شناسهٔ خبر: 88359 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و حمل و جاده ای همدان گفت:

انسداد جاده گنجنامه - تویسرکان تصمیم استانی است/ جاده بهمن‌گیر است

جاده گنجنامه معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و حمل و جاده ای همدان گفت: انسداد جاده گنجنامه - تویسرکان تصمیم استانی است زیرا این مسیر در زمستان بهمن‌گیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه جاده گنجنامه - تویسرکان مسیری صعب‌العبور و بهمن‌خیز است و در زمستان جان مردم خطر دارد، بنابراین طبق تصمیم راهداری، فرمانداری و پلیس‌راه این جاده بسته شده است.

مسعود رستمی بیان کرد: ۱۰ سال پیش بهمنی در این مسیر رخ داد که ۳۰ نفر جان خود را از دست دادند بنابراین نمی‌توان ریسک کرد که این جاده برای عبور در زمستان باز باشد.

وی با بیان اینکه مردم خرمدره و سایر اهلی تویسرکان برای تردد از مسیر جایگزین همدان- جوکار - تویسرکان استفاده کنند، تصریح کرد: طولانی شدن مدت زمان سفر بهتر از این است که در جاده‌ای صعب‌العبور و بهمن‌خیز عبور و مرور انجام شود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان در خصوص اینکه گفته می‌شود برخی از آفرودسواران از این مسیر عبور می‌کنند گفت: بهمن خودروی شاسی بلند و آفرود نمی‌شناسد بنابراین این مسیر همواره از ابتدای پاییز مسدود است و مردم نیز باید جانب احتیاط را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای انسداد این مسیر فقط راهداری دخیل نیست بلکه چند دستگاه به علاوه مدیریت بحران استانداری تصمیم می‌گیرند بنابراین باید تابع قوانین بود.