شناسهٔ خبر: 106005 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

۱۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران نوسازی می‌شود/بهره‌مندی از توان سایر دستگاه‌ها در پروژه‌های انبوه‌سازی طرح نهضت ملی مسکن

روند ساخت پروژه ۸۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرک واوان شهرستان اسلام‌ شهر امضای تفاهم‌نامه شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران برای نوسازی ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران، آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی شهرهای جدید با انتخاب پیمانکار، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بهره‌مندی از توان سایر دستگاه‌ها در پروژه‌های انبوه‌سازی طرح نهضت ملی مسکن

قاسمی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسئولیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها برعهده استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی است، گفت: از توان سایر دستگاه‌ها در پروژه‌های انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن استفاده شود.

اجرای حدود ۷۰ هزار پروژه مشارکتی در سراسر کشور

محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، دولت مجری نیست و تمامی واحدها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود از اجرای حدود ۷۰ هزار پروژه مشارکت در سرمایه‌گذاری در سراسر کشور خبر داد.

حدود ۹ هزار میلیاردتومان به سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شد

محمود شایان مدیرعامل بانک‌مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۷ هزار و ۹ میلیاردتومان از محل آورده متقاضیان و یکهزار و ۹۳۳ میلیاردتومان از محل تسهیلات به حساب سازندگان پرداخت شد.

رفع تعرض یک‌هزار و ۳۴۱ هکتار زمین‌های دولتی از شهریور تا بهمن

علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن یکی از بازوان پرتوان نظام در حراست از بیت‌المال و در صف اول مبارزه با زمین‌خواری است گفت: از دوره شروع به کار دولت سیزدهم از مجموع ۲ هزار و ۲۲۳ مورد تعرض به اراضی دولتی، ۲ هزار و ۲۱۸ مورد رفع تعرض فوری شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری نوسازی مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران

تفاهم‌نامه همکاری نوسازی مسکن در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تهران در هفت ماده و برای ۴ سال بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران به امضا رسید.

نوسازی ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در تهران

وزیر را و شهرسازی گفت:با نوسازی ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران شاهد کاهش قیمت مسکن و همچنین نرخ اجاره در شهر تهران خواهیم بود.

کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی از ۸ به ۲ ماه

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با امضا تفاهم نامه مابین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران می توان رسما اعلام کرد جهاد نوسازی در بافت های فرسوده آغاز شده است.

مذاکره با وزارت تعاون برای تعیین‌تکلیف ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در تعهد تعاونی‌ها

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه ۳۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده شهرهای جدید در تعهد تعاونی‌هاست از مذاکره با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تعیین تکلیف واحدهای باقی‌مانده خبر داد.

آزمون‌های نظام‌مهندسی فرصتی برای ارتقای ایمنی ساختمان‌ها

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: جنبه عمومی حرفه مهندسی به حقوق آحاد جامعه مرتبط است و رعایت حقوق مردم توسط مهندسان در طراحی، نظارت و اجرای ساختمان‌ها برای وزارت راه و شهرسازی بسیار حائز اهمیت است.

اجرای بیش از ۱۲ هزار واحد مسکن کم‌درآمدها توسط بنیاد با پیشرفت ۵۰ درصد

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در مجموع احداث واحدهای مسکونی شهری طرح نهضت ملی و سایر طرح‌ها در مناطق شهری به ۷۲ هزار واحد رسیده است از پیشرفت ۵۰ درصدی احداث ۱۲ هزار واحد مسکن شهری توسط بنیاد برای سال جاری خبر داد.

خرداد ۱۴۰۱ نخستین پروژه‌های طرح نهضت ملی در قم افتتاح می‌شود

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه اراضی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری به بنیاد تحویل شد از افتتاح نخستین پروژه‌های طرح در خرداد ۱۴۰۱ خبر داد.