شناسهٔ خبر: 59471 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

نمایندگان مجلس با تصميم منصفانه جلوی جناح‌بندی‌های سیاسی را می‌گيرند/ فساد از سوی افرادی که سنگ انقلاب را به سینه می‌کوبند مایه تاسف است

کوروش کرم پور حقیقی دبیر کمیسیون انرژی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه در حوزه نظام‌مهندسی‌ساختمان باید با افراد متخلف و مجرم در چهارچوب قانون، برخورد قاطعانه‌ای صورت بگیرد، گفت: نمایندگان مردم در مجلس همچون موارد پیشین در انتقاد منصف باشند و با ارزیابی صحیح از عملکرد وزارت راه و شهرسازی، جلوی جناح‌بندی‌های و تصمیمات سیاسی و نه تخصصی را بگیرند.

کوروش کرم‌پور‌حقیقی دبیر کمیسیون انرژی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم به ویژه در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد در حوزه نظام  مهندسی ساختمان و تخصصی‌شدن امور به ارایه نکاتی پرداخت و گفت: قرار گرفتن مسئولانی که برخی با مدارک جعلی در مسندهای مهم قرار می‌گیرند از یک سو برای کل نظام جمهوری اسلامی ایران محل سوال خواهد بود و از سوی دیگر قرار گرفتن افرادی که مدارک جعلی دارند در راس اموری که نیاز به تخصص دارد، مشکلات و چالش‌های عمده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کازرین ادامه داد: شفافیت در تمامی امور باعث می‌شود تا مردم بین خادم و خائن بتوانند تفاوت قائل شوند. همچنین در پیشگیری از اقدامات آتی، مفید و موثر است.

این نماینده مجلس، معتقد است: کاری که آقای وزیر راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی ساختمان در بحث شفافیت انجام داده در راستای وظایف قانونی وی بوده است. اگر اینکار را نمی‌کرد به حکم قرآن، علاوه بر آنکه باید در پیشگاه حق تعالی جوابگو می‌بود، حق الناس نیز بر گردن وی بود.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم مسئولان مربوطه این موضوع را با دقت و بدون آنکه بخواهند به آن به صورت جناحی نگاهی داشته باشند پیگیری کنند و با افراد متخلف و مجرم در چهارچوب قوانین و مقررات برخورد قاطع کنند و این موضوع را به اطلاع عموم مردم نیز برسانند.

کر‌م پور حقیقی ادامه داد: بنده وقتی که این موضوع را بررسی کردم به عنوان یک خدمتگزار به نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار متاسف شدم که این اتفاق از سوی کسی که خود را وابسته به این نظام می‌داند، صورت گرفته است. واقعا متاسفم که این مساله رخ داده است.

وی در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون یکی از چالش‌های مهم شهری کیفیت پایین ساخت و ساز است و در این رابطه، حضور نیروهای متخصص و نه افرادی که به واسطه سیاست وارد حوزه‌های تخصصی شده‌اند تا چه اندازه موثر و مفید خواهد بود؟، گفت: وقتی فردی به عنوان مسئول پایه اول یک سازمان بسیار مهم و تاثیرگذار (سازمان نظام مهندسی ساختمان) با تقلب به مسئولیت برسد دیگر نمی‌توان نه در زیرمجموعه نظارت داشت و نه از زیرمجموعه خواستار تعهد و مسئولیت و عمل به اجرای وظایف محوله شد.

فساد از سوی افرادی که سنگ انقلاب را به سینه می‌کوبند مایه تاسف است

وی ادامه داد: این قبیل از اقدامات آن هم از سوی فرد یا افرادی که سنگ انقلاب اسلامی را به خلاف به سینه می کوبند! مایه تاسف و شرم است؛ عده ای متقلب که  به زبان، دایه دلسوزتر از مادر می‌شوند و با مدارک جعلی می‌خواهند یک جمعیت متخصص را مدیریت کنند.

کرم‌پورحقیق ضمن تقدیر و تشکر از وزیر راه و شهرسازی که با شجاعت در زمینه شفافیت قدم برداشت و در این راستا به وظایف قانونی محوله اش عمل کرد، تصریح کرد: مسئولانی که رسیدگی به این امور را برعهده دارند با جدیت موضوع فوق را دنبال کرده و نتیجه را به مردم منعکس کنند. در این زمینه انتظار داریم تا برخورد قانونی با افراد متخلف و مجرم صورت بگیرد.

