شناسهٔ خبر: 152493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایذه خبر داد:

تامین زمین به مساحت ۱۰ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن ایذه

ببینید| آخرین وضعیت پروژه طرح نهضت ملی مسکن ایذه رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایذه از تامین زمین به مساحت ۱۰ هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، سیامک رشیدی نیک رئیس اداره‌ راه و شهرسازی ایذه ضمن اشاره به اینکه شهرستان ایذه شامل شهر دهدز، بخش سوسن و حوزه مرغا است، گفت: در دو طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت ۱۴ هزار و ۳۰۴ نفر در این شهرستان ثبت نام کردند.

وی افزود: به طور کلی مطابق با آخرین آمار بیش از 14 هزار و 304 نفر برای طرح نهضت ملی و طرح جوانی جمعیت مسکن شهرستان ایذه ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی و پالایش های لازم بیش از 5 هزار متقاضی حائز شرایط نبودند.

رشیدی نیک ادامه داد: حدود ۸ هزار و ۶۳۰ نفر در مرحله پالایش اطلاعات قرار دارند که شامل ۳ هزار و ۱۵۸ نفر در طرح جوانی جمعیت و حدود ۵ هزار و ۴۷۲ نفر در طرح نهضت‌ ملی مسکن هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه اظهار کرد: در مجموع ۲ هزار و ۷۸۸ نفر تأیید نهایی شدند که یک هزار و ۶۳ نفر مشمول طرح جوانی جمعیت و یک هزار و ۵۹۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن شامل هستند.

رشیدی نیک خاطر نشان کرد: همچنین ۲ قطعه‌ زمین به مساحت ۱۰ هکتار تفکیک شده که ۲۹۲ پلاک از آن تحویل بنیاد مسکن‌ داده شد و تمام فرآیند آن انجام‌ شده است.

وی عنوان کرد: در این شهرستان دو طرح ارمغان و مهرشهر در روستای کلدوزخ است که در طرح ارمغان فونداسیون در حال انجام بوده و در طرح مهرشهر در روستای کلدوزخ یکصد و ۸۰ واحد مجوز ساخت آنها صادر شد که ۱۰ واحد شروع به کار کرده اند.

رشیدی نیک افزود: چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم شروع شده که سهم خوزستان از این تعداد ۲۸۸ هزار واحد است و باید در مدت چهار سال ساخته شود.