شناسهٔ خبر: 40044 - سرویس مسکن و شهرسازی

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

بازدید مهرآبادی از سایت مسکن مهر کرمانشاه/ سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان/ احداث ایستگاه قطار درون‌شهری همدان در سال آینده/ افتتاح ۵۵ میلیارد تومان پروژه راهسازی سمنان در هفته دولت

طرح بازدید قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از سایت مسکن مهر کرمانشاه، سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به لرستان و بازدید از بافت تاریخی و ناکارآمد این استان، آغاز عملیات احداث ایستگاه قطار درون‌شهری همدان در سال آینده، افتتاح ۵۵ میلیارد تومان پروژه راهسازی سمنان در هفته دولت و همچنین آغاز عملیات اجرایی طرح جامع حمل و نقل اصفهان از نیمه دوم سال جاری از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد.

مازندران 

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مازندران گفت: هشت دوربین ثبت تخلف در محورهای ارتباطی استان نصب و ۷۰ نقطه نیز برای نصب دوربین‌ها جانمایی شده است.

سمنان 

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان در معرفی عمده‌ترین پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی این استان از افتتاح ۵۵ میلیارد تومان پروژه راهسازی در هفته دولت ازجمله بخشی از باند دوم محور سمنان- فیروزکوه خبرداد و مدیرکل مسکن و شهرسازی این استان نیز از بسته شدن پرونده مسکن مهر سمنان تا پایان پاییز خبر داد.

بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان پیشرفت پروژه‌های راهسازی استان ازجمله بزرگراه بوشهر- دیر از شناسایی هفت محله حاشیه‌نشین در مرکز این استان خبر داد و گفت: با رفع تکلیف واحدهای باقی‌مانده، امسال پرونده مسکن مهر بوشهر بسته می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از محور ارتباطی مارگون بازدید و دستوراتی را در خصوص عریض کردن این محور ابلاغ کرد.

همدان 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناس حقوقی اداره کل، حدود ۱۷.۵ هکتار از اراضی ملی تپه عباس‌آباد به بیت‌المال بازگشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ایستگاه قطار درون‌شهری همدان در طول سال آینده احداث خواهد شد، گفت: بال غربی ایستگاه باری راه‌آهن همدان- تهران به عنوان ایستگاه مسافری در نظر گرفته شده است.

کرمانشاه 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از بازدید احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از پروژه‌های مسکن مهر اسلام‌آباد غرب و دالاهو خبر داد.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دومین جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار، معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، شرح کاملی از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه داد.

گلستان 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از سکونت ۲۸ درصد جمعیت استان در مناطق ناکارآمد شهری خبر داد و گفت: خشکسالی، فقر و محرومیت نسبی از دلایل اصلی مهاجرت در استان بوده که رتبه هفتم مهاجرپذیری طی سال‌های ۸۵ الی ۹۰ در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

قزوین 

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: در سال گذشته حدود ۴۸ درصد از درخواست‌های ارایه شده به کارگروه زیربنایی و شهرسازی مرتبط با طرح‌های کشاورزی و دامداری بوده و باید سرمایه گذاران و کارآفرینان امسال در سایر بخش‌ها به ویژه حوزه‌های گردشگری و توریستی نیز وارد میدان شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه کارگروه توسعه مبتنی بر حمل و نقل گفت: در این سیستم توسعه تنها اضافه کردن به شماره محورهای ارتباطی و تغییر و تحول در آن‌ها مدنظر نیست، بلکه در این روش توسعه‌ای همه بخش‌های مهم اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، اجتماعی و گردشگری باید دیده شوند.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از آخرین وضعیت روند تکمیل بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی بیمارستان خمین خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از آخرین وضعیت پروژه‌های در دست تکمیل این اداره کل در حوزه ساخت و تکمیل ساختمان‌های دولتی و عمومی خبر داد.

خوزستان 

استاندار خوزستان از وجود پنج هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در این استان خبر داد، این در حالیست که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تاکنون حدود ۶۳ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان در خوزستان واگذار شده است.

لرستان 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: با نزدیک شدن به ایام سفرهای تابستانی، عملیات لکه‌گیری و اجرای روکش آسفالت در نقاط پرتردد راه‌های اصلی استان انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از خرید و واگذاری بالغ‌بر ۱۲۱ ساختمان تاریخی در حال تخریب در کشور به بخش خصوصی خبر داد و گفت: بافت شهری بروجرد نمونه‌ای بی‌بدیل از تمدن ایران‌شهری است و بروجرد می‌تواند به‌عنوان نخستین شهر اجرای الگوی بازسازی بافت‌های ناکارآمد قرار گیرد.

هرمزگان 

آیین تجلیل از علیرضا مجرد و معارفه داریوش باقر جوان به عنوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان با حضور معاون وزیر و ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برگزار شد.

اردبیل 

استاندار اردبیل گفت: با وعده روسای جمهور سابق و فعلی کشورمان تکمیل راه‌آهن اردبیل میانه به یک مطالبه فراگیر تبدیل شده است.

زنجان 

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زنجان گفت: تا امروز اصلاح حدود ۴۷ نقطه پرتصادف و حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان زنجان در کمیسیون ایمنی مصوب شده است.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تصویب طرح جامع حمل و نقل استان در شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای حمل و نقل و ترافیک کشور، این طرح در نیمه دوم سال در استان اصفهان اجرا می‌شود.

البرز

به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل برون‌شهری، در جلسات کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، موضوع ماده ۱۲ استان البرز، طی ۳ ماه اول امسال به تخلفات ۲۱ شرکت و موسسه حمل و نقلی رسیدگی، تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شد.

کرمان 

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای کرمان گفت: طی یک سال گذشته حدود پنج میلیون نفر مسافر به وسیله حدود ۴۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌و‌نقل مسافربری جاده‌ای استان از مبدا شهرستان‌های سراسر استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.

گیلان 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جمع اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان از اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قابل واگذاری به بخش خصوصی مربوط به این اداره‌کل خبر داد.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از پیشرفت ۷۴ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان معلم بناب خبر داد.

کرمان جنوبی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی از رفع تصرف ۵۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع از اراضی دولتی در حوزه این اداره‌کل خبر داد.

لارستان 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ضمن اعلام شانه‌سازی ۹۰ درصد از راه‌های شریانی حوزهٔ استحفاظی این منطقه از تلاش مضاعف راهداران با بسیج تمامی امکانات و نیروهای راهدار خود در سطح محورهای ارتباطی خبر داد.