شناسهٔ خبر: 111991 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل ونقل هوایی در هفته ای که گذشت؛

فراخوان شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوانوردی/ادامه اعزام حجاج به سرزمین وحی/برقراری مجدد پروازهای مستقیم تهران - رم پس از وقفه چهار ساله

هواپیمایی ایران ایر هما فرودگاه فراخوان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوانوردی، ادامه اعزام حجاج به سرزمین وحی/ و همچنین رقراری مجدد پروازهای مستقیم تهران - رم پس از وقفه چهار ساله از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

برقراری ۵ پرواز برای اعزام حجاج بیت الله الحرام از ۳ ایستگاه پروازی به جده / تعداد پروازهای حج امشب به ۱۴۹ فروند خواهد رسید

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در دهم تیرماه، از سه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، فرودگاه شهید باکری و شهدای گرگان با ۵ پرواز به جده برقرار می شود.

انجام بیش از هفت هزار پرواز در سه ماه نخست امسال/ عمان در صدر پروازهای خارجی فرودگاه شیراز

مدیرکل فرودگاه های استان فارس با اعلام افزایش پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز گفت: در سه ماهه نخست امسال هفت هزار و ۳۶ پرواز در ۳۴ مسیر داخلی و خارجی توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام شده است.

پروازهای فرودگاه لارستان افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه لارستان گفت: پروازهای این فرودگاه که بدلیل کرونا و تعمیرات باند فرودگاه دبی، لغو شده بود، پس از وقفه‌ای، دوباره به برنامه‌ پروازی این فرودگاه افزوده و شاهد افزایش پروازهای خارجی هستیم.

اعزام حجاج بیت الله الحرام از ۳ ایستگاه پروازی با ۵ پرواز به سوی جده/ آغاز اعزام حجاج از استان آذربایجان غربی/ تعداد پروازهای حج پنجشنبه شب به ۱۴۴ فروند خواهد رسید

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در نهم تیرماه، از سه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، فرودگاه شهید باکری و شهدای گرگان با ۵ پرواز به جده برقرار خواهد شد.

مسیر مشهد به نجف با ۱۶۵ پرواز پرترددترین مسیر پروازی/ انجام ۸۰ درصد پروازهای خارجی از چهار فرودگاه بین المللی پرتردد / افزایش ۱۰۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در دوماهه اول سال

بررسی آمار پروازهای خارجی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد پرترددترین مسیر در پروازهای خارجی مسیر مشهد- نجف با تعداد ۱۶۵ پرواز بوده است.

اعزام حجاج بیت الله الحرام از ۴ ایستگاه پروازی با ۹ پرواز به سوی جده و مدینه منوره/ آغاز اعزام حجاج از استان گلستان/ تعداد پروازهای حج چهارشنبه شب به ۱۳۹ فروند خواهد رسید

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در هشتم تیرماه، از چهار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، شهدای ساری و فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی و شهدای گرگان با ۹ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

فراخوان شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوانوردی

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از کلیه شرکت‌های دانش بنیان، پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری فعال و توانمند در حوزه تولید و عرضه محصولات فرودگاهی و هوانوردی جهت ارائه طرح، ایده یا اطلاعات محصولات و پروژه های فناورانه خود دعوت به همکاری کرد.

اعزام حجاج بیت الله الحرام از ۴ ایستگاه پروازی با ۸ پرواز به سوی جده و مدینه منوره/ تعداد پروازهای حج سه‌شنبه شب به ۱۳۰ فروند خواهد رسید

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در هفتم تیرماه، از چهار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، شهید آیت الله صدوقی، شهدای بیرجند و ساری با ۸ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

بازدید از عملیات زیرسازی و روسازی آسفالت فرودگاه مهرآباد

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با همراهی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از عملیات زیرسازی و روسازی آسفالت فرودگاه مهرآباد بازدید به عمل آورد.

اعزام قریب به ۲۱هزار زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی/ پایان اعزام حجاج از ۱۱ فرودگاه کشور

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به پایان اعزام حجاج از ۱۱ فرودگاه به سرزمین وحی گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۸۶۳ زائر ازشهرهای مختلف ایران عازم بیت الله الحرام شده اند.

