شناسهٔ خبر: 149754 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن سازی نرم افزاری ۶۲ مدرسه حاشیه راه‌های سیستان و بلوچستان

ایمن سازی مدارس معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان از تحت پوشش قرار گرفتن۶۲ باب از مدارس حاشیه راه‌های حوزه تحت پوشش این اداره کل در طرح ایمن سازی نرم افزاری در ۷ ماهه امسال خبرداد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)،تیمورباقری اظهار داشت:با توجه به اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند این اداره کل در زمینه ایمن‌ سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: در بخش نرم افزاری آموزش مفاهیم ترافیک، اهدای تجهیزات ایمنی نظیر نوشت افزار، کیف حاوی پیام های ایمنی ترافیکی، کتاب های آموزشی، نوشت افزار با پیام های ایمنی و بازی های آموزشی همه ساله توسط این اداره کل اجرایی می شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان ، هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از آن، تعداد دانش آموزان و مخاطرات احتمالی از قبیل سرعت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی تعیین می شود.

 باقری به اثر بخشی اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت:  امیدواریم  با آموزش به دانش آموزان  مدارس حاشیه راه ها  و رعایت قوانین و مقررات  از طرف کاربران جاده ای در محدوده این مدارس  شاهد تصادف نباشیم .