شناسهٔ خبر: 34519 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

سفر آخوندی به استان زنجان/ سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان/ جزئیات پروژه‌های عمرانی افتتاحی استان‌ها در دهه مبارک فجر

گزارش آخر هفته سفر آخوندی به زنجان و افتتاح و بازدید از پروژه‌های این استان، سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان و همچنین جزئیات پروژه‌های عمرانی افتتاحی استان‌ها در دهه مبارک فجر از سوی مدیران کل از مهم‌ترین اخبار استان ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین خیرهای هر استان در هفته گذشته را می‌توان در زیر مشاهده کرد:

خوزستان

استاندار خوزستان در خصوص حل مشکلات مسکن مهر استان گفت: بانک‌ها مصوبه پرداخت وام ۴۰ میلیون تومانی برای تکمیل واحدهای مسکن را ابلاغ شده بدانند و وام ۳۰ میلیون تومانی را که باید در گذشته پرداخت می‌کردند، به طور کامل پرداخت کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان از افتتاح چهار پروژه شهری و ۱۱ پروژه روستایی در حوزه ساخت و توسعه راه‌های خوزستان طی دهه فجر امسال خبر داد و افزود در مجموع ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر در همین مقطع زمانی در شهرهای مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مرکزی

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی از افتتاح ۹ کیلومتر از باند دوم بزرگراه خمین-الیگودرز و همچنین ۱۵ کیلومتر از بزرگراه ساوه-بوئین زهرا طی دهه فجر خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در جلسه هماهنگی امور عمرانی شهرستان خمین گفت: به رغم محدودیت منابع، توسعه و ارتقاء شبکه راه‌های شهرستان خمین را به عنوان زادگاه آفتاب در اولویت قرار داده‌ایم.

آذربایجان غربی

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از افتتاح و بهره‌برداری از ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر در استان خبر داد.

کردستان 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان عنوان کرد: در دهه فجر سال جاری ۱۱۷۲ واحد مسکن مهر در شهرهای سنندج، کامیاران و بانه و سه شهر دیگر به صورت تعاونی، سه جانبه و خودمالک به بهره برداری خواهند رسید.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های احداثی در استان شناخته می‌شود و عملیات اجرایی آن از حد فاصل قم- تهران با مشارکت شرکت CRET از کشور چین شروع شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح در مجموع ۳۲ کیلومتر از دو محور بزرگ‌راهی در دست ساخت این استان در دهه فجر خبر داد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افتتاح ۲۱۵ کیلومتر راه درقالب ۳۰ پروژه و و اعتباری بالغ بر۱۵۷ میلیارد تومان در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اعلام این خبر که بیمارستان فردوس در حال تجهیز است و در روزهای آتی دهه فجر به طور رسمی افتتاح می‌شود: دهه فجر امسال ۴۴۶ پروژه در حوزه راه و شهرسازی در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

لارستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اجرای ۱۱۷ کیلومتر پروژه اقتصاد مقاومتی در این منطقه از پیشرفت فیزیکی مطلوب این طرح‌ها تا بیش از ۵۰ درصد خبر داد.

کرمانشاه

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به پتانسیل بالا و موقعیت ترانزیتی حمل و نقل برون شهری کرمانشاه از انجام ۲۴ درصد ترانزیت سوخت از مرز کرمانشاه خبر داد.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام آغاز ساخت بخشی از قطعه چهار بزرگراه شیراز-یاسوج دردهه فجر از افتتاح باند دوم بزرگراه بابامیدان-یاسوج-سمیرم نیز خبر داد و گفت ۱۴۴ واحد مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر افتتاح می‌شود.

قزوین

استاندار قزوین از اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه جاده قزوین، الموت، کلاچای خبر داد.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیش از ۶۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای استان اردبیل پیش‌بینی شده که تا پایان امسال تحقق آن امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح ۱۹ پروژه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

زنجان

به مناسبت گرامیداشت ایام مبارک فجر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در دومین روز از دهه مبارک فجر ساختمان ثبت‌احوال بزینه رود و تقاطع غیر هم‌سطح سه‌راهی سجاس به بهره‌برداری رسیدند.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های این استان گفت: عملیات دوخطه کردن راه‌آهن قزوین- زنجان که هم‌اکنون از طرف قزوین در حال اجراست از سمت زنجان نیز آغاز می‌شود تا سرعت اجرای این پروژه افزایش یابد.

هرمزگان

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان از افتتاح ۳۴۶۸ واحد مسکن مهر از ۴۰۸۱ واحد تحویل نشده طی دهه فجر خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های بازآفرینی شهری واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر بندرعباس بازدید کرد.

لرستان

در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور امام‌جمعه شهرستان بروجرد ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، فرماندار شهرستان بروجرد، مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ۱۰۹۱ واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری آئین کلنگ‌زنی محور شهرکرد – شلمزار در حدفاصل سه‌راهی شمس‌آباد تا سه‌راهی امیرآباد با حضور مشاور رئیس‌جمهور خبر داد.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن اعلام گزارشی از پروژه‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال گفت: بیش از ۳ هزار واحد مسکن مهر همزمان با دهه فجر در استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه فجر ۲۵ پروژه زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۷۴۴ واحد مسکن مهر در دهه فجر تحویل متقاضیان می‌شود.

گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: واگذاری یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکن مهر و ۴۱ باب واحد تجاری و بهره‌برداری از دو باب مسجد با صرف ۳۵۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال منابع مالی، خدمتی دیگر از انقلاب اسلامی به مردم عزیز استان در دهه فجر امسال بود.

بوشهر

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از افتتاح ۱۱۲.۶ کیلومتر پروژه حوزه راهسازی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان طی دهه فجر خبر داد.

کرمانشاه

در هفتمین روز از دهه فجر پروژه‌های عمرانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با حضور استاندار افتتاح شد.

تهران

در هشتمین روز از دهه فجر ۴۱۲۰ واحد مسكن مهر با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسكن مهر و همچنین مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید در پرند افتتاح شد.

نظر شما