‌برداری پروژه انجام و با اجرای آن شاهد کاهش تصادفات و مرتفع شدن مشکلات خواهیم بود.

مشاور وزیر در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای راه‌های روستایی خاطر نشان ساخت: منابع اعتبارات راه روستایی از محل بودجه ملی حذف شده و تامین اعتبار آن در اختیار استان‌هاست که در همین رابطه هر چقدر که از منابع استان برای پیشرفت پروژه‌های راه روستایی و نیز آسفالت راه اسدآباد به سنقر،داشبلاغ تامین اعتبار شود معادل همان اعتبار از سایر منابع کمک خواهیم کرد تا پروژه انجام شده و این طرح ها تا سال ۱۴۰۰پیشرفت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به جلسات برگزار شده مسئولان جهت راه اندازی کنار گذر شهرستان در اوایل سال آینده بر انجام این امر تاکید و خواستار تامین تمهیدات لازم و اجرای موارد ایمنی لازم در پروژه کنارگذر جهت افتتاح آن شد.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه نگهداری راه‌ها و ایجاد راه‌های جدید نیازمند اعتبار است گفت: پروژه کنار گذر  با پیشرفت ۹۸ درصدی در مراحل پایانی خود قرار دارد و تنها اتصال ورودی شهر به کمربندی، تابلوها، خط کشی و ایمنی طرح باقی مانده که در دست اجراست.

سعید کتابی از افتتاح پروژه ملی کنارگذر اسدآباد در خردادماه ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: این طرح به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی اسدآباد در سال ۸۹ آغاز شد و تاکنون برای این پروژه ۲۳میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام کامل طرح به اعتباری افزون بر ۳۰میلیارد تومان نیاز خواهد بود.