شناسهٔ خبر: 94648 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با سازمان نظام‌مهندسی/تصویب و ابلاغ حدود هزار مصوبه توسط شورای‌عالی شهرسازی و معماری در دولت یازدهم و دوازدهم

شهر تهران امضای تفاهم‌نامه همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با سازمان نظام‌مهندسی، تقویت حضور بخش خصوصی در بازسازی سوریه، تصویب و ابلاغ یکهزار مصوبه توسط شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران در دولت یازدهم و دوازدهم بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

حضور بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه تقویت می‌شود

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان از توافق دو کشور ایران و سوریه برای بازسازی و تقویت بخش خصوصی ایران در بازسازی‌های آتی آن کشور خبر داد.

تصویب و ابلاغ حدود یک‌هزار مصوبه توسط شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طی دولت یازدهم و دوازدهم

آمار منتشر شده در کتاب عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد که ۹۹۹ مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در دولت یازدهم و دوازدهم، ابلاغ شد.

رفع تصرف از ۱۲۷ هکتار اراضی دولتی در خرداد

خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۳۴۱ مورد تعرض و رفع فوری آن‌ها در زمین‌های دولتی به مساحت ۱۲۷ هکتار در خرداد امسال خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با سازمان نظام‌مهندسی منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درخصوص بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی و توانمندی‌های علمی، فنی و تجهیزاتی منعقد شد.

تلاش برای افزایش عمر مفید ساختمان‌ها به ۵۰ سال

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه همکاری آن شرکت با سازمان نظام مهندسی ساختمان برای ارتقای کنترل کیفی ساخت و سازها تقویت می‌شود، گفت: آزمایشگاه امسال برای ۴۲ هزار ساعت نفر آموزش را برای مهندسان سراسر کشور، برنامه‌ریزی کرده است.

ارتقای گواهینامه‌های فنی-مهندسی از ملی به بین‌المللی

خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای ارتقای گواهینامه‌های فنی- مهندسی از ملی به بین‌المللی، پیشنهاد تدوین نظام فنی- اجرایی صنعت احداث و انرژی را ارایه داد.

حدود ۱۲۰ هزار واحد مسکن ملی شهرهای جدید در دولت دوازدهم عملیاتی و اجرایی شد

آمار ارایه شده از سوی شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن در دولت دوازدهم حاکی از فعال شدن ۱۲۰ هزار واحد مسکن ملی را دارد.

احداث ۲۰۰ مدرسه در شهرهای جدید به ارزش ۶۴۰۰ میلیاردریال در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

احداث و بهره‌برداری از ۱۴ پروژه کلان ملی توسط شرکت عمران شهرهای جدید همچون احداث ۲۰۰ باب مدرسه در شهرهای جدید به ارزش ۶۴۰۰ میلیاردریال، کارنامه دولت تدبیر و امید است.