شناسهٔ خبر: 114336 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

قرارداد تسهیلات نوسازی ۳۳ هزار و ۵۸۵ واحد در بافت فرسوده منعقد شد/ پرداخت ۴ هزار و ۴۹۶ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم تشکیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی بین وزارت راه و وزارت صمت، اعلام فهرست نهایی اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان به زودی از سوی وزارت راه و شهرسازی، تصویب و ابلاغ 5 مصوبه از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، انعقاد قرارداد تسهیلات نوسازی ۳۳ هزار و ۵۸۵ واحد در بافت فرسوده، تشکیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی بین وزارت‌خانه‌های راه و صمت، اعلام فهرست نهایی اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان از سوی وزارت راه به زودی، تصویب ۵ مصوبه و ابلاغ آن به استانداران، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

پرداخت ۴ هزار و ۴۹۶ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده

شایان مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۴ هزار و ۴۹۶ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو هزار و ۵۹۷ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۱۰ هزار و ۱۹۹ واحد توسط بانک مسکن پرداخت شد.

تشکیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی بین وزارت راه و وزارت صمت

حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام تشکیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی فولاد و سیمان بین وزارت راه و وزارت صمت از جایگزینی سیمان آمیخته به جای سیمان پرتلند در ساخت و ساز که انطباق با محیط‌زیست دارد، خبر داد.

مداخله‌های کالبدی تنها راه‌حل بافت‌های ناکارآمد شهری نیست

مهتا میرمقتدایی رییس بخش برنامه‌ریزی و طراحی شهری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه مداخله‌های کالبدی تنها راه‌حل بافت‌های ناکارآمد شهری نیست، می‌گوید: در بافت‌های فرسوده همکاری دولت و مردم و شهرداری‌ها می‌تواند به نتایج مثبت‌تری ختم شود.

اعلام فهرست نهایی اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان به زودی از سوی وزارت راه

عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه هیچ‌یک از فهرست‌هایی که این روزها در فضای مجازی به عنوان فهرست نهایی اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منتشر شده ، مورد تایید نیست تاکید کرد: فهرست نهایی به زودی به صورت رسمی از سوی وزارت راه و شهرسازی منتشر خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی ۴ هزار واحد مسکونی در شهر تهران در یک ماه‌ آتی با همکاری شهرداری

سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه در همکاری بنیاد با شهرداری ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران احداث خواهد شد، گفت: در ماه‌های گذشته کلنگ احداث ۶ هزار واحد مشارکتی به زمین زده شد و طی یک ماه آینده احداث ۴ هزار واحد مشارکتی دیگر نیز آغاز می‌شود.

ضرورت تهیه طرح ویژه برای باغ‌ها و اراضی کشاورزی پیرامون کلانشهر اراک

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار مرکزی مصوبه شورا را با موضوع تهیه طرح ویژه برای باغ‌ها و اراضی کشاورزی پیرامون کلانشهر اراک را ابلاغ کرد.

مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهرهای داراب، فیروزآباد و آباده

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار فارس مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهرهای داراب، فیروزآباد و آباده –موضوع الحاق اراضی دولتی به مساحت ۱۲۵ هکتار به محدوده شهر داراب ، ۱۹۵ هکتار به محدوده شهر فیروزآباد و ۸۷ هکتار به محدوده شهر آباده در اجرای قانون جهش تولید مسکن، ابلاغ کرد.

طرح امکان‌سنجی و مکان‌یابی شهرک‌های مسکونی استان البرز

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار البرز، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مصوبه شورا را در خصوص طرح امکان‌سنجی و مکان‌یابی شهرک‌های مسکونی استان، ابلاغ کرد.

موافقت مشروط با الحاق اراضی ۲۵ هکتاری به محدوده شهر اردبیل در راستای قانون جهش تولید مسکن

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار اردبیل،‌ مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر اردبیل موضوع  الحاق اراضی ۲۵هکتاری به محدوده شهر اردبیل را در راستای قانون جهش تولید مسکن ابلاغ کرد.

تهیه پیوست کاهش خطر برای تمامی طرح‌های توسعه و عمران

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با رییس سازمان مدیریت بحران کشور و مدیرکل دفتر طرح‌ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران مصوبه شورا را با موضوع ضرورت تهیه پیوست کاهش خطر برای تمامی طرح‌های توسعه و عمران، ابلاغ کرد.

حدود ۸۵۰ واحد مسکونی روستایی و شهری کوچک در سیل مردادماه امسال آسیب دید

بیگ‌مداح مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه برآوردهای ناشی از سیل در استان در دست بررسی است از آسیب سیل به حدود ۸۵۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک خبر داد.