شناسهٔ خبر: 130460 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

جابه‌جایی بیش ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر با شناورهای مسافری و تفریحی/تخفیف ۹۰ درصدی تعرفه‌های بندری برای شناورهای مسافربری در سفرهای داخلی و بین‌المللی

گردشگری دریایی جابه‌جایی بیش ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر با شناورهای مسافری و تفریحی، تردد بیش از ۲۰۰ هزار مسافر در بزرگترین بندر مسافری ایران، تخفیف ۹۰ درصدی تعرفه‌های بندری برای شناورهای مسافربری در سفرهای داخلی و بین‌المللی بخشی از مهم‌ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

جابجایی بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر توسط حمل‌ونقل عمومی در مدت ۱۲ روز

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تعداد مسافر جابجا شده در سطح کشور توسط حمل‌ونقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی و در بازه ۱۲ روزه را بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد که حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سهم حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بوده است.

۴۷ مصوبه از مجموع مصوبات سفرهای استانی مربوط به ساخت و بهره‌برداری در حوزه ریلی، ۳۱۵ مصوبه برای احداث راه و ۴۳ مصوبه برای احداث مسکن شهری و روستایی بود.همچنین سفرهای استانی رئیس جمهور ۷۸ مصوبه در حوزه راهداری، ۲۱ مصوبه در حوزه راه روستایی، ۱۸ مصوبه برای بخش هوایی و فرودگاهی، ۱۷ مصوبه در حوزه بازآفرینی، ۱۰ مصوبه هواشناسی، ۹ مصوبه دریایی و ۴۷ مصوبه هم برای سایر موضوعات مرتبط به همراه داشت.

جابه‌جایی بیش ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر با شناورهای مسافری و تفریحی

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تعداد مسافر جابجا شده در سطح کشور توسط حمل‌ونقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی و در بازه ۱۲ روزه را بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد که حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سهم حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بوده است. وی با بیان اینکه در بقیه شقوق حمل‌ونقل نیز جابه جایی مسافر در حال انجام است، افزود: تاکنون ۹۹۸ هزار و ۹۵۶ مسافر با حمل و نقل ریلی با درصد افزایش ۱۹.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۱۹ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و تعداد ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۹۰۸ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه جایی کرده‌اند.

حمایت دولت از ایده‌پردازان در حوزه‌های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از برگزاری جشنواره ملی ایده‌پردازی با عنوان «پیمان برای پیشرفت» برای اولین بار در سطح دولت و نیز وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

تخفیف ۹۰ درصدی تعرفه‌های بندری برای شناورهای مسافربری در سفرهای داخلی و بین‌المللی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان در حوزه ساخت و تردد شناورهای مسافربری در آب های داخلی و بین المللی حمایت های ویژه ای تدارک دیده است که از جمله آنها می توان به تسهیلات بدون بهره، تخفیف ۹۰ درصدی تعرفه بندری و تامین سوخت یارانه ای اشاره کرد.

حمایت سازمان بنادر از توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی در کشور

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) گفت: باتوجه به استقبال نوروزی از مجموعه‌های بندری، این سازمان در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیشتری از توسعه زیرساخت‌ها و تداوم گردشگری دریایی حمایت خواهد کرد.

تخلیه و بارگیری ۴.۳ میلیون تنی کالا در بندر چابهار طی سال ۱۴۰۱

قاسم عسکری‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به مهم ترین اقدامات دریایی و بندری انجام شده در سیستان و بلوچستان طی سال ۱۴۰۱، گفت: طی سال گذشته مجموع تخلیه و بارگیری کالا در استان سیستان و بلوچستان معادل ۴ میلیون و ۲۶۶ هزار تن بود که در قیاس با مدت مشابه سال ۱۴۰۰، حاکی از رشد ۴.۵ درصدی است.

رشد ۳۶۵ درصدی ترانزیت و ۷۳ درصدی صادرات در بندر انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ شاهد رکوردشکنی بندر انزلی در حوزه تخلیه‌وبارگیری کالا بودیم، گفت: افزایش ترافیک دریایی و تقویت تجهیزات بندری مهم‌ترین اهدافی بندری و دریایی استان گیلان در سال ۱۴۰۲، است.

جابجایی بیش از ۲۵۱ هزار مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جابجایی۲۵۱ هزار و ۴۲۹ نفر مسافر و گردشگر در بنادر مرکز و شرق این استان در دور نخست سفرهای نوروزی خبر داد.

ترابری ایمن مسافران دریایی اولویت نخست سازمان بنادر

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از تمامی گردشگران و مسافران نوروزی خواست برای تجربه شیرین سفر دریایی ایمن و گذراندن لحظات شاد و خاطره‌انگیز از اقدامات خطر آفرین پرهیز و از بنادر مسافری و در زمان مناسب و شناورهای مجاز استفاده کنند.

ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۳۹۶ هزار نفر از مسافران نوروزی بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون با انجام ۵۵ هزار و ۷۱ سفر ۳۹۶ هزار و ۲۶۵ نفر از مسافران و گردشگران نوروزی این استان از خدمات گردشگری دریایی برخوردار شدند.

تردد بیش از ۳۰۷ هزار نفر از ایستگاه‌های گردشگری دریایی خوزستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بیش از ۳۰۷ هزار نفر از مسافران نوروزی و کاروان راهیان نور از امکانات گردشگری دریایی ایمن استان خوزستان در ۵ روز نخست ایام تعطیلات نوروزی بهره‌مند شدند.

تردد بیش از ۲۰۰ هزار مسافر در بزرگترین بندر مسافری ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۷۱۵ مسافر و گردشگر از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی در این استان رفت ‌و ‌آمد کردند که طی این مدت ۹ درصد افزایش جابجایی مسافر به ثبت رسیده است.

افزایش ۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از رشد ۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

رشد ۱۸۵ درصدی سفرهای دریایی در سواحل مازندران در نوروز امسال

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۱۷۶ درصدی استفاده از تفریح‌های دریایی در سواحل استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.