شناسهٔ خبر: 59238 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو كمیسیون امنیت ملی در گفتگو با پايگاه خبری اعلام كرد:

سازمان نظام مهندسی نبايد فرصتی برای سوءاستفاده رانتخواران باشد/ اقدام آخوندی در مبارزه با فساد قدم خوب و در جهت اصلاح است

اردشير نوريان نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی اقدام وزارت راه و شهرسازی در مبارزه با فساد خصوصا در حوزه نظام مهندسی را قدم خوبی در جهت اصلاح امور دانست و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید دقت كند تا مسیر اصلاح را طی كرده و با شناسایی نقاط آسیب و نارسایی‌هایی كه احتمال دارد در این مكانیزم وجو داشته باشد، آن‌ها را رفع كند.

اردشیر نوریان نماینده استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تأكید براینكه نظام مهندسی یك مجموعه صنفی، تخصصی و مدنی در حوزه صنعت ساختمان به شمار می‌رود گفت: نظام مهندسی باید حوزه ساختمان را به طور تخصصی مدیریت كرده و همواره جایگاه برنامه‌ریزی، نظارت و راهبردی خود را حفظ كند.

نوریان در این‌باره افزود: قطعا در نقش نظارتی و راهبردی سازمان نظام مهندسی هیچ تردیدی وجود ندارد اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم كه روند انتخابات نظام مهندسی، اعضای این سازمان و جایگاه آن‌ها به گونه‌ای نباشد كه مشمول استفاده از فرصت‌های رانتی باشد.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأكید براینكه قطعا تمامی افرادی كه در این مسئولیت نقشی داشته و فعالیت می‌كنند باید مطابق با قانون انتخاب و عمل كنند گفت: متاسفانه درحال حاضر بعضی موضوعات به شكلی اداره می‌شود كه این ۲ اصل را زیر سوال برده و در عین حال با اصل شفافيت و نظارت تخصصی بر امور كاملا حر‌فه‌ای مغایرت دارد.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اقدام آخوندي و وزارت راه و شهرسازی در مبارزه با فساد خصوصا در حوزه نظام مهندسی را قدم خوبی در جهت اصلاح امور دانست و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید دقت كند تا مسیر اصلاح را طی كرده و با شناسایی نقاط آسیب و نارسایی‌هایی كه احتمال دارد در این مكانیزم وجوداشته باشد، آن‌ها را رفع كند.

نوریان همچنین با اشاره به جایگاه نظارتی مجلس شورای اسلامی بر امور جاری كشور خاطرنشان كرد: این جایگاه نظارتی، مجلس را ملزم می‌كند تا علاوه بر اشرافیت كامل به موضوع، بر روند اقدامات این سازمان نیز نظارت داشته و به مسیر اصلاح كمك كند. 

وی در پایان با اشاره به ۲ دیدگاه مجزا از سوی نمایندگان مجلس در این حوزه اعلام كرد: برخی از نمایندگان معتقدند وزارت راه و شهرسازی می‌تواند با این رویه، مسیر را اصلاح و  آن را پیش ببرد در حالی كه برخی دیگر آن را به صلاح ندانسته و تصور می‌كنند این اقدام باعث ایجاد نوعی ممیزی در روند كار سازمان می‌شود كه هر دو دیدگاه باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بدانید:

ارائه گزارش تخلفات ۳۹ صفحه‌ای رجبی به آخوندی

تعلیق پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

اعلام جعلی بودن مدرک تحصیلی رييس سابق كميسيون عمران مجلس از سوی دانشگاه امام‌حسین(ع)

حمایت قاطع ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجلس شورای اسلامی از مواضع ضد فساد آخوندی

بازتاب سخنرانی و اقدامات ضد فساد آخوندی در رسانه‌ها/ سکوت رسانه‌های ضد دولت در برابر تخلف و فساد

نگاهی به ماده ۲۳ آیین‌نامه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

غرضی: اقدامات آخوندی در مقابله با فساد نظام‌مهندسی تازه آغاز کار است

واکنش جامعه‌شناسان به رشد غده‌های سرطانی در برخی سازمان‌ها: آخوندی در راه مبارزه با فساد تنهاست

وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظرعالیه تکلیف قانونی در اجرای درست قوانین نظام مهندسی دارد

مدرک لیسانس سیدمهدی هاشمی جعلی است/ مدیران دولت نهم و دهم باید پاسخگو باشند

نظر شما