شناسهٔ خبر: 38711 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

بازدید آخوندی از کمربندی جنوبی استان تهران/ بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مناطق زلزله‌زده خرسان شمالی/ افتتاح سه بیمارستان در سطح کشور/ جانمایی ایستگاه راه‌اهن همدان

گزارش آخر هفته  بازدید وزیر رراه و شهرسازی از کمربندی جنوبی استان تهران، بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مناطق زلزله‌زده خرسان شمالی و بررسی خسارت وارد شده به این استان، افتتاح سه بیمارستان در سطح کشور/، جانمایی ایستگاه راه‌اهن همدان و همچنین رونمایی از آخرین دستگاه شتاب‌نگار زلزله در کرمان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

کرمان

رييس مركز تحقيقات راه، مسكن وشهرسازی در سفر دوروزه به کرمان از کارگاه‌های تولید قطعات بتنی و نیز پروژه‌های شهری و جاده‌ای استان بازدید کرد.

با حضور هیات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان کرمان، از آخرین دستگاه شتاب‌نگار زلزله در کرمان رونمایی شد، این در حالیست که دفتر منطقه‌ای جنوب شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تنی چند از مدیران استانی در شهر کرمان افتتاح شد.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: : واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در استان تکمیل شده و زنجان به عنوان نخستین استان در کشور جشن اختتامیه مسکن‌ مهر را برگزار می‌کند.

اردبیل

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بازدید از پروژه‌های اجرا شده و یا در حال اجرای استان اردبیل گفت: تکمیل واحدهای مسکن مهر با تأکید رئیس‌جمهور اولویت اساسی ماست که امیدواریم هر چه سریع‌تر نتایج آن را مردم عیناً مشاهده کنند.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه تنگ ابوالحیات به‌صورت چهارخطه به زیر عبور برود.

کرمان جنوبی

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار کرمان، نماینده پنج شهرستان جنوبی و مسئولین محلی بیمارستان ۲۴ تختخوابی شهرستان رودبار جنوب افتتاح شد.

خوزستان

باند دوم سه‌راهی کوپال - رامشیر به طول ۵ کیلومتر و با عرض ۱۱ متر با حضور غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان افتتاح شد.

البرز

مدیرکل راه و شهرسازی البرز در بازدید از پروژه‌های راهسازی استان از احداث باند دوم محور کیانمهر به ماهدشت همچنین اتمام آسفالت و بهسازی محور ماهدشت به اشتهارد تا پایان امسال خبر داد.

گیلان

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه نماینده محترم مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان و تنی چند از مسئولین از پروژه بزرگراه چمخاله - رودسر بازدید کرد.

همدان

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تصریح کرد: با توجه به اعلام اتمام عملیات راه‌آهن تهران- همدان در هفته قبل تا ۴۵ روز آینده بهره‌برداری از این خط شروع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از توافق وزارت راه و شهرسازی با شهرداری و شورای شهر همدان برای ساخت ایستگاه مسافری راه‌آهن همدان در کنار پایانه مسافربری این شهر خبر داد و گفت: همچنین قرار شد ایستگاه موجود در بیرون شهر به پایانه باری تغییر کاربری دهد.

خراسان رضوی

سرپرست اداره راه و شهرسازی سبزوار از رفع تصرف ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان و شهرستان جغتای طی دو سال گذشته خبر داد.

آذربایجان شرقی

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان مردم شهرستان‌های بناب و ملکان در مجلس شورای اسلامی از سایت مسکن مهر بازدید کردند.

خراسان شمالی

پس از بهره‌برداری و افتتاح بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد که صبح شنبه ۲۳ اردیبهشت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد، بعداز ظهر امروز بیمارستان ۲۲۰تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شیروان نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان ۲۲۸ تختخوابی شیروان در خراسان‌شمالی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جزئیات بخش‌ها و هزینه‌های ساخت بیمارستان فوق را تشریح کرد.

در پی زلزله ۵.۷ ریشتری شامگاه شنبه در خراسان شمالی، چهار روستا بین ۳۰ تا ۶۰ درصد تخریب شدند.

مدیرکل دفتر مقررات‌ملی و کنترل ساختمان با اعلام تشکیل تیم نظارتی تخمین میزان خسارات زلزله بجنورد در خراسان‌شمالی از بازدید ۲ هزار واحد مسکن مهرِ استان، خبر داد و گفت: به ساختمان‌های مسکن‌مهر، آسیب سازه‌ای وارد نیامده است و عمده خسارت زلزله در مسکن‌مهر بجنورد، مربوط به تعاونی‌ها است.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از انعقاد قرارداد جهت تهیه طرح‌های جامع ۳ شهر آشتیان، کمیجان و تفرش با اختصاص مجموع اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به رفع ۳۲ نقطه پرحادثه درمحورهای این استان از رفع ۱۳ نقطه دیگر تا پایان سال خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از روند تکمیل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه اراک-فرمهین و همچنین پیشرفت عملیات تکمیل ۱۰ کیلومتر باقیمانده این بزرگراه خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از در دست اقدام بودن ۷۰ پروژه عمرانی در محورهای روستایی این استان خبر داد.

تهران

مدیرکل راه و شهرسازی تهران از انجام ۹۴ درصد از تعهدات مسکن مهر استان در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر خبر داد.

در آستانه ماه مبارک رمضان ۱۱۷۵ واحد مسکن مهر با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در شهر جدید پردیس تحویل و افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی از کمربندی اسلامشهر- بهارستان- رباط‌کریم واقع در جنوب تهران بازدید و کرد و گفت: اجرای این کمربندی به صورت بزرگراهی و به طول ۳۰ کیلومتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مازندران

مدیرکل اداره راه و شهرسازی مازندران از وجود بیش از ۴ هزار بافت ناکارامد در استان خبر داد و گفت: ساماندهی روستاهای واقع در حریم شهر، بازیافت زباله‌ها، ساماندهی رودخانه‌های محدوده قانونی شهرها و توسعه مدل ایجاد کسب و کار به صورت خرده محله از مهم‌ترین اقدامات ضروری برای اجرا در حوزه بازآفرینی شهرهای استان به شمار می‌رود.

یزد

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: اجرای پروژه آزادراه نطنز - انار به طول ۴۸۳ کیلومتر تصویب شده و به زودی در دو قطعه اردکان- مهریز و مهریز- انار عملیاتی خواهد شد.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: احداث بخش‌هایی از طرح صحن شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) ازجمله کتابخانه و صحن فاطمیه ۱۰۰ درصد تکمیل و افتتاح شده و کل طرح بالغ بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در دولت یازدهم ۴۰ کیلومتر راه روستایی احداث و ۷۵ کیلومتر نیز روکش و بهسازی شد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان در كمیسیون ماده ۵ این هفته استان گفت: شهرهای جدید این استان می‌توانند بخشی از خدمات را با تبادل املاك به بنیاد مسكن یا شهرداری‌ها واگذار كنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های تکمیل آزادراه در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی کشور و تکمیل خط‌آهن و فرودگاه در این کریدورها همچنین رونق مسکن، ۱۲پروژه در استان اصفهان در دست اجراست./

نظر شما