شناسهٔ خبر: 57023 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه مسکن در استان‌ها:

اخذ ۱۳ هزار پروانه ساختمانی در محلات هدف ۷ کلانشهر کشور/ هدف گذاری برای ساخت ۲۰هزار مسکن در استان تهران/ سکونت یک‌سوم از مردم البرز در محلات هدف بازآفرینی

گزارش آخر هفته اخذ ۱۳ هزار پروانه ساختمانی در محلات هدف ۷ کلانشهر کشور از ابتدای امسال، الزام فرمانداران استان تهران به اختصاص چهار ساعت از زمان کار اداری در حوزه بازآفرینی، هدف گذاری برای ساخت ۲۰هزار مسکن در استان تهران و سکونت یک‌سوم از مردم البرز در محلات هدف بازآفرینی از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

تهران

در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان تهران، فرمانداران ملزم به اختصاص بیشترین بازه زمانی کاری روزانه در حوزه بازآفرینی شدند.

پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تحویل نقشه سازه نگهبان و تجهیز کارگاه پلاسکو از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: بنیاد مستعفان هنوز اسناد مالکیت و نقشه‌های پلاسکو را ارائه نکرده است.

محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از هدف گذاری برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن در استان تهران در بافتهای ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی تا پایان برنامه ششم توسعه (سال ۱۴۰۰) خبر داد.

احمد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: در جلسه ای با حضورفرمانداران و شهرداران از ٨ فرمانداری و ١١ شهر استان تهران اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری با تعیین تكلیف زمین‌ها در محلات هدف انجام می شود.

سلطانی صبور مدیریت راه و شهرسازی جنوب تهران گفت: در ششمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پاکدشت که با حضور دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، محله زینبیه سکونتگاه غیررسمی و محلات حصار امیر، قوهه و شهرک انقلاب به عنوان مهمترین بافت‌های ناکارآمد میانی معرفی شده و این ۴ محله در لیست ۴۵ شهر هدف استان تهران برای اجرای بازآفرینی شهری به ستاد استانی معرفی شدند.

البرز

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه آزادراه غدیر ایمن‌ترین آزادراه در سطح کشور است، گفت: یک سوم از جمعیت استان البرز در بافت‌های ناکارآمد و هدف بازآفرینی زندگی می‌کنند که بخشی از آن به سکونتگاه‌های غیررسمی و محلات حاشیه‌ای شهر مربوط می‌شود.

کردستان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رویکرد ما در برنامه ملی بازآفرینی شهری در حوزه تولید مسکن ۹۰ درصد به سمت بخش خصوصی و ۱۰درصد برای بخش دولتی است.

هوشنگ عشایری در حاشیه بازدید از طرح بازآفرینی شهری ناحیه منفصل شهری نایسر گفت: با توجه به آمار موجود از ابتدای سال ۹۷ تا کنون حدود ۱۳ هزار نفر پروانه ساختمانی در بافت فرسوده را تحت اجرای برنامه ملی بازآفرینی در ۷ کلانشهر کشور گرفته‌اند.

شهرام ملکی مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه ۱۹ پروژه بازآفرینی شهری در تمام شهرهای استان تعریف شده است، گفت: سه پروژه از این تعداد ۸۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد.

خراسان رضوی

جلسه هماهنگی با روابط عمومی دستگاه‌های عضو كارگروه پيش‌بينی و پيشگيری از گسترش بافت‌های ناكارآمد در محل سالن جلسات اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی با هدف ارتقاء آگاهی‌های عمومی در جهت پيش‌بينی و پيشگيری از گسترش بافت‌های ناكارآمد شهری، جلوگيری از مهاجرت بی‌رويه و يا دسته جمعی به حاشيه شهرها، حفاظت و صيانت از اراضی تحت مالكيت دولت و جلوگيری از گسترش سكونتگاه‌های غيررسمی برگزار شد.

رضا ناصری تاج ور رئيس اداره راه و شهرسازي طرقبه- شاندیز از آزادسازی و رفع تصرف حدود ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

آذربایجان شرقی

سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از ساختمان پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری برج ۳۶ طبقه تجارت جهانی تبریز بازدید به عمل آورد.

