شناسهٔ خبر: 124702 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تاکید معاون اول رییس‌جمهور بر جبران عقب‌ماندگی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن/شهرداری‌ها مصوبه تشویقی مالکان و سازندگان در بافت فرسوده را اجرا کنند

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار تاکید معاون اول رییس‌جمهور بر جبران عقب‌ماندگی‌ بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن، اجرای بیش از ۳۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بنیاد مسکن در سراسر کشور و انعقاد قرارداد بیش از ۲۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی با منابع داخلی بانک از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بانک‌ها عقب ماندگی خود را در تخصیص تسهیلات مسکن جبران کنند

معاون اول رییس جمهور در دیدار با مدیران عامل ۱۹ بانک دولتی و خصوصی بر ضرورت جبران عقب ماندگی بانک‌ها در تخصیص تسهیلات مسکن تاکید کرد.

«صنعت شهرها»، سیاستگذاری جدید تامین مسکن شاغلین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

به منظور پیگیری امور اجرایی و روند پیشرفت پروژه‌های «صنعت شهر»، سرپرست مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی ضمن حضور در استان‌های قزوین و البرز، جلسه مشترکی را با مدیرکل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استانداری قزوین برگزار کرد.

آمادگی سازمان مجری برای تکمیل بیمارستان ۲۶۰ تختی سیدالشهدای کرج در بهمن ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ضمن بازدید از بیمارستان ۲۶۰ تختی سیدالشهدای کرج از تکمیل و تحویل این بیمارستان در بهمن ۱۴۰۲ خبر داد.

بیمارستان ۱۴۰ تختی خمین با هزینه ۳۵۰ میلیاردتومانی تکمیل می‌شود

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی ودولتی در بازدید از روند اجرایی وپیشرفت ساخت وساز بیمارستان ۱۴۰ تختی خمین از تکمیل و تحویل این بیمارستان در ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

ضرورت اطلاع‌رسانی جامع در موضوع حقوق مردم، سازندگان و سرمایه‌گذاران در نوسازی بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون زمان صدور پروانه در تهران به طور متوسط هشت ماه است اما در قرار گاه جهادی که به تازگی در شهرداری‌ها شکل گرفته، قرار است این زمان در بافت فرسوده به دو ماه کاهش یابد.

شهرداری‌ها مصوبه تشویقی مالکان و سازندگان در بافت فرسوده را اجرا کنند

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: شهرداری ها به عنوان شرکای راهبردی نوسازی بافت های فرسوده مصوبه تشویقی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به مالکان و سازندگان اطلاع رسانی و اجرا کنند

رشد۱۷۰ درصدی پرداخت تسهیلات مسکن نسبت به سال گذشته

سرپرست بانک مسکن گفت: در یک سال اخیر و از ابتدای سال، بیش از ۱۰۰ هزار میلیار تومان تسهیلات پرداخت شده است که این اعتبارات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۰درصد رشد داشته است.

انعقاد قرارداد بیش از ۲۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی با منابع داخلی بانک

عضو هیات عامل بانک مسکن گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن به ارزش ۶۸۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی بانک انعقاد قرار داد شده است.

جایزه بانک مسکن به تسهیلات‌گیرندگان خوش حساب

بانک مسکن اعلام کرد: تسهیلات گیرندگانی شامل دریافت جایزه خوش حسابی بانک مسکن می‌شوند که بیش از ۶ قسط تسهیلات خود را قبل از زمان سررسید پرداخت کنند.

بیش از ۳۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه بیش از ۳۱۱ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها توسط بنیاد مسکن در حال احداث است گفت: ۲۸ هزار واحد مسکن نهضت ملی، بهمن‌ماه سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تکمیل و تحویل ۱۳ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای دومعلول

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تکمیل و تحویل ۱۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی برای خانوارهای دو معلول خبر داد و گفت: بیش از یکهزار واحد باقیمانده که پیشرفت مناسبی دارند حداکثر تا شهریور ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل می‌شوند.

۱۰۳ هزار واحد مسکن شهری توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ۱۰۸ هزار واحد مسکن شهری توسط آن بنیاد در شهرهای تحت مسئولیت خبر داد و گفت: ۱۰۳ هزار واحد مسکن شهری نهضت ملی وارد فاز اجرا شده است که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۲۳ درصد است.

۱۵۰ هزار واحد مسکن محرومان در بخش روستایی تکمیل و تحویل شد

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن با اعلام اینکه ۱۵۰ هزار واحد مسکن محرومان در بخش روستایی طی پنج سال تکمیل و تحویل شد، گفت: ۵۰ هزار واحد مسکن محرومان در دست ساخت با میانگین پیشرفت ۸۷ درصد تا پایان اردیبهشت تکمیل و تحویل می‌شود.

شناسایی بیش از ۹ هزار هکتار اراضی مازاد در اختیار دستگاه‌ها

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تاکنون حدود ۹ هزار و ۱۵۷ هکتار زمین مازاد شناسایی شده است، گفت: تاکنون برای حدود ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار سند اخذ کرده‌ایم و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار آن بنا به دلایلی از دستورکار خارج شده‌اند.

ساخت با هزینه و زمان کمتر خانه های یک طبقه در طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن مجموع هزینه‌های ساخت واحدهای یک طبقه حیاط دار در طرح نهضت ملی مسکن را کمتر از هزینه‌های ساخت واحدهای آپارتمانی دانست و گفت: ساخت واحدهای یک طبقه به دلیل مدت زمان کمتر مشمول تورم سالانه نمی‌شود.

مشکل سند ساکنان ۳ شهرک پاکدشت برطرف شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تصویب سند میانکار طرح توسعه و عمران(طرح جامع) پاکدشت با هدف حل مشکل ساکنان سه شهرک پاکدشت خبر داد.

مبادله موافقتنامه مطالعه و پژوهش پیاده‌سازی سیستم ارتقایافته طبقه‌بندی قیر بر اساس عملکرد

با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن بازدید از شش کارخانه مبرز تولید قیر دارای گواهینامه فنی مرکز در پهنه استان تهران، موافقتنامه مطالعه و پژوهش پیاده سازی سیستم ارتقایافته طبقه بندی قیر بر اساس عملکرد مبادله شد.