این نماینده مجلس همچنین در ادامه در رابطه با ارزیابی خود از عملکرد وزارت راه و شهرسازی، توضیح داد: درخواست دارم کسانی که می‌خواهند عملکرد وزارت راه و شهرسازی را در این دولت مورد ارزیابی قرار دهند به اقصا نقاط کشور سفر کنند و یا اگر این امکان را ندارند در رابطه با وظایف وزارت راه و شهرسازی به افرادی که به آنها اطمینان دارند و در استان‌های مختلف حضور دارند، مراجعه کنند.

مجلس هوشیار است و تحت‌تاثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرد

وی تاکید کرد: در انتقاد و تصمیماتی که در آینده اخذ می شود باید به احداث راه‌های روستایی، احداث راه های اصلی، آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و ریل و سایر وظایف وزارت راه و شهرسازی و اقداماتی که انجام گرفته است توجه شود.

دبیر کمیسیون انرژی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم در استان فارس شاهدم که کارهایی که در دولت یازدهم و دوازدهم در دوره مسئولیت آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی انجام شده،  اقداماتی به جا و موثر بوده که با دولت های قبل قابل مقایسه و ارزیابی نیست.

وی یادآور شد: در حوزه انتخابی جهرم، لارستان، لامرد، کازرون، نیریز که هستم شاهدم که همه جا تبدیل به کارگاه ساخت و ساز و عمران و آبادانی شده است.

این نماینده مجلس با یادآوری آنکه تعداد آرایی که در استیضاح‌های پیشین به آقای آخوندی داده شد، نشان‌دهنده قدرت وی و زیرمجموعه‌اش در عمل به وظایف بوده است، گفت: بیشتر نمایندگان مجلس شاید در برخی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی اگرچه منتقد بودند اما منتقد منصف بودند و علمکرد مثبت وزارت راه و شهرسازی را نیز بیان کردند و در تصمیمات خود نیز دخالت دادند و بر اساس آن تصمیم گرفتند.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی هوشیار است و نمایندگان مجلس تحت‌تاثیر شایعه‌سازی‌ها و جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرند و تاکنون نیز قرار نگرفته اند. امیدوارم این رویه در ادامه نیز در مجلس حاکم باشد.

کرم پور در ارزیابی خود از عملکرد وزارت راه و شهرسازی، اعلام کرد: بنده عملکرد وزارت راه و شهرسازی و در راس آن آقای آخوندی را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم. هرچند که در حوزه انتخابیه خودم حرف هایی نیز برای دفاع از مردمی که نمایندگی آنها را برعهده دارم، برای گفتن دارم. اما معتقدم این تنها وزارت راه و شهرسازی نیست که باید پاسخگو باشد بلکه در این رابطه باید وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و سایر نهادها و سازمان های ذیربط پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: اراده وزارت راه و شهرسازی به رغم اعتباراتی که در اختیار دارد عمل به وظایف و حل مشکلات مردم است.

بیشتر بدانید:

ارائه گزارش تخلفات ۳۹ صفحه‌ای رجبی به آخوندی

تعلیق پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

اعلام جعلی بودن مدرک تحصیلی رييس سابق كميسيون عمران مجلس از سوی دانشگاه امام‌حسین(ع)

حمایت قاطع ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجلس شورای اسلامی از مواضع ضد فساد آخوندی

بازتاب سخنرانی و اقدامات ضد فساد آخوندی در رسانه‌ها/ سکوت رسانه‌های ضد دولت در برابر تخلف و فساد

نگاهی به ماده ۲۳ آیین‌نامه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

غرضی: اقدامات آخوندی در مقابله با فساد نظام‌مهندسی تازه آغاز کار است

واکنش جامعه‌شناسان به رشد غده‌های سرطانی در برخی سازمان‌ها: آخوندی در راه مبارزه با فساد تنهاست

وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظرعالیه تکلیف قانونی در اجرای درست قوانین نظام مهندسی دارد

مدرک لیسانس سیدمهدی هاشمی جعلی است/ مدیران دولت نهم و دهم باید پاسخگو باشند

سازمان نظام مهندسی نبايد فرصتی برای سوءاستفاده رانتخواران باشد/ اقدام آخوندی در مبارزه با فساد قدم خوب و در جهت اصلاح است

ادامه تكذيب‌های رييس اسبق كميسيون عمران مجلس/ آيا دانشگاه امام حسین و سازمان نظام مهندسی دروغ می‌گويند؟

نظر شما