شناسهٔ خبر: 59390 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه مسکن در استان‌ها:

صرف بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز/ تصویب برنامه اقدام مشترک در ستاد بازآفرینی شهری

گزارش اخر هفته صرف بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز، تصویب برنامه اقدام مشترک در ستاد بازآفرینی شهری، افتتاح مدرسه ۲۱ کلاسه محله شیرآباد در زاهدان و جزئیات برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی خوزستان از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

تهران

علی نبی زاده عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی کشور نیاز به اصلاحات ساختاری دارد، گفت: همه ما با اصل مبارزه با فساد موافق هستیم و باید این اتفاق روی دهد تا مشکلات ساختاری سازمان نظام مهندسی حل شود.

مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اهمیت مشارکت حداکثری مهندسان در هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان تهران را حیاتی و ضروری برشمرد.

خراسان رضوی

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: کیفیت انتخابات و اجرای آن بسیار بالا و برای اولین بار بود که همه گروه‌ها از نحوه اجرا و کیفیت و همچنین سلامت انتخابات به شکل مطلوبی رضایت داشتند.

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، در دقایق اولیه آغاز هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بعنوان بزرگترین رویداد جامعه مهندسی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس ضمن بازدید از روند برگزاری انتخابات، رای خود را به صندوق انداخت.

سعید حسین پور رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: شمارش آراء این دوره انتخبات هیئت مدیره به صورت مکانیزه انجام می شود و در صورتی که اعتراضی وجود داشته باشد یا لازم باشد بازشماری به صورت دستی نیز صورت خواهد گرفت.

خراسان شمالی

علیرضا مصطفی زاده مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی و رییس دستگاه نظارت بر پنجمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از آغاز برگزاری انتخابات در امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ۹۷ در استان خبر داد.

خراسان جنوبی

همزمان با برگزاری هشتمین دوره انتخابات اعضاء هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استانها درمهرماه سالجاری در کشور و بمنظور هماهنگی بیشتر جلسه مشترکی باحضور اعضاء هیات نظارت و اجرایی خراسان جنوبی برگزار شد.

فارس

علی گودرزی سرپرست بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به تحویل بیش از ۴۳ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان گفت: با افزایش قیمت و تورم ایجادشده پیمانکاران با مشکلات جدی روبرو هستند که باید از شرکت‌های سازنده حمایت کرد تا با تأمین منابع مالی لازم تا پایان سال ۹۷ واحدهای مسکن مهر به بهره‌برداری برسند.

امیر فلاح نیا رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی فارس از متفاوت بودن انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد.

آذربایجان شرقی

ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اشاره به شرکت ۵ هزار و ۳۱۹ نفر در هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی آذربایجان شرقی، جزئیات روند برگزاری آن را تشریح کرد.

آذربایجان غربی

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در نشست خبری به تشریح جزئیات انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان پرداخت و گفت: انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهم ترین و اساسی ترین مرحله تصمیم گیری جمعی مهندسان ساختمان عضو سازمان است.

کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان از تصویب برنامه اقدام مشترک مابین دستگاه‌های امور زیر بنایی و روبنایی خبر داد.

محمد مهدی بلوردی ضمن بیان اینکه این برنامه در ستاد بازآفرینی شهری تصویب و به تمام ادارات امور زیربنایی و روبنایی ابلاغ شده است گفت: با تمامی فرمانداران و روسای ادارات و شهرداری‌ها به صورت شهر به شهر و محله به محله مشخص و صورتجلسه تنظیم شد.

محمد مهدی بلوردی مدیر کل راه و شهرسازی کرمان گفت: ۱۱ محله در محدوده بافت فرسوده شهر کرمان که نیاز به بهسازی و نوسازی دارند شناسایی و معرفی شدند.

جنوب کرمان

محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از در دست تهیه بودن طرح راهبردی گردشگری - فرهنگی حاشیه رودخانه هلیل رود خبر داد.

اردبیل

باباخانی مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت: بعد از طی شدن مراحل مختلف ۳۷ نفر تائید صلاحیت شده اند تا در مهلت قانونی تبلیغات، بتوانند توانمندی خود را ارائه کنند، همچنین در این دوره از انتخابات ۱۱ عضو هیات مدیره به ۱۳ نفر افزایش خواهند یافت.

