شناسهٔ خبر: 22380 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پیشنهاد ساخت ۸ هزار واحد مسکونی در الجزایر/ تشریح برنامه‌های‌ خروج غیرتورمی مسکن از رکود/ پیشنهاد ثبت‌جهانی حرم مطهر امام رضا به دولت از سوی وزیر راه و شهرسازی/ انتقاد معاون وزیر راه و شهرساز ی از وزارت نیرو

گزارش آخر هفته  تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در اجرای برنامه های خروج غیرتورمی مسکن از رکود، رونمایی از لوگو و کتاب برگزیده مشهد ۲۰۱۷، تحویل ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید و انتقاد مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از وزارت نیرو و توضیحات وزیر نیرو درباره عدم تامین خدمات آب و برق مسکن مهر در شهرهای جدید بخشی از مهمترین رویدادهای هفته گذشته در حوزه مسکن و شهرسازی بود.   

پیشنهاد ساخت ۸ هزار واحد مسکونی در الجزایر در دیدار وزیر راه و شهرسازی با وزیر صنعت و معادن الجزایر، تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در اجرای برنامه های خروج غیرتورمی مسکن از رکود، سفر معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از لوگو و کتاب برگزیده مشهد ۲۰۱۷، تحویل ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید و انتقاد مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از وزارت نیرو و توضیحات وزیر نیرو درباره عدم تامین خدمات آب و برق مسکن مهر در شهرهای جدید بخشی از مهمترین رویدادهای هفته گذشته در حوزه مسکن و شهرسازی بود.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخباری که در هفته گذشته رخ داد طبق جدول زیر است:

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی؛

دیدار وزیر صنعت و معادن الجزایر با وزیر راه و شهرسازی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

در آینده نزدیک توافق دوجانبه برای شروع پروژه ۸ هزار واحدی مسکن، عملیاتی و اجرایی می‌شود.

تبیین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در برنامه‌های  ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

برخی استانداران از این اطلاعات آگاهی ندارند که ما در این جلسه در تلاشیم تا این اطلاعات را به سمع استانداران برسانیم و آنها نیز با استفاده از این اطلاعات در شورای مسکن استان برنامه‌ریزی کنند. از استانداران می‌خواهیم از مدیرعامل بانک مسکن برای سفر به تمام استان ها جهت شرکت در جلسات شورای مسکن استان و ارائه خدمات بانک مسکن دعوت کنند.

وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگاران در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی از واگذاری بیش از ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر خبر داد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

کار واگذاری بیش از ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر تمام شده و حدود ۳۵۰ هزار واحد باقی‌مانده که در حال اتمام است.

تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در شانزدهمین جلسه ملی بازآفرینی شهری (متن کامل را اینجا بخوانید.)

اراضی شهری باید پشتوانه اجرای طرح‌های بازآفرینی قرار بگیرد و ما در وزارت راه و شهرسازی با پیشرفت پروژه‌ها به صورت مرحله به مرحله از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در اختتامیه چهارمین جشنواره روابط عمومی‌ها بر اینکه نحوه برخورد با خبرنگار و رسانه باید با زبان رسانه باشد نه قضایی تاکید کرد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

علیه خبرنگاران اقامه دعوا نکنید بلکه سعی کنید با خبرنگاران با زبان رسانه صحبت کنید؛ در عین حال تلاش کنید حوصله کرده و سعه صدر داشته باشید.

حوزه معاونت شهرسازی و معماری؛

سخنرانی پیروز حناچی در مراسم رونمایی از لوگوی برتر و کتاب مشهد ۲۰۱۷ در شهر مشهد (متن کامل را اینجا بخوانید.)

تلاش کردیم که از این فرصت جهانی که برای معرفی ظرفیت‌های به وجود آمده برای توسعه جهانی شهر مشهد استفاده کنیم و همچنین تولیداتی داشته باشیم که مزین به این آرم برای سالیان سال به یادگار بماند.

سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از لوگو و کتاب مشهد ۲۰۱۷ (متن کامل را اینجا بخوانید.)