مازندران

ستاد شهرستانی بازآفرینی شهری پایدار بابل با حضور رئیس شورای شهر، معاون بازآفرینی شهری مسکن اداره کل راه و شهرسازی و سایر اعضا برگزار شد.

ستاد شهرستانی بازآفرینی جویبار با حضور معاون فرماندار جویبار، شهرداران جویبار و کوهیخیل و سایر اعضا برگزار شد.

هرمزگان

روستا در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری هرمزگان با اشاره به اقدامات در دست بررسی بازآفرینی شهر در بندرعباس گفت: اجرای این طرح نه تنها توسط راه و شهرسازی بلکه با حضور همه ارگان‌های دولتی دست اندرکار و مسئول در این حوزه بررسی و جلسات مختلفی برای اجرای هر چه بهتر آن برگزار شده است که این موضوع در ستاد شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز توسط استاندار هرمزگان به تصویب رسید.

قم

منصور تاهو فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قم اقدامات یگان حفاظت از اراضی این استان را تشریح کرد.

کرمانشاه

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به ضعف موجود در آیین نامه ساخت و ساز اماکن ویژه و عمومی کشور، ظرف دو ماه آینده آیین نامه جدید را ابلاغ خواهیم کرد.

اصفهان

محمد بناییان سرپرست معماری و شهرسازی استان اصفهان، بازنگری طرح جامع شهری اصفهان را از مهم‌ترین اقدامات جاری عنوان کرد و گفت: بازنگری طرح جامع اصفهان با توجه به رویکردهای جدید وزارتخانه و لحاظ کردن موضوعات محیط زیستی و مساله کمبود منابع آب در دستور کار قرار دارد.

حسین حجتی، رییس مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی استان اصفهان، موضوع فرونشست زمین در دشت های این استان را به اندازه گسل‌ها جدی دانست و گفت: در کنار خطر گسل‌ها، مشکل اصلی فعلی استان اصفهان، موضوع فرونشست زمین در دشت‌هایی مانند دشت بلخار، اصفهان یا دامنه دشت گلپایگان است.

گلستان

حسين محبوبی مديركل راه و شهرسازی استان گلستان از برگزاری جلسه كميسيون ماده پنج شهرستان های استان با حضور استاندار این استان خبر داد.

همدان

علی تعالی فرماندار همدان در ستاد بازآفرینی پایدار این شهر گفت: تا کنون ۳۶ پلاک به مساحت ۳۶۵ هکتار در همدان شناسایی شده و در اولویت ستاد بازآفرینی قرار دارد.

اردبیل

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و هیات همراه در نشستی که در فرمانداری شهرستان پارس آباد انجام یافت گفت: حوزه باز آفرینی شهری در شهرستان پارس آباد زمانی عملیاتی می شود که  همه دستگاه های اجرایی با هم همکاری و اقدام مشترک داشته باشند.  

بوشهر

غلامرضا مرادی سرپرست اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت خانه گفتمان شهری با هدف ایجاد فضای گفتگو بین متخصصان و حرفه مندان عرصه معماری و شهر سازی خبر داد.

گیلان

محمد صفری رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان از مساحت ۱۳۵۳ هکتاری سکونتگاه های غیررسمی در استان در دو شهر رشت و لنگرود خبر داد.

کرمان

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به شناسایی سه محله در کرمان برای طرح بازآفرینی امید در سال گذشته، مهمترین فعالیت‌های این اداره‌کل را در سال ۹۶ تشریح کرد.

جنوب کرمان

محمد منزلی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان از تشکیل جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد.

اسلام گیلانی رئیس اداره املاک و بانک زمین اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از صدور سند تک برگ برای اراضی ملی شهرستان فاریاب به مساحت ۲۱۷هکتار به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

قزوین

مسعود حق لطفی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین از برگزار سومین جشنواره ساختمان های برتر استان قزوین همزمان با روز مهندس در سال جاری خبر داد.


 

نظر شما