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: پنج شنبه ۱۲ مهر ماه هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در ۶ حوزه رای‌گیری برگزار خواهد شد.

مرکزی

مجید شارقی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۲۵ نفر از مهندسان در هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی با یکدیگر رقابت می‌کنند که با رای مستقیم مهندسان ۱۱نفر عضو اصلی و ۵ نفر عضو علی البدل به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب خواهند شد.

سیستان و بلوچستان

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه این اظهار داشت: مدرسه ۲۱ کلاسه شیرآباد بزرگترین طرح در میان طرح های افتتاح شده امروز با اعتبار چهار میلیارد تومان به مساحت سه هزار و ۱۰۰ متر مربع در محله شیرآباد زاهدان بود.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تکمیل ساختمان بيمارستان فوق تخصصی سوانح و سوختگی اهواز خبر داد.

عباس پورسلان گفت: بيمارستان ۱۱۰ تختخوابي سوانح و سوختگی اهواز توسط سازمان مجري ساختمانها و تأسيسات دولتي و عمومي وزارت راه و شهرسازی احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به پذیرفته شدن ۱۳ نفر در هیات مدیره نظام مهندسی خوزستان، جزئیات روند برگزاری هشتمین دوره انتخابات را تشریح کرد.

محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای احداث ساختمان بیمارستان ۱۱۰تختخوابی سوانح و سوختگی اهواز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این بیمارستان به مردم استان خوزستان و ۵ استان همجوار خود خدمات پزشکی لازم را ارائه خواهد کرد.

اصفهان

مدیر كل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد هیچ گونه تعهدی برای جنبه قانونی دادن به تخلفات صورت گرفته در شهرها وجود ندارد.

پیگیری زمان ابلاغ طرح جامع شهرضا، خدمات آماده سازی و سهم ۱۰درصد شهرداری،تقلیل حد نصاب تفكیك و توافقات انجام شده در سنوات قبل از جمله مسائل مطروحه در نشست با مسئولین شهرضا بود.

همدان

محمدرضا باباخانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فامنین از تصویب طرح احداث میدان وحدت اسلامی شهر فامنین در کمیسیون ماده پنج خبر داد.

گیلان

یعقوب حیدری مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان از پیشرفت ۹۷ درصدی بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی لاهیجان خبر داد.

مازندران

جلسه ستاد شهرستانی بازآفرینی شهری پایدار شهرستان نوشهر و کلاردشت با حضور بخشدار، سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن، شهردار و روسای ادارات و دستگاه‌های عضو ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری چالوس وفرمانداری کلاردشت برگزار شد.

کرمانشاه

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه این انتخابات هر سه سال یکبار برگزار می شود گفت: بیش از یک هزار نفر برای شرکت در انتخابات این دوره از نظام مهندسی به محل اخذ رای واقع در هتل پارسیان جنب اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه کردند.

بوشهر

فرزاد رستمی رییس دستگاه نظارت بر هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر از برگزاری این انتخابات در روز پنج شنبه ۱۲مهر ۱۳۹۷خبر داد.

قم

حسن صبوری رییس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: نامزدهای هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با ارائه برنامه و اهداف خود بستر برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و با شئون حرفه‌ای را فراهم نمایند.

زنجان

مسعود بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به شرکت حدود۶ هزارنفر در هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان زنجان، جزئیات روند برگزاری آن را تشریح کرد.

لرستان

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان درباره حال و هوای برگزاری این دوره از انتخابات نظام مهندسی استان گفت: انضباط و آرامش از ویژگی‌های این دوره انتخابات نظام مهندسی در استان بود و داوطلبان حدود ۵ روز فرصت اعتراض دارند.

کردستان

شهرام ملکی مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت:۲۵/۷ درصد از مساحت هفت شهر استان کردستان که مطالعات بازآفرینی شهری به تصویب رسیده در حوزه بازآفرینی شهری شامل بافت فرسوده ، بافت با پیشینه روستایی ، سکونت گاه های غیر رسمی ، بافت ناهمگون بافت تاریخی بوده که نیازمند بازآفرینی و احیا می‌باشند.

زانا کهنه پوشی رئیس اداره راه و شهرسازی مریوان بیان کرد: ۳۰۰مترمربع از اراضی داخل شهر از تصرف افراد سودجو خارج شد.

نظر شما