شناسهٔ خبر: 135352 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ۱۷ استان/ جبران کمبود اراضی نهضت ملی با شهرک‌سازی در پیرامون ۶ شهر جدید

نوسازی بافت فرسوده تهران جبران کمبود اراضی نهضت ملی با شهرک‌سازی در پیرامون ۶ شهر جدید، افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ۱۷ استان، ابلاغ مصوبه جزئیات جلوگیری از احتکار اراضی و باز تنظیم نظام پهنه بندی تراکم ساختمان، بخشی از مهم‌ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

شکست احتکار و سوداگری با ساخت واحدهای یک طبقه حیاط‌دار

وزیر راه و شهرسازی با اشاره با یکی از روش‌های در پیش گرفته شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مبنی بر ارائه زمین به مردم برای ساخت واحدهای یک طبقه گفت: این اقدام بی‌سابقه در سالیان گذشته، تاثیر قابل توجهی در شکستن احتکار و سوداگری دارد.

افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ۱۷ استان

با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و دیگر مسئولان بیش از ۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ۱۷ استان و ۶۷ شهر به میزبانی استان تهران افتتاح شد.

احتکار ۱۰ درصد اراضی مسکونی محدوده شهرها

معاون شهرسازی و معماری ضمن اعلام اینکه حداقل ۱۰ درصد اراضی مسکونی محدوده شهرها احتکار شده است از اعلام ضرب الاجل حداکثر ۶ماهه پس از شناسایی به مالکان این اراضی برای اقدام به دریافت پروانه و احداث بنا توسط شهرداری خبر داد.

ابلاغ مصوبه جزئیات جلوگیری از احتکار اراضی و باز تنظیم نظام پهنه بندی تراکم ساختمان

شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در دو مصوبه جداگانه "سیاستهای محرک عرضه زمین و جلوگیری از احتکار اراضی مسکونی در محدوده شهرها" و "سیاستهای باز تنظیم نظام پهنه بندی تراکم ساختمانی شهر ها" را به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.

جبران کمبود اراضی نهضت ملی با شهرک‌سازی در پیرامون ۶ شهر جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه پروانه تاسیس شهرک‌های جدید در نیمه نخست امسال صادر می‌شود، گفت: جبران کمبود اراضی در شهر پرند، هشتگرد، سهند، گلبهار، صدرا و بهارستان در قالب شهرک‌ها جبران می‌شود.

الحاق بیش از ۲۱هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به محدوده شهرها

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه بیش از ۲۱هزار هکتار از اراضی متعلق به این سازمان در مراحل مختلف رسیدگی برای الحاق به محدوده شهرها هستند گفت: براساس قانون، کارگروه‌های استانی باید ظرف ۲ ماه در این خصوص اعلام نظر کنند و تسریع در این روند موجب پیشرفت تامین زمین پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن خواهد شد.

الحاق بیش از ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طی دو جلسه در قالب ۴ موضوع با الحاق به محدوده اراضی ۳۲۱ هکتار زمین دولتی در چهار شهر و ۱۸۱ هکتار زمین مالکیت خصوصی در شهر میانه در راستای تأمین مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن موافقت کرده است.

تشکیل کارگروه تامین مالی پروژه های نهضت ملی مسکن

با هدف بررسی راهکارهای اجرایی در جهت تامین مالی پروژه های وزارت راه و شهرسازی در زمینه نهضت ملی مسکن و همچنین اجرای پروژه های زیرساختی حمل و نقلی ، کارگروه تامین مالی این پروژه ها در محل مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تشکیل جلسه داد .

واحدهای نهضت ملی در حال اجرا در روستاهای کشور به ۲۶۸ هزار واحد رسید

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه واحدهای نهضت ملی در حال اجرا در روستاهای کشور به ۲۶۸ هزار واحد رسید از تکمیل و بهره‌برداری ۵۰ هزار واحد جدید تا شهریور امسال خبر داد و گفت: تا شهریورماه تعداد واحدهای تکمیلی و تحویلی در روستاها به ۱۹۰ هزار واحد خواهد رسید.

قرارداد خودمالکی بیش از ۷۸ هزار واحد نهضت ملی در بانک مسکن منعقد شد

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۷۸ هزار و ۹۱۷ واحد نهضت ملی مسکن به مبلغ ۲۵ هزار و ۹۵۲ میلیاردتومان در آن بانک خبر داد.

تکمیل طراحی و انجام تحکیم بستر بیمارستان ۳۰۰ تختی ماهشهر

مدیرکل طرح‌های ملی مناطق ۵ و ۶ سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تکمیل طراحی و انجام مراحل تحکیم بستر بیمارستان ۳۰۰ تختی ماهشهر در استان خوزستان خبر داد.

سرانه درمانی خوزستان با تکمیل و احداث بیمارستان‌های جدید ارتقا می‌یابد

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از افزایش سرانه خدمات درمانی خوزستان با احداث و تکمیل بیمارستان‌های جدید طی دولت سیزدهم جدید خبر داد.

عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تختی شادگان آغاز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان شادگان از آمادگی سازمان مجری برای احداث این پروژه بیمارستانی طی ۳ سال در صورت تامین اعتبار خبر داد.

تسهیل دریافت زمین برای مشمولین طرح جوانی جمعیت 

در جلسه کارگروه زمین و مسکن ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت و راه و شهرسازی با مساعدت معاونت مسکن، روند ثبت نام، پالایش و پیگیری اخذ زمین برای خانواده های داری سه فرزند و بیشتر مشمول قانون جوانی جمعیت تسهیل شد.