شناسهٔ خبر: 17788 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت:

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ساماندهی حاشیه شهرها در لایحه بودجه ۹۵/ زندگی ۱۸ میلیون ساکن بافت‌های ناکارآمد باید متحول شود/شکل‌گیری کانون‌های توسعه ایران‌شهری بر مبنای کانون‌های ارتباطی

هفته حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دوازدهمین ستادملی بازآفرینی پایدار شهری و اعلام تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی ساماندهی حاشیه شهرها در لایحه بودجه ۹۵ و تاکید وزیر راه و شهرسازی بر متحول شدن زندگی ۱۸ میلیون ساکن بافت های ناکارآمد بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شرح جدول زیر بود:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی

حضور در وزارت راه و شهرسازی و نشست ستاد ملی بازآفرینی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

در لایحه بودجه ۱۳۹۵ به عنوان اولین سال از برنامه ششم توسعه مبلغ ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی‌حاشیه شهرها اختصاص داده شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی:

 

پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در نشست خبری رخدادهای سیاسی و اقتصادی دوره پسابرجام (متن کامل را اینجا بخوانید.)

باید بتوانیم با هماهنگی تمام سازمان‌های محلی و ملی، زندگی ۱۸ میلیون نفری را که در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند متحول کنیم.

سخنرانی در همایش شهرسازی ریل پایه (متن کامل را اینجا بخوانید.)

وقتی از اجرای یک خط حرکت قطار یا جاده در شهر صحبت می‌کنیم شاهد ایجاد گسست از لحاظ اجتماعی در این عرصه هستیم چرا که در نظام شهری جدید فضای عمومی را از دست داده‌ایم.

حضور در نشست ستادملی بازآفرینی با حضور سخنگوی دولت (متن کامل را اینجا بخوانید.)

دوازدهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزیر راه و شهرسازی با موضوع بررسی بافت‌های نابه‌سامان شهری گیلان برگزار شد.

شورای‌عالی شهرسازی و معماری:

 

سخنرانی دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی در همایش شهرسازی ریل پایه (متن کامل را اینجا بخوانید.)

با توسعه حمل‌و‌نقل حومه، مراکز تجاری و اقتصادی از مرکز شهر به حومه توسعه می‌یابند و این موضوع به ارتقای ارزش زمین در برون شهر کمک می‌کند.

تشکیل دومین جلسه تحقق مشهد ۲۰۱۷ با حضور معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان استان خراسان رضوی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

معاون استاندار خراسان‌رضوی: جمعا ۹۹ پروژه با اعتبار ۱۲۲۵ میلیارد تومان در حوزه‌های شهرسازی و معماری، حمل و نقل، هوشمندسازی و امور عمرانی و توسعه زیرساخت‌ها تعریف شده است که در حوزه معماری و شهرسازی ۳۶ پروژه، در حوزه حمل و نقل ۳۲ پروژه، هوشمندسازی ۱۳ پروژه و امور عمرانی و توسعه زیرساخت‌ها ۱۸ پروژه را تعریف و مشخص کرده‌ایم.

معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

سخنرانی معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست مبانی آئین‌نامه نظام اداری کنترل مقررات ملی ساختمان (متن کامل را اینجا بخوانید.)

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از شیوه نظارت و بازرسی فعلی مهندسان که مملو از رانت و فساد است از تاسیس شرکت‌های بازرسی فنی خبر داد.

سخنرانی مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای در نشست مبانی آئین‌نامه نظام اداری کنترل مقررات ملی ساختمان (متن کامل را اینجا بخوانید.)

ساختار نظام مهندسی و شکل گیری آن به شکل یک سازمان درونی به شکل یک نهاد حرفه‌ای است، نه یک نهاد اقتصادی که میلیاردها تومان پول در آن جریان داشته باشد و میلیون‌ها متر مربع کار را بخواهد توزیع کند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر:

اعلام افتتاح ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در ۲ ماه پایانی سال (متن کامل را اینجا بخوانید.)

۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در ماه‌های بهمن و اسفند افتتاح می‌شوند که نیمی از این واحدها در بهمن و مابقی آن‌ها در اسفندماه تحویل متقاضیان می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران:

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران دستاوردهای دوازدهمین ستاد ملی بازآفرینی را تشریح کرد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

مهم‌ترین دستاورد دوازدهمین جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری، اعلام خبر اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی حاشیه شهرها در سال آینده از سوی دولت بود.

سخنرانی و جمع‌بندی نشست پایانی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران (متن کامل را اینجا بخوانید.)

گیلان به دلیل گردشگر‌پذیر بودن و حضور گردشگران فراوانی که در طول ماه‌های مختلف سال به آن سفر می کنند، نیازمند بهسازی و باززنده‌سازی بافت‌های نابه‌سامان شهری است تا بتواند پاسخگوی گردشگران باشد.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن:

تخصیص ۵۰ میلیارد اعتبار جدید به شهرداری قزوین همزمان با سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به آن شهر (متن کامل را اینجا بخوانید.)

با وجود اینکه مجموعه راه و شهرسازی بخش زیادی از تعهدات خود را در راستای تامین منابع جهت پیشرفت پروژه‌های استان به ویژه در ناحیه شهری مهرگان و مجموعه امامزاده حسین (ع) انجام داده، سرعت اجرای پروژه‌ها قابل قبول نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی:

سفر و بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان در حال احداث آستارا (متن کامل را اینجا بخوانید.)

تعداد ۶ پروژه بیمارستانی در گیلان در حال احداث است که بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا با پیشرفت ۹۴درصدی یکی از آنها است.

جزئیات افتتاح‌های مسکن در دهه‌فجر:

جزئیات افتتاحیه های مسکن مهر (متن کامل را اینجا بخوانید.)

افتتاح ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در استان‌های مختلف که بیش از ۸۵ هزار واحد از این تعداد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است، به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به مناسبت دهه فجر معرفی شده است.

جزئیات افتتاحیه‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان مجری ساختمان‌های دولتی و عمومی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

بهره‌برداری از ۱۱ پروژه شرکت عمران بهسازی در ۶ استان/ بهره‌برداری از ۵ بیمارستان در ۴ استان

 

 

نظر شما