امید است کسانی که از خارج کشور به عنوان زائر به این شهر (مشهد) قدم می‌گذارند نشان انتخاب شده را بشناسند و این نشان و فعالیت‌هایی که همزمان توسط استانداری و وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل این وزارتخانه در مشهد رخ می‌دهد مقدمه‌ای شود برای آشنایی جامعه بین‌المللی با رویدادی که قرار است در دی‌ماه آینده (سال۲۰۱۷ ) در مشهد رخ دهد و این شهر به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام به جامعه جهانی به نحوی شایسته معرفی شود.  

سخنرانی معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراسم رونمایی از لوگو و کتاب مشهد ۲۰۱۷ (متن کامل را اینجا بخوانید.)

در حال آماده کردن دو پرونده مهم جهانی هستیم که در نوبت ارسال برای ثبت در میراث معنوی سازمان یونسکو قرار دارد که برای حصول به نتیجه، به همکاری همه دستگاه‌های مسئول نیاز داریم. اولین پرونده‌ای که مقدمات ثبت جهانی آن در دست اقدام است کل مجموعه علی‌بن موسی الرضاست که می‌تواند نگین میراث جهانی و نگین موضوعات فرهنگی جهان قرار بگیرد. همچنین پرونده دیگری که در حال تهیه و ارسال آن هستیم ثبت محور فرهنگی- تاریخی تیموری در خراسان بزرگ است که از مسجد گوهرشاد به عنوان مادر این تجربه معماری تا کشورهای همسایه را در برمی گیرد که در حال هماهنگی برای آن هستیم.

سخنرانی استاندار خراسان رضوی در مراسم رونمایی از لوگو و کتاب مشهد ۲۰۱۷ (متن کامل را اینجا بخوانید.)

مشهد نمادی از کل فرهنگ و ظرفیت‌های فرهنگی ایران است و در همین همایش نیز تمامی استانداران اعلام آمادگی کردند تا در زمینه‌های مختلف میراث فرهنگی، فرهنگی و کلیه فعالیت‌هایی که می‌توان برای تحقق مشهد ۲۰۱۷ انجام داد مشارکت کنند.

رونمایی از لوگوی برتر و کتاب آثار برگزیده در موزه خراسان بزرگ و معرفی فعالیت های وزارت راه و شهرسازی در ستاد ملی مشهد ۲۰۱۷ (متن کامل را اینجا بخوانید.)

لوگوی برتر و كتاب برگزيده ۷۳ اثر منتخب از آثار رسيده به دبيرخانه مشهد ۲۰۱۷ با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزير راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی رونمايی شد.

فرآیند طراحی ۳ لوگوی برتر مشهد ۲۰۱۷ (متن کامل را اینجا بخوانید.)

برگزیدگان مسابقه طراحی نشان (لوگوی) مشهد ۲۰۱۷ فرآیند طراحی و اجرا را در حالی تشریح کردند که قرار است نشان برتر به عنوان نمادی ملی در تمامی سربرگ‌ها و فعالیت‌هایی که در سال ۲۰۱۷ در مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام انجام می شود مورد استفاده قرار گیرد و نشانه‌های عطوفت اسلامی را به دنیا معرفی کند.

مصوبه شورای عالی در ابطال مصوبه کمیسیون ماده ۵ پروژه تجاری – اداری میدان ونک (متن کامل را اینجا بخوانید.)

شورای عالی شهرسازی و معماری با بحث و تبادل نظر در جلسه مورخ ۹۵/۲/۶ خود درباره پروژه تجاری- اداری ميدان ونك به دليل مغايرت اين طرح با مصوبه شورای عالی شهرسازی و مصوبات بلند مرتبه سازی، مصوبه كميسيون ماده ۵ شهر تهران در مورد اين پروژه را باطل كرد.

مصوبه شورای عالی و ابلاغ آن به استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران در مورد تعاونی مسکن سازمان جنگل ها و مراتع (متن کامل را اینجا بخوانید.)

