شناسهٔ خبر: 50659 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

خدمات راه و شهرسازی استان‌ها برای مسافران نوروزی/ جزئیات راهداری برای سرویس دهی به مسافران/ افتتاح ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر با حضور مهرآبادی در خوزستان

سفرهای نوروزی تشریح خدمات راه و شهرسازی استان‌ها برای مسافران نوروزی و همچنین اعلام جزئیات راهداری برای سرویس دهی به مسافران از سوی مدیرانکل راهداری و شهرسازی استان‌ها و افتتاح ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خوزستان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های امنیت و سلامت و شناسایی نقاط پرتصادف، برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی این استان در تعطیلات نوروز را تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی جزئیات افتتاح بیمارستان ۱۷۴ تختخوابی خمینی‌شهر در استان اصفهان را اعلام کرد.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ مورد از اراضی دولتی واقع در استان همدان با دستور دادستان محترم، همکاری نیروی انتظامی، مدیریت املاک و حقوقی و عوامل حفاظت از اراضی و حریم راه این اداره رفع تصرف شد.

کرمان جنوبی

سرپرست اداره معماری و طراحی شهری گفت: فضاهای سبز شهری شامل درختان و گیاهان سبز دیگر هستند که به‌عنوان شش‌های شهر به کار گرفته می‌شوند، به اصلاح اقلیم کمک می‌کنند فضاهای تفریحی را ایجاد می‌کنند و به عنوان ارتباط کاملی برای ساکنان شهر به دنیای طبیعی بکار می‌روند.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: در حال حاضر شاخص برخورداری از راه روستایی آسفالته استان کردستان نزدیک به ۴۷ درصد و میانگین کشوری حدود ۶۶ درصد که با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال اجرا میزان بهره‌برداری ما به ۵۵ درصد خواهد رسید.

مازندران

مدیرکل راهداری استان مازندران گفت: علاوه بر جلسات ستاد نوروزی در استان جلساتی در راهداری استان تشکیل شد که با تقسیم وظایف به‌صورت اجماع آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی خواهیم بود.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از آمادگی این اداره کل جهت اجرای طرح نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: همه‌ساله و با توجه به اوج تقاضا برای مسافرت هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت سفری ایمن برای مسافران صورت گرفته و حمل‌ونقل مسافر در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار می‌گیرد.

یزد

جلسه ستاد بازآفرینی شهری با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد و سایر دستگاه‌های عضو ستاد در محل استانداری یزد برگزار شد.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی مسافران نوروزی استان، گفت: مسافران ملاحظات ترافیکی، علائم و سرعت را در جاده‌های استان رعایت کنند تا مشکلی برای آن‌ها و شهروندانی که به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنند به وجود نیاید.

مدیرکل راهداری استان گیلان گفت: برای ستاد نوروزی در استان جلسات هماهنگی تشکیل‌ شده و با وفاقی که در استان بین ارگان‌های مختلف وجود دارد امیدواریم سفرهایی با کمترین حادثه را خواهیم داشت.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح احداث سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۷ مگاوات در شهرستان بوئین‌زهرا در سه قطعه زمین جمعاً به مساحت ۵۴ هکتار خبر داد و گفت: بهره‌برداری از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی بویین‌زهرا راهکاری مناسب برای توسعه این شهرستان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از روند پیشرفت راه‌آهن رشت-قزوین بازدید کردند.

کرمان

نهمین نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌و‌نقل استان کرمان با حضور استاندار کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی دیگر از مسئولان استان برگزار شد.

خوزستان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از واگذاری ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر، همزمان با سفر قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان خبر داد.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۲۱ مجتمع خدماتی رفاهی استان زنجان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در یازدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در حوزه راه، مسکن و شهرسازی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان است.

مدیرکل راهداری استان قم گفت: سال گذشته ۱۲ درصد افزایش سفر در نوروز داشتیم و امسال هم پیش‌بینی ما افزایش ۷ درصد است. پیش‌بینی ما برای ترافیک در جاده‌های استان در روزهای ابتدایی تعطیلات خواهد بود.

تهران

سرپرست اداره بحران راه و شهرسازی استان تهران گفت: به دستور مهندس محمدزاده، پیمانکاران راهسازی موظف شدند تجهیزات و ماشین آلات خود را ضمن هماهنگی با مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها و اداره بحران در مواقع بحران به کمک ادارات راهداری شهرستان‌های استان تهران اعزام کنند.

خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی از آزادسازی و رفع تصرف ۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع از اراضی ملی دلاوران مشهد به ارزش ۲۸۸ میلیارد ریال خبر داد.

مدیرکل راهداری استان خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش تعداد روزهای تعطیلات پیش بینی ما افزایش ۱۰ درصدی سفرها به استان خراسان رضوی است که برای آن برنامه داشته و آماده ایم.

لرستان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۴۴ هزار و ۷۵۴ عدد تابلو و علائم اطلاعاتی و ایمنی در محورهای مواصلاتی لرستان نصب و به‌روزرسانی شده است.

فرماندار خرم آباد از عزم جهادی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در انجام پروژه ساماندهی ورودی جنوبی خرم آباد تقدیر کرد.

آذربایجان شرقی

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اشاره به تعطیلی کارگاه‌های راهسازی از تاریخ ۲۴ اسفند ماه برای تسهیل در سفرهای نوروزی هموطنان، برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی این استان را تشریح کرد.

خراسان جنوبی

سرپرست معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی از جا به جایی بیش از یک میلیون و ۸۳۸ هزار نفر در خراسان جنوبی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای نوروز امسال افزایشی در قیمت بلیت‌ها صورت نمی‌گیرد، گفت: سالانه به طور متوسط ۲ میلیون نفر مسافر در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان جابه‌جایی انجام می‌شود. 

نظر شما