کل اخبار:70
-
۱۳۹۵-۰۴-۱۴ ۱۳:۳۷
وزیر راه وشهرسازی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:
لزوم پیوند حمل و نقل درون و برون شهری با ایجاد ایستگاههای مبدل/ پیشبینی فروش ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق رهنی ظرف یک سال/ تحقق شهرسازی ریل پایه با همکاری دانشکده راهآهن با دانشکده شهرسازی
وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: ارگانهای فعال در حوزه شهری باید با همکاری وزارت راه و شهرسازی، حمل و نقل درون و برون شهری را از طریق ایجاد ایستگاههای مبدل پیوند دهند تا مسافر به جای خروج از ایستگاه راهآهن مستقیما با دسترسی به حمل و نقل ریلی درون شهری و از طریق خطوط مترو، مسیر خود را ادامه دهد.
-
۱۳۹۵-۰۱-۲۰ ۱۲:۴۲
معاون فنی و زیربنایی راهآهن مطرح کرد؛
«توسعه شهری ریلپایه» تئوری پذیرفته شده محافل بینالمللی/ رد انتقال ایستگاه راه آهن در طرح جامع تهران
معاون فنی و زیربنایی راهآهن با اعلام قبول تئوری توسعه شهری ریل پایه در محافل بین المللی گفت: موضوع انتقال ایستگاه راهآهن تهران باید در طرح جامع تهران باشد، در حالی که اصلاً چنین موضوعی در این طرح گنجانده نشده است.
-
۱۳۹۵-۰۱-۰۵ ۰۸:۲۶
گزارش تحلیلی پایگاه خبری از قطارهای حومهای در کشورهای توسعه یافته؛
متولی قطارهای حومهای در کشورهای توسعه یافته کدام ارگان است/ ۱۰ نتیجه قاطع مشترک دنیا برای راهآهن حومه
بررسیها در کشورهای مختلف حاکی از این دارد که متولی حمل و نقل ریلی حومه در کشورهای ریلپایه راهآهن ملی هر کشور است و راهآهن حومهای در همه این کشورها دارای چندین ویژگی مشترک ثابت است.
-
۱۳۹۴-۱۲-۰۳ ۰۸:۴۶
در نشست کارگروه حمل و نقل و شهرسازی مطرح شد؛
۱۴ نتیجه همایش شهرسازی ریلپایه/ راهکار یکپارچهسازی حملونقل درونشهری و برونشهری در ایران
رئیس اتاق فکر شرکت راهآهن با بیان اینکه یکپارچهسازی حمل ونقل در ایران تعریف نشده است گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته فاقد مدیریت سیستم حملونقل یکپارچه٬ پروتکلهای همکاری بین شهرداریها، وزارت راه، پلیس و سایر نهادهای متولی حملونقل به امضا میرسد تا یکپارچهسازی با تصمیمات و تفاهمات میان دستگاهی محقق شود.
-
۱۳۹۴-۱۱-۲۴ ۰۸:۴۹
پورسیدآقایی در پاسخ به منتقدان عبور ریل از درون شهر:
گسست شهری بر اثر بزرگراهها به مراتب بیشتر از راهآهن است/ نسخه جهانی نجات کلانشهرها با شهرسازی ریلپایه
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نسخه جهانی نجات کلانشهرها با شهرسازی ریلپایه گفت: دنیا به این نتیجه رسیده که مزایای راهآهن به قدری بیشتر از معایبش است که تنها راهکار نجات کلانشهرها را همین شهرسازی ریل پایه میداند.
-
۱۳۹۴-۱۱-۱۲ ۱۲:۴۱
تقیزاده در نخستین همایش «شهرسازی ریلپایه»:
ضرورت ایجاد هماهنگی بین نظام حملونقل و شهرسازی/ متولی قطارهای حومهای در دنیا راهآهن ملی کشورها هستند
دبیر نخستین همایش «شهرسازی ریلپایه» نبود هماهنگی لازم بین بخش حمل و نقل و نظام شهرسازی را یکی از مشکلات اساسی در این حوزه دانست و گفت: امید است با برنامهریزی مناسب مشکلات موجود در این بخش نیز به تدریج برطرف شود.
-
۱۳۹۴-۱۱-۱۱ ۱۳:۱۷
آخوندی در جمع خبرنگاران خبر داد:
تعریف نقش تراموا در نظام شهرسازی ایران/ مذاکره با چین و اروپا برای دریافت وام ارزان توسعه قطار سریعالسیر
وزیر راه و شهرسازی توسعه شهری بر مبنای ریلپایه را بهترین راهکار برای رفع مشکلات حمل و نقلی در کشور اعلام کرد و گفت: ایجاد یکپارچگی فیزیکی و اقتصادی بین بخشهای گوناگون حمل و نقلی در کشور باید در اولویت قرار گیرد.
-
۱۳۹۴-۱۱-۱۱ ۱۲:۰۸
آخوندی در نخستین همایش شهرسازی ریلپایه مطرح کرد:
نیاز عاجل ایران به تقویت حملونقل ریلی در توسعه شهری/ شکلگیری کانونهای توسعه ایرانشهری بر مبنای کانونهای ارتباطی/ توجه به افزایش سرعت و کاهش ایستگاهها در طراحی قطارهای حومهای
اتصال ایستگاههای مترو به لایههای مختلف حمل نقل حومهای و بین شهری
وزیر راه و شهرسازی تغییر رویکرد بنیادی در حمل و نقل و شهرسازی را یکی از برنامههای مهم این وزارتخانه دانست و گفت: وقتی از اجرای یک خط حرکت قطار یا جاده در شهر صحبت میکنیم شاهد ایجاد گسست از لحاظ اجتماعی در این عرصه هستیم چرا که در نظام شهری جدید فضای عمومی را از دست دادهایم.
-
۱۳۹۴-۱۰-۰۱ ۱۰:۵۷
«شهرهای ریل پایه» راهکار کاهش آلودگی هوا
افزایش رفت و آمدهای روزانه مردم در بسیاری از کلانشهرها و حجم تردد جمعیت در بسیاری از خیابانها و ترافیک خودروها در بزرگراهها، چهره شهرها را به پارکینگ بزرگی تبدیل کرده است که تنها راهکار برون رفت از این چالشها حرکت به سمت طراحی شهرهای ریل پایه است.
-
۱۳۹۴-۰۹-۳۰ ۱۰:۵۶
در نشست تخصصی حمل و نقل ریلی و توسعه شهری مطرح شد:
حملونقل اولین و مهمترین عامل توسعه شهری است/ ضرورت توجه به تمامی ابعاد توسعه در کشور
عضو هیئتمدیره شرکت عمران شهرهای جدید در نشست تخصصی حمل و نقل ریلی و توسعه شهری مطرح کرد: حمل و نقل موضوع بسیار ارزشمندی در توسعه بوده و میتواند به عنوان اولین فاکتور ارزشمند در همه بخشهای توسعه تأثیرگذار باشد.