شناسهٔ خبر: 35803 - سرویس جاده‌ای

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

بازدید جهانگیری از پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد/ سفر معاونین وزیر راه و شهرسازی به همدان، سیستان و بلوچستان/ راه‌اندازی ۵۲۷ سامانه ثبت تخلف جاده‌ای در کشور/ بهره‌برداری آزمایشی از خط آهن آستارا- آستارا

گزارش آخر هفته  بازدید معاون اول رئیس جمهور از پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد، سفر معاونین وزیر راه و شهرسازی به دو استان همدان و سیسان و بلوچستان، راه‌اندازی ۵۲۷ سامانه ثبت تخلف جاده‌ای در کشور، بازدید وزیر بهداشت از روند عملیات احداث بیمارستان ۳۶۱ تخت‌خوابی در شهر ایلام و بهره‌برداری آزمایشی از خط آهن آستارا- آستارا و ورود قطار به ایستگاه راه‌اهن شهر آستارا از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

سیستان و بلوچستان 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و هیئت همراه از طرح احداث بزرگراه زابل ـ زاهدان و زابل دوست‌محمد بازدید کردند.

زنجان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه قبلا زنجان به دلیل شرایط جغرافیایی و شرایط خاص جاده‌های آن جزو سه استان ردیف نخست دارای سرعت غیرمجاز بود، گفت: با نصب سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور این عدد به ۷ درصد کاهش یافته است.

خراسان شمالی

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: بهره‌برداری از چهار دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای در این استان همزمان با سراسر کشور با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

قزوین

همزمان با راه‌اندازی ۵۲۷ سامانه ثبت تخلف جاده‌ای در کشور، ۱۸ سامانه هوشمند هم در جاده‌های استان قزوین به بهره‌برداری رسید.

فارس

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس از پرداخت ۱۰۷ هزار و ۹۸۴ فقره تسهیلات مسکن مهر در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۶ هزار و ۸۲۲ فقره آن يعني ۸۰ درصد اين واحدها به مرحله تقسط تسهيلات رسيده و واحدهای باقی مانده نيزکه اکثرا دارای ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکي هستند، مي‌توانند تا سقف ۴۰۰ميليون ريال تسهيلات دريافت کنند. ‏

همدان

نشست تخصصی بازنگری طرح جامع شهر همدان با حضور جمعی از مسئولان، متخصصان و همچنین دانشجویان با تاکید بر هویت بخشی به محله های شهری، جهت مشارکت مجموعه دانشگاهی با مسئولین و همچنین معرفی مشاور این پروژه در دانشگاه بوعلی سینا و اداره کل راه و شهرسازی استان همدان برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: چهارخطه کردن محور جوکار – تویسرکان هم‌اکنون از پیشرفت ۸۳ درصدی برخوردار است.

کهگیلویه و بویراحمد 

استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از پروژه جاده پاتاوه- دهدشت جزئیات این پروژه را تشریح کردند.

مراسم کلنگ‌زنی بهسازی و آسفالت ۲۲ کیلومتر محور ارتباطی لیکک –جایزان با حضور مدیریت محترم نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت نفت، نماینده محترم شهرستان‌های چهارگانه، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های راه‌سازی این استان از اول مهر امسال تاکنون اختصاص یافت که مراحل مناقصه و کلنگ زنی برخی طرح‌ها اجرا و برخی دیگر نیز به زودی اجرا خواهد شد.

هرمزگان

طرح توسعه و عمران شهرهای سندرک، بندرگروک، دشتی و بازنگری طرح جامع رودان پس از تأیید در کارگروه‌های تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی و نیز تصویب آن‌ها در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، در محل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و با اصلاحات به تصویب رسیدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام خبر تخلیه و بارگیری ۷۳ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی گفت: طی یازده ماهه امسال، صادرات غیرنفتی ۵۱ درصد و ترانشیپ ۸۰ درصد افزایش داشته است.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمان احداث شده است.

قم

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تکمیل پل ورودی بلوار غدیر به سمت منطقه پردیسان قم گفت: باید حمل‌ونقل مردم تسهیل شود و دسترسی مردم به ایستگاه‌های راه‌آهن آسان شود.

چهارمحال و بختیاری

منوچهر سلمان‌زاده گفت: ۳۸ اکیپ راهداری نوروزی آماده استقرار در محورهای استان چهارمحال و بختیاری هستند و هماهنگی لازم برای تامین ایمنی سفر با همکاری نهادهای مختلف صورت گرفته است.

ایلام

در بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان ۳۶۱ تخت‌خوابی در حال احداث شهر ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان گزارشی در خصوص مراحل احداث این پروژه ارائه کرد.

بوشهر

مدیرکل راهداری بوشهر از تهیه ۱۰ هزار نسخه بروشور معرفی جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر و نیز انجام خط‌کشی و لکه‌گیری راه‌های استان درآستانه نوروز خبر داد.

آذربایجان شرقی

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال‌گذشته مردم از کمبود فضای پارکینک و همزمانی پروازهای داخلی و خارجی و کمبود فضای ترمینالی شکایت داشتند، گفت: با راه‌اندازی پارکینگ طبقاتی و کاهش پروازهای فوق‌العاده از ۲۲۰ پرواز به ۱۵۰ پرواز این دو مشکل را رفع کردیم.

گیلان

بهره‌برداری آزمایشی از خط آهن آستارا- آستارا در راستای تحقق کریدور شمال- جنوب همزمان با سفر ‏رییس جمهوری آذربایجان به تهران و با ورود قطار کشور جمهوری آذربایجان به ایستگاه آستارا در ایران آغاز ‏شد.

با اهدای لوح سپاسی از سوی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، اداره کل راه و شهرسازی گیلان استان برتر ستاد بازآفرینی شهری در کشور شد.

مازندارن

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران گفت: سعی شده تا با استفاده از تمام توان راهداری استان سفر نوروزی ایمنی برای مردم و گردشگران کشورمان فراهم کنیم.

اصفهان

استاندار اصفهان گفت: کارخانه ریسباف به لحاظ داشتن جاذبه‌های اقتصادی فراوان نیاز به تصمیم‌گیری سریع و ماندگار برای تبدیل شدن به یک فضای مناسب شهری را دارد تا به سرنوشت دیگر کارخانجات مشابه تبدیل نشود.

مرکزی

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان مرکزی از احداث ۳۳۶ واحد مسکونی در «باغ خلج» اراک با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: این مجموعه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گلستان

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اهداف تفاهم‌نامه تأمین زمین و مسکن خانوارهای دو معلول و بیشتر در استان گفت: ۵ واحد مسکونی در شهرستان علی‌آباد کتول آماده واگذاری به مددجویان معلول جسمی و حرکتی سازمان بهزیستی است.

یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد با پیش‌بینی تردد بیش از چهار میلیون مسافر نوروزی در محورهای استان از نصب و راه‌اندازی ۳۶ دوربین ثبت تخلف هوشمند جدید در آستانه سال نو خبر داد.

کردستان

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن استان کردستان گفت: ۱۳۶ هزار و ۸۲۰ مترمربع از اراضی ملی استان کردستان در حومه شهرستان سنندج از دست متصرفان خارج شد.