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری در نامه‌هایی جداگانه به استاندار، شهردار و رئیس‌شورای شهر تهران، مصوبه این شورا با موضوع تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور را با تاکید بر لغو مصوبه سال گذشته مبنی بر اعطای زمین معوض در قبال تملک اراضی در اختیار تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور ابلاغ کرد.

جزئیات برگزاری دومین همایش ملی مدیریت خردمندانه فضای سرزمین در بابلسر (متن کامل را اینجا بخوانید.)

عضو هیات‌علمی دانشگاه مازندران با تشریح جزئیات برگزاری دومین همایش ملی مدیریت خردمندانه فضای سرزمین در خردادماه سال جاری در دانشگاه مازندران، هدف از برگزاری این همایش را کاهش آسیب به محیط زیست و اجرای کامل قوانین و مصوبات بالادست عنوان کرد.

شرکت عمران شهرهای جدید؛

نریمان ضمن اعلام بهره برداری از ۳۰ هزار واحد مسکن مهر، آب رسانی و وصل انشعابات را وظیفه وزارت نیرو دانست. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

وزارت نیرو اخیرا وظایفش در حوزه آب‌رسانی به مشترکان خصوصا متقاضیان مسکن مهر شهرهای جدید را انجام نمی‌دهد و کار را به وزارت راه و شهرسازی احاله داده است.

توضیحات وزیر نیرو درباره علل روند کند تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر شهرهای جدید (متن کامل را اینجا بخوانید.)

مشکل این است که قیمت‌های فروش آب و برق بسیار پایین‌تر از قیمت‌های تمام شده است. طبیعی است، نبود تعادل وزارت نیرو را در شرایطی قرار می‌دهد که یا نیروگاه جدید نسازیم و به مسکن مهر آب و برق ندهیم و یا باید این کارها را انجام دهیم اما مطالبات پیمانکاران با تاخیر انجام شود.

حوزه معاونت امور مسکن و ساختمان؛

سخنرانی در کنفرانس ملی محافظت ساختمان ها و سیستم های حمل و نقل در برابر آتش در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

با ارتقای مقررات ساخت و ساز و منطبق کردن آن با قوانین جهانی می‌توانیم خدمات فنی و مهندسی را نیز در سطوح جهانی صادر کنیم.

مسکن مهر؛

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر از افتتاح ۷۰ هزار واحد مسکن مهر تهران در سال گذشته و افتتاح ۷۵ مسکن مهر در دولت تدبیر و امید خبر داد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

 از ۲۹۲ هزار واحد افتتاح شده در سال ۹۴ نزدیک به ۷۰ هزار واحد آن مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و شهرهای جدید پرند و اندیشه استان تهران بوده است.

افتتاح یکهزار واحد مسکن مهر شهرجدید رامین تا پایان سال (متن کامل را اینجا بخوانید.)

شهر رامین در کل دارای پنج هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر است که از این تعداد تنها یکهزار واحد آن دارای متقاضی هستند. بنا بر سیاست وزارت راه و شهرسازی قصد داریم این تعداد را تا پایان سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل دهیم.

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

سخنرانی مدیرعامل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در کنفرانس ملی محافظت ساختمان ها و سیستم های حمل و نقل در برابر آتش (متن کامل را اینجا بخوانید.)

در این کنفرانس پیش‌نویس جدید مبحث سوم مقررات ملی ساختمان که درباره مقابله با آتش در ساختمان است ارائه شده و نقطه نهایی آن به معرض نقد کارشناسان قرار داده خواهد شد.

مدیرعامل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگاران (متن کامل را اینجا بخوانید.)

تولیدکنندگان محصولات ساختمانی ضد آتش می‌توانند از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گواهینامه فنی دریافت کنند.

واحد روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی؛

اعلام برگزیدگان چهارمین جشنواره روابط عمومی های وزارت راه و شهرسازی در ۱۰ رشته (متن کامل را اینجا بخوانید.)

برگزیدگان نهایی چهارمین جشنواره روابط‌عمومی‌های وزارت راه و شهرسازی با اهدای جایزه، لوح تقدیر و جایزه ویژه سلام بر ایران‌شهر با حضور وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان معرفی شدند.

نظر شما