شناسهٔ خبر: 108072 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

اتصال نواحی پروازی ایران و قطر مزیتی مهم در حمل و نقل هوایی کشور است/ امکان افزایش ظرفیت پروازی مسیر ایران- قطر روزانه تا ۲۰۰ پرواز وجود دارد/ افزایش پروازهای هفتگی «هما» به پارس‌آباد مغان و خرم آباد و سهند مراغه

امضای صورتجلسه همکاری‌های مشترك ایران و قطر برای جام جهانی 2022 با حضور وزرای راه دو کشور اتصال نواحی پروازی ایران و قطر مزیتی مهم در حمل و نقل هوایی کشور و امکان افزایش ظرفیت پروازی مسیر ایران - قطر روزانه تا ۲۰۰ پرواز از مهمترین اخبار حوزه حمل ونقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

فرود اضطراری پرواز کیش- تهران به دلیل نقص فنی در فرودگاه بین المللی اصفهان

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: هواپیمای شرکت آتا مسیر كیش به تهران به دلیل نقص فنی با اعلام وضعیت اضطراری شب گذشته در فرودگاه اصفهان فرود آمد.

افزایش پرواز هفتگی «هما» به فرودگاه خرم‌آباد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از روز جمعه ۲۶ فروردین‌ماه سال جاری، تعداد پروازهای خود را به فرودگاه خرم‌آباد به ۳ پرواز در هفته افزایش داد.

با تمام توان پیگیر رفع موانع محدودکننده عملیات پروازی فرودگاه‌های کشور خواهیم بود

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها گفت:با تمام توان پیگیر رفع موانع محدودکننده عملیات پروازی فرودگاه های کشور وبطور خاص فرودگاه مهرآباد خواهیم بود.

وزارت راه و شهرسازی تمام قد کنار سرپرست شرکت فرودگاه‌ها ایستاده است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: مقام عالی وزارت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی تمام قد در کنار سیدی سرپرست شرکت فرودگاه‌ها ایستاده اند تا مشکلات موجود در صنعت فرودگاهی حل و برطرف شود.

افزایش پروازهای هفتگی هما به پارس‌آباد مغان

پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به فرودگاه شهدای پارس آباد مغان، از ۲۵ فروردین‌ماه سال جاری به این فرودگاه افزایش خواهد یافت.

افزایش پروازهای «هما» به فرودگاه سهند مراغه

پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ايران «هما» به فرودگاه سهند از یک پرواز به دو پرواز هفتگی افزایش یافت.

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه شهید کاوه بیرجند

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی گفت: پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بیرجند با پیشرفت ۹۵ درصدی هم اکنون در مرحله نصب شیشه ها است که پس از پایان ترمینال تجهیز و آماده بهره برداری خواهد شد.

اتصال نواحی پروازی ایران و قطر مزیتی مهم در حمل و نقل هوایی کشور است

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال نواحی پروازی بالای کشورهای قطر و ایران (FIR) مزیتی برای حمل و نقل بین المللی هوایی جمهوری اسلامی است.

مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی گواهینامه ISO ۹۰۰۱ ۲۰۱۵ دریافت کرد

مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی، با انطباق ساختار فعالیت های جاری خود و رعایت ملزومات استاندارد، گواهینامه ISO ۹۰۰۱ را دریافت کرد.

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر افزایش حجم پرواز‌ها بین ایران و قطر/ تشکیل کمیته‌های مشترک برای گسترش همکاری‌های دو کشور

وزیر راه و شهرسازی کشور در نشست مشترک با وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر نسبت به پشتیبانی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام آمادگی و تاکید کرد: حجم پرواز‌ها در این مسیر افزایش یابد.

افزایش ۱۰۴ درصدی اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه آبادان در ایام نوروز/ برقرای پروازهای کارگو از شهریور سال گذشته / برقرای پروازهای بین المللی بعد از ۵ سال

مدیر فرودگاه آبادان با اعلام رشد ۱۰۴ درصدی افزایش مسافر از فرودگاه آبادان در سفرهای نوروزی گفت: از شهریور سال گذشته درفرودگاه آبادان پروازهای کارگو با ظرفیت جابجایی بیش از ۲۰ تن بار از نوع آبزیان درهر پرواز برقرار شده است.

امکان افزایش ظرفیت پروازی مسیر ایران - قطر روزانه تا ۲۰۰ پرواز وجود دارد

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امکان توسعه ظرفیت پروازی ایران - قطر با عاملیت ایرلاین های ۲ کشور تا ۲۰۰ پرواز در روز وجود دارد.

امضا دو سند همکاری ویژه جام‌جهانی میان ایران و قطر

وزیر راه و شهرسازی کشور در جریان سفر دو روزه به جزیره کیش از امضا دو سند همکاری ویژه جام‌جهانی با قابلیت تعمیم آن به دوران بعد از این رویداد بین ایران و قطر خبر داد.

جابه‌جایی بیش از ۴۶ هزار مسافر با ۴۰۱ پرواز در سیستان‌وبلوچستان در نوروز ۱۴۰۱ / برقراری ۱۶ پرواز فوق العاده در استان

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان‌وبلوچستان ضمن اعلام برقراری ۱۶ سورتی پرواز فوق العاده از اعزام و پذیرش بیش از ۴۶ هزار مسافر با ۴۰۱ پرواز در ایام نوروز خبرداد.

جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از جام جهانی فوتبال/ جابه‌جایی بخش قابل توجهی از مسافران از کیش به دوحه و برعکس بر عهده ایرلاین‌های ایرانی

وزیر راه و شهرسازی از پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در سه بخش اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد و گفت: حمل و نقل هوایی بخشی قابل توجهی از مسافران از جزیره کیش به دوحه و برعکس بر عهده ایرلاین‌های ایرانی است.

نشست مشترک وزرای راه ایران و قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲

وزیر راه و شهرسازی کشورمان به منظور شرکت در نشست مشترک با همتای قطری خود وارد جزیره کیش شد.

انتصاب یوسف پورآذری به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

با حکم وزیر راه و شهرسازی، هادی یوسف پور آذری برای مدت دو سال به عنوان عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منصوب شد.

تاکنون هیچ پروازی بابت گردوخاک لغو نشده است

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: هیچ پروازی در کشور به دلیل توده‌های گردوخاک لغو نشده است.

جابه جایی قریب به ۱۰۰ هزار مسافر از فرودگاه تبریز در نوروز ۱۴۰۱/ رشد ۱۸۴ درصد پروازهای خارجی

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین سال جاری، حدود صد هزار نفر از فرودگاه تبریز جابه جا شده اند.

برقراری ۸۲۲ فروند پرواز از فرودگاه بین المللی اهواز/ افزایش ۷۰درصدی اعزام و پذیرش مسافر در سفرهای نوروزی

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان ضمن اعلام افزایش ۷۰درصدی اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه اهواز گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۸۲۲ پرواز ثبت شده است و بیش از ۸۶ هزار نفر مسافر اعزام و پذیرش شده اند.

لزوم تماس مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه با شماره ۱۹۹

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: با توجه به وجود توده گرد و غبار و ناپایداری جوی از مسافران درخواست می شود پیش از عزیمت به فرودگاه با ۱۹۹ تماس بگیرند.