شناسهٔ خبر: 157710 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌‍‌ای که گذشت؛

۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است/احداث شهرهای جدید خلیج‌فارس و مکران مرکزی در مقیاس بین‌المللی

مسکن پرند فرآیند اجرای ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، تعیین و تدوین حریم گسلی ۹ شهر در دولت سیزدهم، رشدمقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در دولت سیزدهم به ۱.۷ درصد،

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

دولت موظف به رفع مشکل مسکن مردم است

رییس‌جمهور در آیین افتتاح ۱۴هزار واحد نهضت ملی مسکن و واگذاری ۱۱هزار قطعه زمین در هرمزگان گفت: دولت خود را در حوزه رفع مشکل مسکن مردم، موظف می‌داند.

۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تلاش و اهتمام دولت برای عمل به تعهد احداث ۴ میلیون واحد مسکونی گفت: ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است.

۱۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان تحویل داده شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بهمن امسال ۱۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در هرمزگان تحویل متقاضیان شد، گفت: در مجموع در دولت سیزدهم ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در این استان تحویل مردم شد.

شهر جدید مکران مرکزی با ظرفیت ۳۰ هزار نفر جمعیت احداث می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث شهر جدید مکران مرکزی با ظرفیت ۳۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار است گفت: عملیات اجرایی فاز نخست این شهر ساحلی جدید در منطقه مکُران با ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در هرمزگان آغاز می‌شود.

حریم گسلی ۹ شهر در دولت سیزدهم تعیین و تدوین شد

برنامه اتمام تهیه حریم گسلی ۳۳ شهر قبل از اتمام دولت سیزدهم

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون حریم گسلی ۶ کلانشهر مصوب و ابلاغ شده و ۹ شهر دیگر در مرحله پایانی تدوین و ارایه به شورای عالی شهرسازی برای ابلاغ قرار دارند از برنامه آن مرکز برای تکمیل حریم گسلی ۲۴ شهر دیگر که عمدتا مراکز استان هستند تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهر جدید امیرکبیر

مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی شهر جدید امیرکبیر با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

اهدای ۱۶۶ قرارداد واگذاری زمین به متقاضیان مشمول طرح جوانی جمعیت در شهر جدید امیرکبیر

۱۶۶ قرارداد واگذاری زمین به خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت در شهر جدید امیرکبیر با حضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید اهدا شد.

تسهیلات بافت‌فرسوده به ۴۳ هزار و ۵۴۰ واحد پرداخت شد

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه تسهیلات نوسازی بافت فرسوده از ابتدای اجرای طرح تاکنون به ۴۳ هزار و ۵۴۰ فقره پرداخت شد، تعداد تسهیلات پرداختی توسط آن بانک را در دولت سیزدهم۱۶ هزار و ۸۱۱ واحد، عنوان کرد.

مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در دولت سیزدهم ۱.۷ درصد رشد داشت

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴ میلیون جلد سند در بخش اماکن روستایی و شهری صادر شده است، گفت: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در دولت سیزدهم ۱.۷ درصد رشد داشت.

بررسی طرح جامع ارومیه و موافقت با الحاق ۱۰۳ هکتار اراضی به ملارد

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از بررسی طرح جامع ارومیه و موافقت با الحاق حدود ۱۰۳ هکتار اراضی به ملارد در بیست و یکمین جلسه شورا خبر داد.

۴۸ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده تهران در حال ساخت است

نوسازی محله‌ای و بلوکی، اولویت نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه نوسازی محله‌ای و بلوکی، اولویت نوسازی مسکن در بافت فرسوده است، گفت: ۴۸ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده تهران در حال ساخت است.

بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات پروژه‌های بازآفرینی شهری تسهیل‌گری می‌کند

مدیرعامل بانک مسکن با یادآوری اینکه بانک مسکن، بانک تخصصی در نهضت ملی مسکن شناخته می‌شود، تاکید کرد: این بانک تمام توان خود در دو بخش اعتباری و اجرایی را به کار می‌گیرد تا همراه با پیگیری نهضت ملی مسکن، بازآفرینی شهری را هم با جدیت حمایت کند.

عملیات احداث مسکن در یکی از محلات بافت فرسوده تهران آغاز شد

پروژه چندمنظوره مقدم تهران در زمینی به مساحت ۱۵ هزار و ۵۶۶ متر مربع و زیر بنای ۶۳ هزار و ۸۵۶ مترمربعی در منطقه ۱۷ تهران با هدف تامین واحدهای مسکونی، فرهنگی، اداری، تجاری و خدماتی با کیفیت برای مردم این منطقه و تغییر در بافت و ایجاد فضای رقابتی کلنگ خورد.

طرح منطقه نمونه گردشگری چغاخور ابلاغ شد

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری، مصوبه شورا در خصوص طرح منطقه نمونه گردشگری چغاخور در مساحت ۱۲۱ هکتار را ابلاغ کرد.

موافقت با الحاق بخشی از اراضی به محدوده شهر لار

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار فارس ضمن ابلاغ مصوبه با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر لار از موافقت اعضای شورا با بخشی از پیشنهادهای الحاقات به محدوده شهر لار خبر داد.

موافقت با الحاق اراضی به محدوده شهر کاشان

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار اصفهان ضمن ابلاغ مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر کاشان موضوع الحاق ۵۰ هکتار اراضی به محدوده شهر از موافقت اعضای شورا با بخشی از پیشنهادهای الحاقات به محدوده شهر کاشان خبر داد.

شهرهای جدید خلیج‌فارس و مکران مرکزی با نگاه محلی، ملی و در مقیاس بین‌المللی احداث می‌شوند

معاون توسعه مسکن و شهرسازی شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه مطالعات احداث شهرهای جدید خلیج فارس و مکران مرکزی انجام و محل ایجاد آنها تعیین شده است، تاکید کرد: شهرهای جدید خلیج‌فارس و مکران نو با نگاه محلی، ملی و در مقیاس بین‌المللی احداث می‌شوند.

شناسایی زمین برای شهرک سازی در ۳ نقطه تهران

اختصاص زمین برای ساخت بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در صنعت شهرها

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از انجام مطالعات و شناسایی نقاط مناسب برای شهرک سازی در خوارزمی پاکدشت، اعتمادیه پرند و ملارد واقع در استان تهران خبر داد.

حدود ۵۸ هزار واحد نوسازی شده در دولت سیزدهم تحویل شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲۱۶ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد وارد فرآیند نوسازی شده، از تحویل و عرضه ۵۷ هزار و ۸۶۱ واحد از این میزان به مردم خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید خلیج‌فارس

تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی به همراه واحدهای تجاری با رویکرد ایجاد سکونتگاه‌های شاخص و پیشرو در شهر جدید خلیج‌فارس بین شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن و شرکت گروه سرمای‌گذاری مسکن به امضا رسید.

بانک مسکن به ۴۳ هزار و ۵۴۵ واحد روستایی در دولت سیزدهم تسهیلات پرداخت کرد

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی توسط آن بانک به ۴۳ هزار و ۵۴۵ واحد به میزان ۶ هزار و ۳۱۶ میلیاردتومان خبر داد.