شناسهٔ خبر: 91380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

افزایش ۸۲ درصدی ترددها در محورهای فارس

سرعت تردد1.JPG مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از افزایش ۸۲ درصدی ترددها در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۰نسبت به مدت مشابه یک سال قبل در محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری فارس)، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از افزایش ۸۲ درصدی ترددها در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۰نسبت به مدت مشابه یک سال قبل در محورهای استان خبر داد و گفت:  البته در همین زمان نسبت به دو سال گذشته (شرایط قبل از کرونا) شاهد کاهش ۲۲ درصدی ترددها هستیم که به دلیل اعمال محدودیت های کرونایی سال گذشته است.

علیرضا سیاهپور اظهار داشت: اوج تردد در مدت زمانی مذکور  بین ساعت  ۱۸ تا ۱۹ بوده که از همه کاربران جاده ای تقاضا داریم با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و در صورت خستگی و خواب آلودگی حتما در مجتمع های بین راهی و استراحتگاه ها استراحت کنند .

وی با اشاره به اینکه خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی تصادف برون شهری در استان فارس است ، تصریح کرد : از هموطنان عزیز تقاضا داریم به دلیل شرایط بوجود آمده کرونایی از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و در صورت لزوم از طریق تلفن ۱۴۱ و یا سایت www.۱۴۱.ir آخرین وضعیت محورهای استان را مشاهده کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از تشدید انجام نظارت های مستمر و بازرسی های ویژه به عملکرد شرکت های حمل ونقل مسافر در ایام نوروز خبر داد و گفت: تمامی اقدامات لازم و پروتکل های بهداشتی به این شرکت ها ابلاغ شده و نظارت های خاصی نیز به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی صورت می پذیرد .

 سیاهپور در ادامه بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت تعیین شده و همچنین ضرورت استفاده از کمربند ایمنی حین رانندگی تاکید کرد و گفت: گشت های راهداری و گشت های نامحسوس مشترک پلیس و راهداری تا پایان طرح نوروز ۱۴۰۰ در محورهای استان حضور دارند .

این گزارش حاکی از آن است که در استان فارس ۲۰ سامانه دوربین های نظارت تصویری ، ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف سرعت ، ۱۲۶ سامانه  تردد شمار  و ۳ سامانه های توزین حین حرکت وجود دارد.