شناسهٔ خبر: 94689 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

پیشرفت فیزیکی ۹۴درصدی تونل شرقی البرز / احداث ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان در ۱۴۰۰/ثبت سفارش بیش از ۲۰۰۰ کامیون زیر سه سال/ ۴۴۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است

ساخت آزادراه پیشرفت فیزیکی ۹۴درصدی تونل شرقی البرز، احداث ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان در ۱۴۰۰، ثبت سفارش بیش از ۲۰۰۰ کامیون زیر سه سال و احداث ۴۴۰ کیلومتر آزادراه از اهم اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای به شرح زیر است:

پیشرفت فیزیکی ۹۴درصدی تونل شرقی البرز 

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از منطقه دو آزادراه تهران- شمال گفت: تونل شرقی البرز به طول ۶.۵ کیلومتر، به عنوان یکی از طولانی ترین تونل های جاده ای خاورمیانه یکی از سخت ترین بخش های عملیات اجرایی این آزادراه محسوب می شود و با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد در آینده بسیار نزدیک زیر عبور قرار می گیرد.

افزایش۱۹ درصدی طول بزرگراه‌های استان گلستان در هشت سال اخیر 

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اعلام کرد: طول بزرگراه‌های این استان در ابتدای امسال نسبت به ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۹ درصد افزایش یافته است.

قرار گرفتن حدود ۹۰۰ کیلومتر از راه‌های استان گلستان در طرح "راهداری محوری" 

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: هم‌زمان با کل کشور بر اساس ابلاغیه سازمان راهداری، طرح راهداری محوری از اول اردیبهشت ماه در استان شروع شده و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

احداث ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان در ۱۴۰۰ 

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از احداث ۱۲۵ کیلومتر بزرگراه و ۱۰ کیلومتر راه اصلی در محدوده تحت پوشش این اداره کل در سال جاری خبر داد.

اجرای موفقیت آمیز هفته هفتم طرح راهداری محوری در ۱۰ محور ارتباطی جنوب کرمان

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: در طرح راهداری محوری امکانات، ماشین آلات و نیروی انسانی با هم تجمیع شده به طوری که همگی در داخل یک کریدور از جاده‌های شریانی مجموعه‌ای از اقدامات موثر راهداری را انجام می‌دهند. 

فعاليت ۱۵۸ اكيپ براي اجراي طرح راهداري محوري فارس 

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس از اجراي طرح راهداري محوري در محور هاي شرياني و اصلي فارس خبر داد و گفت: براي اجراي اين طرح ۵۸ اكيپ راهداري در سرتاسر استان مشغول به فعاليت هستند.

ثبت سفارش بیش از ۲۰۰۰ کامیون زیر سه سال انجام شده است

مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تاکنون تعداد ۲۷۰۵دستگاه کامیون زیر سه سال ساخت برای واردات، درخواست ثبت سفارش کرده‌اند که از این میان تعداد ۴۳ دستگاه کامیون تا هفته گذشته شماره‌گذاری شده است.

تسلیت و دستور وزیر راه برای بررسی سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران 

وزیر راه و شهرسازی با تسلیت درگذشت دو نفر از خبرنگاران در سانحه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی، با صدور دستوری ویژه ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کمیسیون ایمنی راه‌ها را مسئول بررسی حادثه رانندگی در نقده کرد تا موضوع را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهند.

امضای تفاهم‌نامه میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی زمینی ارتش 

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با هدف رفع محرومیت‌زدایی از روستاهای کشور امضا شد.

تردد ۳۸هزار دستگاه وسائط نقليه سنگين باری از پايانه های مرزی جلفا ونوردوز در بهار امسال 

پایانه های مرزی جلفا ونوردوز درسه ماه اول سالجاری شاهد تردد ۳۸هزارودستگاه وسائط نقلیه سنگین باری بود که دراین مدت تردد کامیونها ۳۳درصد در مرز نوردوز و ۵۶درصد در مرز جلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

۴۴۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه ۴۴۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است، گفت: بخشی از آزادراه‌های در حال احداث تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.