شناسهٔ خبر: 91982 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

رشد ۷/۲ درصدی جابه‌جایی کالاهای اساسی از بندر امام/ رشد ۱۰۴ درصدی حمل ریلی کالا و تحقق ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری در امیرآباد/ اعلام‌ آمار سفر و گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۰/ اقدامات سازمان بنادر در سال ۹۹ برای مقابله با کرونا

بندر شهید رجایی رشد جابه‌جایی کالاهای اساسی از بندر امام، رشد ۱۰۴ درصدی حمل ریلی کالا و تحقق ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری درسال ۱۳۹۹ در بندر امیرآباد و پشتیبانی حداکثری سازمان بنادر از فعالان دریایی و بندری متناسب با شعار سال از اهم اخبار در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته سوم فروردین ماه ۱۴۰۰ در حوزه بنادر ودریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تداوم بازدیدها در ایام تعطیلات نوروز با بازرسی از ۲۰۰ سازه دریایی از شرق تاغرب استان

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان گفت: به منظور جلوگیری از دخل و تصرف غیر مجاز اراضی ساحلی و حریم دریا توسط دریاخواران از ۲۰۰ سازه دریایی در ایام تعطیلات نوروز بازدید انجام گرفت . (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

اعلام مهمترین اقدامات ۹۹ بنادر مازندران و اتمام محوطه سازی کانتینری بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به تخلیه و بارگیری حدود ۹۳۵ هزار تنی کالا در سال ۹۹، گفت: ۲۹۳ هزار متر مکعب به منظور تعمیق حوضچه و کانال دسترسی بنادر نوشهر و فریدونکنار عملیات لایروبی انجام شد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

رشد ۷/۲ درصدی جابه‌جایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از رشد ۷.۲ درصدی جابه‌جایی کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) در ۱۳ روز فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

رشد ۱۰۴ درصدی حمل ریلی کالا و تحقق ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری درسال ۱۳۹۹ در بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در تشریح اهم اقدامات بندری و دریایی بندر امیرآباد در سال ۹۹، گفت: در سال گذشته شاهد رشد ۱۰۴ درصدی حمل ریلی کالا و تحقق ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه‌گذاری در این بندر بوده‌ایم. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

اعلام‌ آمار سفر و گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۰

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی باتشریح جزییات سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۰ گفت: جمعا یک میلیون و ۴۰۰ هزار سفر دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا انجام شد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

تشریح اقدامات نوروز ۱۴۰۰در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: براساس برنامه‌ریزی تبیین شده در نوروز۱۴۰۰ سه محور، حفظ سطح ایمنی، رعایت الزامات بهداشتی، مراقبتی وهمچنین اطلاع رسانی در راس امور قرار گرفت. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

اقدامات جامع سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۹ برای مقابله با کرونا

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات کامل و متفاوت این سازمان در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سال ۹۹ را تشریح کرد و گفت: این اقدامات در سه سطح بندری، دریایی و پشتیبانی-اداری مدنظر قرار گرفت. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

ارتقا مکانیزم عملکرد تجهیزات بندری با اتکا به دانش بومی در بندر شهید رجایی

معاون فنی و نگهداری اداره ‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: بندر شهید رجایی با بهره‌گیری از دانش بومی و استفاده از محصولات داخلی در بسیاری از زمینه‌ها از جمله دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات استراتژیک به توفیقات قابل توجهی دست یافته‌اند. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

پسکرانه بنادر ایران؛ ظرفیت فوق العاده‌ای برای تولید و صادرات دارد

نایب رییس اول کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه پسکرانه بنادر ایران، ظرفیت فوق العاده‌ای برای تولید و صادرات دارند، گفت: با پشتیبانی و مانع زدایی، می‌توان شاهد شکوفایی تولید بود. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

ورود هفتمین کشتی حامل روغن خام به بندر نوشهر

با ورود هفتمین محموله روغن خام، ظرفیت مخازن بندر نوشهر به حداکثر میزان خود رسیده است. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

مجموع پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌ای بندر چابهار در سال ۱۳۹۹

در این خبر می توانید مجموع پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌ای بندر چابهار در سال ۱۳۹۹ راه مشاهده کنید. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