بازدید و برگزاری پنجاه و دومین جلسه کنترل پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد

پنجاه و دومین جلسه کنترل پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد با هدف رفع موانع اجرایی و تسریع در انجام پروژه و بهربرداری از باند پر ترافیک ترین فرودگاه کشور برگزار شد.

برقراری مجدد پروازهای مستقیم تهران - رم پس از وقفه چهار ساله

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» پس از چهار سال توقف، پروازهای مستقیم تهران به فرودگاه رم را از اواخر تیرماه مجددا برقرار می کند.

برقراری ۸ پرواز برای اعزام زائران بیت الله الحرام از ۵ ایستگاه پروازی به جده و مدینه منوره/آغاز اعزام حجاج از مازندران و خراسان جنوبی / تعداد پروازهای حج دوشنبه شب به ۱۲۲ فروند خواهد رسید

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در ششم تیرماه ، از پنج فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی، همدان، بیرجند، ساری و امام خمینی (ره) با ۸ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

ایمنی و امنیت دو هدف اصلی و راهبردی هوانوردی بین المللی هستند

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران با بیان اینکه امروز مفهوم واژه حراست تغییر کرده است، گفت: اکنون حراست دیگر به حفاظت از حریم فیزیکی فرودگاه محدود نیست و این حوزه تا هزاران کیلومتر خارج از مرزها گسترش پیدا کرده است.

۷۵ درصد از تجهیزات فرودگاهی، تولید داخل کشور است

مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بومی سازی سیستم روشنایی باند فرودگاه نیز طی دو سال اخیر با تلاش متخصصان ایرانی گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد از تجهیزات فرودگاهی تولید داخل کشور است.

اخذ هفت فقره سند تک برگ مالکیت اراضی فرودگاه شهدای اراک

مدیر فرودگاه شهدای اراک از اخذ هفت فقره سند تک برگ مالکیت اراضی این فرودگاه خبر داد.

رشد ۱۸۳ درصدی پروازهای بین‌المللی نسبت به سال ۱۴۰۰/ افزایش ۸۱ درصدی پروازهای عبوری در ۲ماهه اول سال جاری

بررسی عملکرد ۲ ماهه اول امسال وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی از رشد ۱۸۳ درصدی پروازهای بین‌المللی ورشد ۸۱ درصدی پروازهای عبوری نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد.

برقراری ۸ پرواز برای اعزام زائران بیت الله الحرام از ۴ ایستگاه پروازی به جده و مدینه منوره/آغاز اعزام حجاج از یزد / تعداد پروازهای حج فردا شب به ۱۱۴ فروند خواهد رسید

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در پنجم تیرماه ، از چهار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، شهید هاشمی نژاد و شهید آیت الله صدوقی یزد و همدان با ۸ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

اعزام بیش از ۷ هزار زائر از شهر فرودگاهی امام خمینی ( ره) به سرزمین وحی

براساس اخبار منتشر شده از سوی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از ۲۱ خردادماه تا سوم خرداد بیش از ۷ هزار زائر با ۲۹ پرواز به مدینه منوره و جده اعزام شده اند.

درخشش گروه اعزامی وارسی پروازی شرکت فرودگاه‌ها در اجلاس بین‌المللی مراکز عملیاتی وارسی پروازی

گروه اعزامی مهندسین وارسی پروازی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با ارائه مقاله "آخرین تکنولوژی استفاده از پهباد در پیش وارسی سامانه های کمک ناوبری بصری (Visual AID) فرودگاه ها" در اجلاس بین‌المللی مراکز عملیاتی وارسی پروازی بیش از ۷۰ کشور دنیا خوش درخشید.

اعزام حجاج از ۳ ایستگاه پروازی با ۱۰ پرواز به سوی جده و مدینه منوره/آغاز اعزام حجاج از همدان / تعداد پروازهای حج امشب به ۱۰۶ فروند می رسد

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در چهاردهمین روز اعزام، از سه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، شهید هاشمی نژاد و همدان، با ۱۰ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.