شناسهٔ خبر: 102009 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

آمادگی وزارت راه وشهرسازی برای جذب سرمایه‌گذاران و صدور خدمات فنی و مهندسی/راه اندازی سامانه پایش مصوبات سفرهای رییس‌جمهوری در وزارت راه و شهرسازی

افتتاح جاده آمادگی وزارت راه وشهر سازی برای جذب سرمایه‌گذاران و صدور خدمات فنی و مهندسی، راه اندازی سامانه پایش مصوبات سفرهای رییس‌جمهوری در وزارت راه و شهرسازی از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

نمايشگاه حمل و نقل عرصه تعامل سازنده مجموعه‌های فعال در صنعت راهسازی است 

مدیرکل ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ساخت در آستانه برپایی پنجمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت:‌ شرکت ساخت در این دوره از نمایشگاه با هدف نمایش همبستگی و همراهی همه مجموعه‌های فعال در عرصه راهسازی، اقدام به ایجاد بخش ویژه‌ای کرده است.

آمادگی وزارت راه وشهر سازی برای جذب سرمایه‌گذاران و صدور خدمات فنی و مهندسی 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه این وزارتخانه در اجرای پروژه های کلان عمرانی، از آمادگی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و امکان صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد.

برخورداری متوسط ۸۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت

معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای متوسط ضریب برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از راه آسفالت حدود ۸۲ درصد است.

حضور بخش‌های خصوصی حمل‌ونقلی در نمایشگاه های حمل‌ونقل تقویت شود

رئیس دانشکده مهندسی عمران و محیط‌زیست دانشگاه تربیت‌مدرس برگزاری نمایشگاه‌های حمل‌و‌نقل را فرصتی برای حضور فعال بخش خصوصی در نمایشگاه و ارایه دانش نوین برشمرد و بر تقویت زیرساخت‌های حمل ونقلی در بخش ترانزیت کالا تاکید کرد.

راه اندازی سامانه پایش مصوبات سفرهای رییس‌جمهوری در وزارت راه و شهرسازی 

سامانه رصد و پایش مصوبه‌های سفرهای رییس‌جمهور در وزارت راه و شهرسازی طراحی و راه‌اندازی شد.

ملی کردن و خودکفایی در تولیدات داخلی از راهکارهای تحقق شعار سال حمل‌ونقل

یک کارشناس حوزه حمل و نقل، ملی کردن و خودکفایی در تولیدات داخلی را یکی از راهکارهای تحقق شعار سال هفته حمل‌ونقل مبنی بر توسعه زیرساخت، نوسازی ناوگان و حمل‌ونقل کارآمد دانست.

سند همکاری‌های حمل‌و‌نقل ترانزیتی بین ایران و روسیه به زودی تدوین و به امضا می‌رسد

دوازدهمین اجلاس کارگروه مشترک حمل و نقل ایران و روسیه با توافق دو کشور برای تشکیل شرکت مشترک برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب و تدوین سند همکاری حمل و نقل ترانزیتی که به زودی به امضا می‌رسد به کار خود پایان داد.

جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مولفه توسعه حمل‌ونقل

مدیرعامل شرکت تولیدی تجهیزات ایمنی راه‌ها جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مولفه توسعه برای حمل‌ونقل به‌شمار می‌رود.

ارائه جدیدترین دستاوردها در بحث زیرساخت‌های کشور در نمایشگاه امسال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: ارائه جدیدترین دستاوردها و همچنین معرفی پروژه های جدید ریلی از مهم ترین برنامه‌های امسال شرکت در نمایشگاه حمل نقل است. 

افزایش زیرساخت‌ها برای توسعه ناوگان تا سال آینده

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با توسعه زیرساخت‌های کشور از امسال تا سال آینده ما شاهد رشد چشمگیر نوسازی ناوگان حمل ونقلی خواهیم بود.

دستاوردهای صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حمل و نقل ارایه می‌شود

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک فرصت مغتنمی برای ارایه آخرین دستاوردهای صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرینی است تا توانمندی‌های خود را ارایه کنند.

ضرورت حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه حمل‌و‌نقل

مدیرعامل شرکت ایمن ترابر برگزاری پنجمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع وابسته را فرصتی برای هم‌افزایی شرکت‌های حمل‌ونقلی حاضر در نمایشگاه برشمرد و بر حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه حمل و نقل تاکید کرد.

بهره‌برداری و آغاز به ساخت ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی 

بهره‌برداری از هشت مجتمع خدماتی رفاهی و آغاز ساخت ۹ مجتمع دیگر از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سه‌ ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

نمایشگاه حمل‌ونقل، گویای هدف‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌ها و تحقق حمل‌و‌نقل کارآمد

رئيس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته را نشانگر عزم و هدف‌گذاری دولت و وزارت راه‌وشهرسازی در راستای توسعه زیرساخت‌ها دانست.

نمایشگاه حمل‌ونقل، عرصه‌ تعامل اقتصادی فعالان و بهره‌برداران صنعت حمل‌ونقل

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته فرصتی برای بازنگری نیازها، بررسی مشکلات و توسعه اقتصادی صنعت حمل‌ونقل به‌شمار می‌رود.

خاتمه مراحل الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه ATP 

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از خاتمه مراحل الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه حمل‌ونقل بین‌المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات مورد استفاده در این‌گونه جابه‌جایی‌ها، موسوم به ATP خبر داد.

ارزیابی چالش‌های سازمان راهداری و ارائه پیشنهادات اصلاحی 

در دیدار مدیرکل دفتر برنامه‌ و بودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه‌وشهرسازی بر وضعیت مالی سازمان راهداری و ضرورت تعامل بین این دو نهاد تاکید شد.

۳۴ هزار میلیارد تومان برای نگهداری سالانه راه‌های فرعی روستایی کشور نیاز است 

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای نگهداری و حفاظت از راه‌های فرعی و روستایی کشور سالانه به ۳۴ هزار. میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نگهداری ۳ هزار و ۹۷۸ کیلومتر از رویه‌ راه‌های شریانی 

نگهداری ۳ هزار و ۹۷۸ کیلومتر از رویه‌ راه‌های شریانی، نگهداری ۴۱۱ کیلومتر انواع رویه راه‌های فرعی و ۳۴۷ کیلومتر انواع رویه راه‌های روستایی از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سه‌ ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان لرستان در حال ساخت است 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان لرستان در حال ساخت است.

آمادگی برای احداث پایانه مرزی کیله سردشت 

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از آمادگی کامل برای بررسی شرایط فنی و اعتباری برای ساخت ساختمان پایانه مرزی کیله سردشت درصورت پذیرش رسمیت این مرز از سوی کشور عراق خبر داد.

پیش‌بینی اعتبار برای بازسازی محور خرم‌آباد-پل دختر

وزیر راه و شهرسازی از پیش‌بینی اعتبار برای بازسازی محور خرم‌آباد-پل دختر خبر داد.

۱۴۰۰ میلیارد تومان به توسعه راه‌های لرستان اختصاص می‌یابد 

وزیر راه و شهرسازی از تخصیص ۱۴۰۰ میلیارد تومان به توسعه راه‌های لرستان خبر داد.

تامین زمین برای احداث ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای احداث یک شهر جدید در اطراف خرم‌آباد خبر داد.

اتمام طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد تا ۲۲ بهمن

وزیر راه و شهر سازی در سفر به استان لرستان از طرح توسعه فرودگاه خرم آباد بازدید کرد و از اتمام این طرح تا ۲۲ بهمن خبر داد.