سازمان بنادر؛ در صف مقدم فعالیت‌هاى اقتصادى کشور قرار دارد

رییس کمیته بنادر و دریانوردى مجلس شوراى اسلامى، سازمان بنادر و دریانوردى را در صف مقدم فعالیت هاى اقتصادى کشور توصیف کرد و گفت: پسکرانه بنادر باید به محل فعالیت‌هاى تولیدى و ارزش افزوده‌اى، به منظور رونق اقتصادى کشور تبدیل شود. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

بهره‌برداری از یک پست اسکله فاز سوم طرح توسعه بندرشهید رجایی تا پایان خرداد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یک پست اسکله فاز سوم طرح توسعه بندرشهید رجایی به طول ۴۰۰ متر و پسکرانه آن تا پایان خردادماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

کیفیت خدمات حمل و نقل دریایی کشور افزایش می یابد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بنادر تجاری کشور به جهت تخلیه و بارگیری انواع کالاها و ترانزیت با هیچ کمبودی روبرو نیست. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

پشتیبانی حداکثری سازمان بنادر از فعالان دریایی و بندری متناسب با شعار سال

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان متناسب با شعار امسال هرگونه حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان برای تسهیل در فرآیند واردات و صادرات کالا را در دستور کار خود قرار داده است. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

افزایش میزان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار در سال ۱۴۰۰ با هدف پشتیبانی و رفع موانع از تولید

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش میزان سرمایه گذاری در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۱۴۰۰ خبر داد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

امضای قرارداد ساخت سیلوی ۳۰ هزار تنی غلات در بندر نوشهر

قرارداد ساخت سیلوی ۳۰ هزار تنی غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر امضا شد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

اقتصاد دریامحور با رونق پسکرانه بنادر توسعه می‌یابد

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه پسکرانه بنادر ایران؛ در حوزه اقتصاد کلان دارای ظرفیت فوق العاده‌ای است، گفت: رونق پسکرانه بنادر ، توسعه اقتصاد دریامحور و افزایش تولید را به همراه دارد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

تشریح اقدامات بنادر غرب هرمزگان در سال ۱۳۹۹

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۵ میلیون تن انواع کالا در سال گذشته خبر داد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰

تخلیه و بارگیری کانتینر در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در دو هفته نخست سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ از رشد ۳۹۰۰ درصدی برخوردار بوده است. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند شعار سال ۱۴۰۰ را در پسکرانه بنادر محقق کند، گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر، در کنار سازمان بنادر است. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

شهید رجایی، بندر اقیانوسی ایران و راه‌های عبور از شرایط تحریم

بندر شهید رجایی یکی از ۷۱ فعال و در عین حال بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور است که از دهه ۶۰ تاکنون پذیرای میلیاردها تُن کالای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به داخل و خارج از کشور بوده و امروز هم توانسته از تحریم‌های ظالمانه آمریکا عبور کند. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

پهلوگیری ۲ کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی

در راستای تأمین کالاهای اساسی به ‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، ۲ کشتی حامل روغن خوراکی برای تخلیه در اسکله‌ های بندر شهید رجایی پهلوگیری کردند. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است

ئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه پسکرانه بنادر از مزیت ویژه تولید، صادرات، فعالیت‌های ارزش‌افزوده ای و صادرات مجدد برخوردار است، گفت: تولید در پسکرانه بنادر، قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

تشدید نظارت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شقوق مختلف حمل‌و‌نقل

وزیر راه و شهرسازی با توجه افزایش قابل‌ملاحظه شیوع ویروس کرونا، در دستوری به زیرمجموعه‌‌های این وزارتخانه خواستار تشدید نظارت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شقوق مختلف حمل‌و‌نقل شد.

(ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

افزایش تولید با‌ توسعه اقتصاد دریا‌ محور و بنادر کوچک محقق می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردى هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش تولید با‌ توسعه اقتصاد دریا‌ محور و بنادر کوچک محقق می شود، گفت: سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر؛ نیازمند مشارکت فعال بخش خصوصی است. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در راستای انجام وظایف حاکمیتی خود در دریا و صیانت از نوار ساحلی و با حمایت دستگاه قضایی، سواحل استان مازنداران به طول ۳۱ هزار و ۱۵۰ متر طی سه سال گذشته را آزادسازی کرد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)