شناسهٔ خبر: 48155 - سرویس مسکن و شهرسازی

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

تقدیر آخوندی از مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان در راستای بازآفرینی کارخانه ریسباف/ آغاز عملیات اجرایی قطعه ۲ بزرگراه جهرم- لار در استان فارس/ کاهش ۶/۵ درصدی تلفات رانندگی برون‌شهری در استان تهران

ریسباف سفر مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به شهرهای جدید استان خوزستان، آغاز عملیات اجرایی قطعه ۲ بزرگراه جهرم – لار در استان فارس، اعلام خبر کاهش ۶/۵ درصدی تلفات رانندگی برون‌شهری در استان تهران از سوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و همچنین تقدیر آخوندی از مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای بازآفرینی کارخانه ریسباف از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

لرستان 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان از کاهش ۷.۶ درصدی سرعت متوسط وسایل نقلیه در راه‌های مواصلاتی استان لرستان خبر داد، این در حالیست که به گفته وی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه آمار تلفات ناشی از تصادفات در محورهای روستایی استان ۶۰ درصد کاهش یافته است.

کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۵۲۳ نفر از نیرو‌های راهداری در راهداری زمستانی امسال، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده ۳۹۱ دستگاه ماشین آلات راهداری بازسازی شده است.

مازندارن 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در استان را چالش پیش روی توسعه شهری در استان دانست.

خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۲.۳ درصد از خودروهای عبوری از مسیر آزادراه مشهد به ملک‌آباد در آبان و آذرماه امسال دارای تخلف سرعت بوده‌اند که در مقایسه با سایر ماه‌های سال بیشترین میزان این تخلف را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی به عنوان رئیس کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ساختمان و ابنیه شورای مدیریت بحران استان خراسان رضوی گفت: چهار شهر خراسان رضوی بر روی گسل یا در امتداد آن قرار دارند.

کردستان 

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن استان کردستان گفت: ۲۲ هزار مترمربع از اراضی ملی استان کردستان در شهر سنندج از دست متصرفان خارج شد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در کمیسیون ایمنی حمل‌ونقل سوانح رانندگی استان گفت: ۱۹ کیلومتر از این محورها در جاده بیرجند – قاین بازگشایی شده است و بقیه محورها با تکمیل عملیات ایمنی، زیر بار ترافیک خواهند رفت.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری استان آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۹۲۲ نفر از نیرو‌های راهداری در راهداری زمستانی امسال، گفت: ۶۰ هزار تن مخلوط شن و نمک تهیه، ذخیره‌سازی و در راهدارخانه‌های استان آذربایجان شرقی توزیع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۴۵ هزار واحد در دولت یازدهم و بیش از ۳ هزار واحد در دولت دوازدهم تحویل متقاضیان مسکن مهر شده است.

البرز

هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان البرز با هدف بررسی مصوبات قبل و عملکرد دستگاه‌های اجرایی اعضا این ستاد و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری البرز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از پروژه امتداد اتوبان شهید همت تا کرج با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی توجه جدی به این پروژه و استان البرز دارد، اظهار کرد: بحث معارضین در شهرک المهدی در خصوص اجرای پروژه ادامه بزرگراه همت تا کرج باید برطرف شود.

قم 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهارداشت: ۴۳ هزار و ۸۴۰ واحد مسکن مهر به استان قم ابلاغ شده بود که از این تعداد بیش از ۴۰ هزار واحد افتتاح و تحویل که بیش از ۱۹ هزار واحد از این تعداد در دولت یازدهم و دوازدهم تحویل متقاضیان شده است.

سمنان 

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به فعالیت ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات در طرح راهداری زمستانی گفت: برای امسال اولین راهدارخانه نوین کشور با تجهیزات کامل در دامغان ساخته و تعداد ۴ دستگاه نمک پاش مکانیزه و ۳ دستگاه خودروی گشت راهداری خریداری شده است.

همدان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان همدان از افزایش ۱۱ درصدی میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان در ۹ ماه امسال خبر داد.

اصفهان 

استاندار اصفهان بر جذب سرمایه‌گذاران داخلی و محلی برای توسعه کانون‌های گردشگری و تعریف پروژه‌های جدید تأکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در ۲ سال گذشته بحث بازآفرینی شهری به صورت ویژه در استان اصفهان پی گیری شده و ۲۱ طرح از محل اعتبارات شرکت عمران و بهسازی و شهرداری اصفهان منجر به امضاء قرار داده شده است.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با ارسال تقدیرنامه، از حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به منظور تلاش‌های انجام شده در راستای بازآفرینی کارخانه ریسباف اصفهان تقدیر کرد.

کرمان جنوبی

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی جنوب کرمان از اتمام عملیات ایمن‌سازی و آسفالت ۱۲ کیلومتر راه روستایی در شهرستان فاریاب خبر داد.

سرپرست اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: اجرای پروژه روشنایی معابر در محله کلرود جنوب کرمان با روشن شدن کوچه‌های قائم، مرکز بهداشت و مدرسه انقلاب ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی از ابلاغ ضوابط برای تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌شهری خبر داد.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: عملیات اجرایی قطعه ۲ بزرگراه جهرم – لار به طول ۲۵ کیلومتر حدفاصل کیلومتر ۱۰۰+۱۵ الی ۵۰۰+۳۹ با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

تهران

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران با تأکید بر ضرورت ورود مردم به اقدامات نوسازی و بهسازی و ایجاد نگاهی  همگانی بین تمامی دستگاه‌ها در این رویکرد گفت: امید داریم با بروز تغییرات جدید در سیستم مدیریتی شهری تهران و اولویت‌ قرار دادن مسائل کیفیت زندگی، مسکن و فضاهای عمومی در شهر شاهد بهتر شدن هرچه سریعتر وضعیت پیش رو باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان تهران از کاهش ۶/۵ درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در راه‌های برون‌شهری و روستایی در هشت ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد، این در حالیست که به گفته وی در ۹ ماهه امسال به تعداد ۴۰۰ فقره پرونده تخلفات حمل‌ونقل جاده‌ای رسیدگی شده است.

مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از افزایش تردد خودروهای سنگین و سبک طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: این تردد خودروها نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

خوزستان 

معاون وزیر راه و شهرسازی با سفر به استان خوزستان، به منظور شرکت در جلسات پایش دوره‌ای شهرهای جدید از شهر جدید شیرین‌شهر و رامین در آن استان بازدید و تاکید کرد: در تدوین طرح‌های توسعه شهری و حتی در بازنگری‌ها وجه مالی و اقتصادی نیز درنظر گرفته شود.