شناسهٔ خبر: 43933 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترین خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی جاده گردشگری قزوین- الموت/ تکمیل بزرگراه کربلا تا سرپل ذهاب برای استقبال از زائرین اربعین حسینی/ آغاز عملیات بافت تاریخی تهران قدیم در محدوده حصار ناصری

طرح پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی جاده گردشگری قزوین- الموت و اعلام اغاز احداث جاده قزوین به سمت تنکابن، اتمام حفاری یکی از تونل‌های بزرگراه تنگ ابوالحیات به قائمیه در استان فارس، خبر تکمیل بزرگراه کربلا تا سرپل ذهاب برای استقبال از زائرین اربعین حسینی از سوی مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه و آغاز عملیات بافت تاریخی تهران قدیم در محدوده حصار ناصری از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه استان‌ها در یک هفته اخیر به شرح زیر است:

گیلان 

حدود ۳۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی استان گیلان توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان رفع تصرف و خلع ید شد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان از تصویب محدوده‌های بافت فرسوده شهرهای ماسال و خمام و همچنین تصویب طرح تفصیلی شهر رودبنه خبر داد.

تهران

شهردار منطقه ۱۱تهران گفت: با توجه به وجود آثار ارزشمند به جا مانده از تهران قدیم در محدوده حصار ناصری همچون دروازه‌ها، ساختمان ها و میادین، بافت تاریخی منطقه ۱۱ احیاء می‌شود.

فارس

محور در دست احداث بزرگراه دشت ارژن – تنگ ابوالحیات، قائمیه که در دو قطعه به طول ۲۰ کیلومتر در دست اجراست شامل دو دستگاه تونل به طول‌های ۱۸۰ متر و ۴۴۰ متر است.

قطار گردشگری بین المللی «هزار و یک شب » با ۵۷ گردشگر از ۱۱ کشور صبح پنجشنبه وارد شهر شیراز شد.

کردستان 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: اقدامات خوبی در راستای بهبود وضعیت راه‌های کردستان شروع شده و سال ۹۸ سال شکوفایی و توسعه راه‌های استان کردستان خواهد بود.

ایرانشهر

مدیر راهداری راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: طول محور جاده قدیم ایرانشهر به اسپکه ۱۱۰ کیلومتر است که حدود ۶۰ کیلومتر آن در سال‌های گذشته بهسازی و روکش آسفالت شده و بهسازی ۵۰ کیلومتر آن باقی‌مانده است.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در شهریورماه امسال تعداد ۱۴ میلیون تردد وسیله نقلیه در ۳۱ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۶۲ مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۵۹ درصد از میزان ترددها در محورهای مواصلاتی استان زنجان به آزادراه‌های زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز اختصاص دارد.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: بزرگراه کربلا امسال، آماده‌تر از همیشه به استقبال زائرین عتبات و عالیات خواهد رفت.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در بازدید از محور ارومیه - سرو گفت: عملیات اجرایی ۱۵ کیلومتر از طرح ساخت بزرگراه ارومیه-سرو در صورت مناسب بودن شرایط جوی تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

لرستان 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد جمعیت شهری استان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند، گفت:  ۱۵ درصد جمعیت شهری لرستان نیز در سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساکن هستند.

قزوین 

معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح راه اصلی قزوین- الموت در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ادامه این راه دسترسی به شهرهای شمالی کشور را از طریق اتصال جاده قزوین به تنکابن میسر می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب ایجاد حاشیه فضای سبز در کمربندی شرقی شهر قزوین (شهید چگینی) در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

گلستان 

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به آغاز ماه محرم و ایام اربعین حسینی اعلام کرد: حوزه حمل و نقل جاده‌ای استان به ویژه بخش اتوبوسرانی برای این سفر معنوی در حال آماده‌سازی و هماهنگی ناوگان و نیروهای خود است.

همدان

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر از اجرای عملیات شانه‌سازی بیش از ۵ کیلومتر در محور خنداب – ملایر خبر داد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان از رفع تصرف حدود دو هکتار اراضی ملی در شهرستان تویسرکان خبر داد.

کرمان جنوبی

با حضور نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی (کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب)، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، امام‌جمعه و فرماندار منوجان طرح‌های عمرانی در شهرستان منوجان افتتاح و کلنگ زنی شد.

مرکزی

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی حجم رفع تصرفات از اراضی ملی (به همراه مجموع اجرای احکام قطعی دادگاه) استان مرکزی در شهریورماه امسال به ۲۶۴ هزار مترمربع می‌گردد.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: علائم راهنمایی در جاده‌های روستایی استان تقویت می‌شود.

خراسان جنوبی

مسئول اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: در ۲۵ کیلومتر از راه‌های استان خراسان جنوبی نصب گاردریل انجام شده است.

هرمزگان ​

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان میناب طی گزارشی اعلام کرد: مدارس حاشیه راه شهرستان میناب ایمن‌سازی می‌گردند.

 

نظر شما